Det är länge sedan jag var inne och kollade på detta forumet.
Jag har inte haft tid att plocka ut SOKRATES förr än denna veckan.
Att det skulle spara jobb jämfört med manuell klippning - har inte hänt mig.
Jag blev totalt lack på supporten förra hösten när ett hjul ramlade av.
Nu har jag haft upp all tråd, flyttat en sandlåda från mitten till en kant och tagit bort ett par plommonträd.
Kratsat ner tråd på knappt hälften av det område jag hade förra hösten och låtit SOKRATES fundera ett par dagar.
Tre dagar har han fått gå (när han inte stannat för att han påstår att han har fått ett hjul i luften), och ännu har han inte hunnit med allt. Jag tror ju knappast att en annan "dummare" klippare hade klippt mycket bättre men jag är förstås besviken att det inte går fortare.
NEJ - jag har inte kollat vilken version jag har än men det ska jag göra när ljuset blir så lagom att man kan se vad som står på displayen utan att ha ett tält med sig. Det ska bli intressant att se om det kommer ut någon uppdatering som kan göras utan att skicka maskinen till Danmark. Dit vill man ju inte ha klipparen med sig, utan åka själv.
 
Hej Patrik, du behöver uppdatera mjukvaran till senaste 5.9 versionen så ska du se att Sokrates blir lika smart som skalman och snabb som lille skutt :) , är hel nöjd med min sedan den uppdaterades i våras. Nu har den dock råkat ut för nytt hårdvarufel clipset som hållbar framhjulet har rostat upp så nu väntar jag på nytt framhjul
 
Redigerat:
En helt ny utbytes Indego 10 har anlänt till mig. Tillverkad 2014-07-01 & har s/w 5.9 b00406.
WP_20140727_002.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

WP_20140727_044.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Denna har det nya "chassiet" med den nya klippaggregatsupphängningen, nya framhjulen, nya vassa knivarna.
WP_20140727_023.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

WP_20140727_030.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

WP_20140727_031.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

WP_20140727_029.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

WP_20140727_026.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

WP_20140727_037.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

WP_20140727_027.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

WP_20140727_017.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Noterade också att displayen är tydligare samt att knapparna är mer responsiva/lätt-tryckta. WP_20140727_038.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Paketeringen i lådan är annorlunda mot tidigare. En extra vit kartong i kartongen. Sidostöden med öppning uppåt i.s.f. åt sidorna.
WP_20140727_004.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Märlorna är uppdelade i 3st påsar.

Det ingår nu också 2st kabelskarvar (vilket väl var på tiden).
WP_20140727_012.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

WP_20140727_011.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Under mappningen så lät den solidare, lite annan ljudkaraktär än tidigare.


Återstår att se om denna lirar på bättre än de tidigare. Vilka förvisso fungerat riktigt bra, när de inte krånglat.
 
  • Gilla
di99pejo och 2 till
  • Laddar…
Är det flera som har köpt från nu nerlagda handlare = Cheapy?
Hur gör man om man skulle behöva service och handlaren inte finns kvar, det var ju de som skötte transporterna.
 
pgerts skrev:
Är det flera som har köpt från nu nerlagda handlare = Cheapy?
Hur gör man om man skulle behöva service och handlaren inte finns kvar, det var ju de som skötte transporterna.
Antingen kollar du av med närmaste Beijer bygg om de kan hjälpa dig, då Beijer tagit över om jag förstått rätt (Cheapy & Beijer är/var i samma koncern). Eller kontaktar du Bosch Indego supporten: indego@se.bosch.com
 
frav skrev:
En helt ny utbytes Indego 10 har anlänt till mig. Tillverkad 2014-07-01 & har s/w 5.9 b00406.

Denna har det nya "chassiet" med den nya klippaggregatsupphängningen, nya framhjulen, nya vassa knivarna.

Noterade också att displayen är tydligare samt att knapparna är mer responsiva/lätt-tryckta.

Paketeringen i lådan är annorlunda mot tidigare. En extra vit kartong i kartongen. Sidostöden med öppning uppåt i.s.f. åt sidorna.

Märlorna är uppdelade i 3st påsar.

Det ingår nu också 2st kabelskarvar (vilket väl var på tiden).


Under mappningen så lät den solidare, lite annan ljudkaraktär än tidigare.


Återstår att se om denna lirar på bättre än de tidigare. Vilka förvisso fungerat riktigt bra, när de inte krånglat.
Vad var problemet/problemen med din gamla klippare eftersom du fick en ny?
 
Redigerat av moderator:
Eriksgatan
Vill inte vara någon polis, men snälla, ta bort bilderna när ni citerar jättelånga inlägg ifall de inte har relevans till ert eget inlägg - så håller vi nere trådlängden lite grand. (Tid kvar att redigera...)
 
  • Gilla
Nyfniken och 5 till
  • Laddar…
Bilderna raderade.
 
  • Gilla
Waxinator
  • Laddar…
Eriksgatan
Marlen Eskilsson skrev:
Bilderna raderade.
Tack! Välkommen tillbaka efter semestern Marlen! (y) (fjäsk, fjäsk) :D
 
/me *ryser*
 
Nu har jag fått besked om att det är samma gamla harv som kommit tillbaka. Tyvärr är jag ute på resande fot och inte hemma förrän nästa onsdag, så det börjar kännas tight att få den utbytt innan garantin går ut. :/ Tydligen har det bytts en styrrulle, vilket dom menar ska avhjälpa en och en halv A4 sida med fel. :(

Hoppas verkligen att dom har rätt och att knapparna blir responsivare, displayen läsligare, rymningarna upphör osv osv. :p
 
  • Gilla
sirlongfellow
  • Laddar…
Fråga till Granfot.
Har du fått senaste programuppdateringen till din harv som fått ny styrrulle?

Och så en bild på Schrödinger med sin golfkompis.
golfpolare.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Frågan är om ett "kjolpaket" hade hjälpt till Golfen - finns det sådana till Golf-1?
 
  • Gilla
Granfot
  • Laddar…
Pgerts, tror det skulle vara ny mjukvara i den, men kan inte kolla förrän på onsdag när jag kommer hem. Tips till golfen, kantsten som du bankar ner på högkant. :)
 
Granfot skrev:
..Tips till golfen, kantsten som du bankar ner på högkant. :)
Självklart - backa upp bilen på lite kantsten så kan Shrödinger klippa under utan problem.
 
Hittade en utskrift i en låda här hemma, på Bosch Pressmeddelandet för Indego, som "kablades ut" 2014-04. På detta baserade jag mitt köp. Tyvärr inte allt som stämmer.

Scannade in det.

Bosch_Pressmeddlande_Indego_2012_04_sid1.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Bosch_Pressmeddlande_Indego_2012_04_sid2.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



Finns även här i liknande form
http://news.cision.com/se/bosch-ver...orsta-intelligenta-robotgrasklippare,c9318976
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.