I
Så fick jag för att jag var nöjd. Det började med att Ask la sig som startsida, ett band av öppnade sidor längst upp, bytte Ask till Webbgate, samma problem och en enda röra. Gick till hjälpmenyn- felsökningsmenyn och återställ Firefox, det hjälpte. Men nu får jag också dubbelklicka på bakåtknappen.:(
 
Mikael_L
ion skrev:
Så fick jag för att jag var nöjd. Det började med att Ask la sig som startsida, ett band av öppnade sidor längst upp, bytte Ask till Webbgate, samma problem och en enda röra. Gick till hjälpmenyn- felsökningsmenyn och återställ Firefox, det hjälpte. Men nu får jag också dubbelklicka på bakåtknappen.:(
Fick du ask via en Java-uppdatering?

Jag tycker det är fruktansvärt irriterande att Java/oracle hela tiden gör sitt bästa för att infektera webläsarna med ask ... :mad:
 
I
Mikael_L skrev:
Fick du ask via en Java-uppdatering?

Jag tycker det är fruktansvärt irriterande att Java/oracle hela tiden gör sitt bästa för att infektera webläsarna med ask ... :mad:
Ingen aning om var den kom ifrån. Jag har inte nyligen uppdaterat Java, veterligen. Tycker min dator gör som den själv vill. Var ju också ett elände när jag testade Chrome.
Firefox verkar ju ha en mängd möjligheter, tror det kan vara rätt bra om man bara lär sig det.
En reflektion är att det är skumt att Microsoft inte kan fixa uppdatering till IE som fungerar i gamla datorer. Svaret är nog att man vill sälja nya operativsystem. Tack för att andra webbläsare finns, måste komma ihåg att donera lite till Mozilla.
 
Mikael_L
Mikael_L skrev:
Fick du ask via en Java-uppdatering?

Jag tycker det är fruktansvärt irriterande att Java/oracle hela tiden gör sitt bästa för att infektera webläsarna med ask ... :mad:
Jag hittade just att det kanske finns ett bra automatiskt botemedel.
Jag har inte testat det än, jag borde kanske sätta upp en sandlåda* och testa. Men andra användare rapporterar att det fungerar.
http://superuser.com/questions/5490...rom-being-installed-every-time-java-is-update

(Jag tänkte mest på register-motmedlet, men de andra kan också fungera bra. Att ställa in brandväggen i routern att blockera hela ask-domänen känns ju också riktigt lockande faktiskt.)


*sandbox = en virtuell dator inne i det vanliga operativet som försvinner fullständigt när man testat klart.
 
Redigerat:
Backaproblemet kvarstår, extremt irriterande då det samtidigt kommer upp rutor som säger att min dator håller på att krascha, BHforumets funktion är i särklass sämst på detta med rutor som kommer upp, kryssar man dom kommer en blankruta upp som man får kryssa........detta händer i övrigt bara på Transportsstyrelsens hemsida, och där ytterst sporadiskt
Men.......jag är så usel på datorer så det är väl mig det är fel på ;-).

Det är synd när det fungerar så ruttet när är så fantastiska människor här med fantastiska inlägg.
 
Vad får du upp för konstiga rutor? Infoga gärna skärmdump så att vi får se hur det ser ut?
 
Popuper om windowsfel, när jag kryssar dessa kommer en blanksida upp jag måste kryssa.
Bakåtknappen fungerar inte alls bra, jag måste trycka 2-5 ggr för att kunna backa, och då backar det för långt.
Det poppar upp någon eländig undersökning högt och ljudligt, när ljudet är på förståss ;-)
Det kommer upp remsor i nederkant av skärmen med frågor om något som skall öppnas.
Det kommer upp popupper som inte går att kryssa ner annat än att man klickar på dom för att sen stänga ner dom.
Gissar att 80% av kryssningar och klickningar går åt till annat än att navigera på hemsidan.
Det fungerar helt värdelöst för mig och det är inte roligt alls.
Och det är enda hemsidan jag är inne på som beter sig så uselt.
Alla urensningar och uppdateringar som jag kan komma på är gjorda.

Vad ska jag göra?
 
Har du möjligen Virus ?
 
Hmm.. Märkligt. Vilken webbläsare använder du? Dyker samma problem upp om du byter webbläsare till t ex Google Chrome?
 
Någon har gjort något :)
Nu fungerar det bättre än någonsin!

Snyggt jobbat :)
 
Vad fungerar bättre? Menar du problemet med backa i Firefox eller menar du något annat?
 
hahalj
Nä, problemet är kvar. Backa med Firefox (v. 31) funkar lika dåligt som tidigare.
 
Från att fungera fullt ut till att bli lite sämre till att fungera helt uselt........

Vad är fel!
 
Vi gjorde en uppgradering igår sen eftermiddag. Dessa ändringar skrevs sedan felaktigt över igen natten mellan igår och idag i samband med att vi bytte server.

Vad fungerade bättre för dig igår kväll?
 
Nu är Clas Ohlson ute och ställer till problem igen...
Med tanke på att ingen annan nämner det kanske de inte har problemet? Eller är jag den enda som orkar fortsätta med firefox?

(Det vanliga backningsproblemet kvarstår)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.