Biltemas Gu10 spotlights? Inte direkt gjorda för att ha utomhus isåfall.
 
Varför inte denna från Clas i sjön. ImageUploadedByTapatalk1406564368.618803.jpg
 
depalma skrev:
Biltemas Gu10 spotlights? Inte direkt gjorda för att ha utomhus isåfall.
Tänkte åka till biltema i morgon då jag inte hittade någon armatur med gu10 för utomhusbruk på nätet.

Mattias_Jo1 skrev:
Varför inte denna från Clas i sjön.[bild]
Den där ser ju kanon ut! Blir nog clas i morgon istället! tack för tips!
 
Bo A skrev:
depalma:
[länk]
Man får köpa Led-lampan separat.
När man pratar takfotsbelysning menar man generellt downlights för inbyggnads montage och inte fasad armatur :)
 
Beklagar att jag inte beskrev närmare vad som syns i bilderna så onödig förvirring hade kunnat undvikas. Julas downlights under takfot och Biltemas spotar på staket.
 
F
Goteborg skrev:
Vad är det för armaturer du har hittat och pris? är också intresserad av gu10 sockel i takfoten.

ser ut exakt som denna fast den är inte vit. http://www.clasohlson.com/se/Downlight-takfotsbelysning/Pr363921000 Vet ej var dom inhandlades, fick dom via en elgrossist och priset var minst 50kr högre än Clas Ohlson.
 
fsn skrev:
ser ut exakt som denna fast den är inte vit. [länk] Vet ej var dom inhandlades, fick dom via en elgrossist och priset var minst 50kr högre än Clas Ohlson.

okej, jag köpte dom du länkade till precis. Beställde gu10 laddar från dx.com så det blir nog superduper detta. 3000k fungerar det ok till vit fasad? Tänker främst vintertid? Så fasaden inte ser gul it. Gentemot snön?
 
Hur gick det för er som installerade cosa 30/45 ? Jag letar efter dekorativ fasadbelysning til takfoten och undrar om de blir lämpliga eller är för klena?
Det verkar ju i alla fall bli en oslagbart billig och smidig lösning att installera eller?
 
Jag dunkade upp varmvita cosa 45 i takfoten. Blir mer som mysbelysning men som du säger till det priset ger jag det klart godkänt!

DSC02726.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


DSC02724.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


MVH

Daggen
 
  • Gilla
plan-g
  • Laddar…
Superbt, vilket drömsvar med bilder o allt. Precis vad jag letade efter!
Mycket fint hos dig. Jag står o väger mellan dessa och de något kraftigare från moelectric på ca 1 watt styck. Verkar också vara ett bra paket med trafo o kablar o allt. Någon som erfarenheter?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.