Gas är oslagbart helt enkelt.... ;D ;D ;D

 
Har ni gasen inne eller ute?Jag kommer ha en köksö som gör det svårt att ha flaskan annat än i skåpet i ön?
:D
 
Vi ska ha våran ute men då har vi även spisen mot ytterväggen.
En sak slog mig angående placeringen av hällarna. Om du har stekhällen och fritös i mitten och samtidigt har en gashälll eller två igång... hur mycket plats har du över för att nå? Kan det inte bli väldans varmt om armarna om du måste sträcka dig över en kastrull eller gryta som står över en gaslåga i full gång?
 
Ceja skrev:
Vi ska ha våran ute men då har vi även spisen mot ytterväggen.
En sak slog mig angående placeringen av hällarna. Om du har stekhällen och fritös i mitten och samtidigt har en gashälll eller två igång... hur mycket plats har du över för att nå? Kan det inte bli väldans varmt om armarna om du måste sträcka dig över en kastrull eller gryta som står över en gaslåga i full gång?
förstod jag inte alls- om jag har grillen igång, och kokar på 2 st hällar, då står ju kastrullen på gaslågan?
Fritösen,grillen ska vara el!
GS :D
 
Vi hade bestämt från början, innan vi byggde huset att vi skulle ha gasspis, därför beställde vi ett avloppsrör med dimension 75 under grunden som gick in i huset för att kunna installera gas på utsidan.

Vi gjorde ett litet hus för 2 flaskor en bra bit från huset därifrån går ett avloppsrör under mark till huset, under grunden och kommer upp till tvättstugan. In i röret går ett kopparrör som installatören drog in till köket. Hela vägen utan skarvar. I underskåpet bredvid spisen gjorde han kopplingen till spisen.

De två flaskor är kopplade med en automatiskt övergång så att man alltid kan byta en flaska när den är tom.

Fungerar kanon  ;D

Grill och fritering enhet ersatte vi mot en stekplatta, rekommendation från säljaren som sa att grill och fritering smutsar ner enormt i köket.
Jag vet inte om de som har denna lösning har upplevt det så.
 
Menade; Hur bred kan ytan för alla hällar vara.
Kommer gashällen att vara i vägen för dig om du ska försöka komma åt fritösen.
Tänkte på att om du har gashäll på båda sidor så kanske man skulle kosta på sig lite extra "sväng-utrymme" för att inte bränna sig eller som någon sa ovan "bränna upp armen" på gaslågan.

Eftersom Göran föreslog två gashällar på var sin sida om grillen/fritösen dvs.
 
Vilka fabrikanter erbjuder kombinerad grill och fritös?
 
lnu skrev:
Vilka fabrikanter erbjuder kombinerad grill och fritös?
Husqvarna gör det iallafall, mer vet jag inte...
 
lnu skrev:
Vilka fabrikanter erbjuder kombinerad grill och fritös?
På Ilve kan du välja precis vad du vill ha.
 
enligt manualen till min nyinköpta induktionshäll så är den snabbare än gas...

dock måste man väl hålla med om att det är grymt snyggt med gasplattor.. :)
 
Sweli skrev:
På Ilve kan du välja precis vad du vill ha.
Nja, jag menar i häll typ domino.
 
Göran skrev:
Har ni gasen inne eller ute?Jag kommer ha en köksö som gör det svårt att ha flaskan annat än i skåpet i ön?
:D
Jag har placerat mina 2 flaskor i ett skåp på utsidan. Jag borrade ett håll i väggen och monterade röret, inga problem då jag har hällarna längs en vägg (inte på en ö)
Kan du inte lägga in röret i planeringen av plattan? om jag förstått det rätt så har ditt bygge inte kommit så långt än???

http://www.byggahus.se/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?board=kokobad;action=display;num=1047296676;start=60

Vi placerade våra hällar med 5cm mellanrum för har man större kastruller på så kan man behöva utrymmet..
se länken
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.