Hej.

Jag tänkte köpa en ny Metabo lackfräs och sen avyttra den på blocket när mina projekt är klara men så kom jag på att jag kunde kolla om någon har gjort motsvarande grej, och vill sälja till mig?

Maskinen behöver vara i bra skick för att jag skall vara intresserad. Skären behöver inte vara i toppskick, det kan jag alltid köpa nya.

Jag bor i Göteborgstrakten. Jag kan också tänka mig en fraktvariant om ni är intresserade av det. Hör jag inget från någon kan det nog poppa upp en under säljes här i höst... Om jag köper nytt kommer jag köpa från Tyskland (eller annat land), det är dessa priser jag kommer jämföra med.

PM eller svar i tråden. Båda funkar.

Glad påsk!
 
Om man en gång köpt en lackfräs säljer man den inte in första taget. Iallafall inte billigt...

//Johan
 
Det ligger säkert något i det. Jag tänkte mig att köpa en för typ 2500 och sen sälja av den för typ 1500. Jag kanske är naiv men hoppet är det sista som överger en, så att säga. Jag gjorde motsvarande med en spikpistol men lackfräsen kanske är ännu härligare att äga..
 
johel572 skrev:
Om man en gång köpt en lackfräs säljer man den inte in första taget. Iallafall inte billigt...

//Johan
Det verkar vara så att folk behåller sina lackfräsar för man hittar aldrig några begagnade. Det är ju ett bra betyg för produkten, så jag blir bara mer sugen på att köpa en.
 
Jag köpte min på tyska eBay. Kostade bara några hundra, 500-600. Kopia av Metabo. Sämre kvalité givetvis. Jämförde med Metabos när jag var på Bauhaus senast och vissa av bristerna på min maskin hade Metabo lite smartare lösning på. Men jag har kört en hel drös dörrar och karmar med den.

Det är ju egentligen bara en vinkelslip med distanslåda.
 
Redigerat:
Intressant. Det är ju mycket pengar för ett specialverktyg men jag har inte hittat något annat märke än Metabo. Har du en bild på din? Vad är det för skär?
 
johel572 skrev:
Intressant. Det är ju mycket pengar för ett specialverktyg men jag har inte hittat något annat märke än Metabo. Har du en bild på din? Vad är det för skär?
Den är en exakt kopia av Metabo, ända ner till skären. Huset är rött bara. Kollade medans jag skrev och hittade heller inga just nu.
Kan leta fram den om en stund...
 
Glömde bort att jag lovade bilder...
 
  • 1398586669520.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • 1398586698030.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • 1398586711400.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • 1398586725179.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Har du något artikelnummer eller namn på maskinen?
 
bobas skrev:
Har du något artikelnummer eller namn på maskinen?

Verkar vara tysktillverkad då jag inte hittar något "Made in..." förutom den tyska adress som står på etiketten. Enda jag kan klaga på med den är att första maskinen fick glappkontakt och att skären var sjukt hårt åtdragna. Fick inte upp skruvarna utan att försöka torxskallen. Andra maskinen jag fick i utbyte var bättre men skruvarna satt ganska rejält där med, fick upp dem med slagfunktion på skruvdragaren.
 
  • 1398587765533.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
bobas
  • Laddar…
Försökte kolla när jag köpte den. Sa innan att den kostade 600-700. Tror jag mindes lite fel där, blandade ihop med annan maskin jag köpte. var nog snarare 1200-1300 kanske. Men inte mer. Så 1600 som du hittade för låter rimligt.

Men fortfarande halva priset mot originalet.
 
Hittade kvittot. 99€ + 10€ frakt så jag mindes inte helt fel. Men det är samma företag som jag köpte av.
 
Jag köpte min lackfräs i mitten på maj och har nu gjort en gavel trären och fräst lite på en långsida. Jag har kanske fräst ca. 40 m2.

Jag betalade 3300 för maskinen inkl. Ett 10-pack extra skär varav jag har flera nya kvar.

Är de nån som har en aning om vad den kan vara värd nu om jag skulle sälja den?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.