Jag kollade temperaturen i menyn nu i skuggan, 26,5 gr. Vill inte tänka på vad den skulle varit med laddstationen placerad på solsidan! Det var långt till eluttag men det gick att ordna med strömkabeln nedgrävd.

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Jonas Hedberg skrev:
Fick precis instruktioner till uppdateringen:

Hi Jonas,
here are the steps to update the software:
1. download the latest software from the website and upload it to a blank USB pen drive (small size)
2.Turn the machine upside down and open the battery cover (four screws)
3.Remove the battery and insert the pen-drive, making sure that his contacts coincide with the contacts of the USB jack
4. Insert the battery
5. press and hold the power on/off button for about ten seconds until the sentences will appear on the display.
6. turn it OFF
7. take out the pen driver and replace the battery cover.
Now the software is updated


Dock så missade(?) dom att skicka med adress till där mjukvaran finns
Du måste få dem att skicka adressen till mjukvaran!
 
nissenhj skrev:
Du måste få dem att skicka adressen till mjukvaran!
Ja självklart, jag skrev det uppenbara i mitt medelande, att dom ej skickat nån adress. Jag har självklart frågat efter den, och fick tillbaka svar att filerna inte längre är tillgängliga och att vi får vända oss till supporten om vi har problem.
 
Jonas Hedberg skrev:
Ja självklart, jag skrev det uppenbara i mitt medelande, att dom ej skickat nån adress. Jag har självklart frågat efter den, och fick tillbaka svar att filerna inte längre är tillgängliga och att vi får vända oss till supporten om vi har problem.
Så ruta ett igen då map uppdatering på egen hand?
 
Jonas Hedberg skrev:
Ja självklart, jag skrev det uppenbara i mitt medelande, att dom ej skickat nån adress. Jag har självklart frågat efter den, och fick tillbaka svar att filerna inte längre är tillgängliga och att vi får vända oss till supporten om vi har problem.
Seriöst! När supporten i Hässleholm inte har tillgång till några nyare uppdateringar?
Arg på Worx inte på dig eller någon annan här inne
 
peternicklas
nissenhj skrev:
Seriöst! När supporten i Hässleholm inte har tillgång till några nyare uppdateringar?
Arg på Worx inte på dig eller någon annan här inne
Vi ska inte riva håret för det svar som Jonas fick. Jag väntar fortfarande på svar från Italien och det är de som bestämmer i slutändan. Ha lita tålamod!
 
  • Gilla
Doccen
  • Laddar…
Lite OT men finns det inga bland alla brukare av dessa som börjat modda funktionaliteten i mjukvaran på egen hand? Ofta dröjer det ju inte så länge i många liknande sammanhang.
 
peternicklas skrev:
Jag har kontakt med utvecklingsavdelningen i Italien, båda marknadschef och även produktchefen.
Vi kanske skulle sätta ihop en lista med förslag till förbättringar för mjukvaran.
Nu när vi kommer att kunna uppdatera själv så borde det vara lite lättare för dem att göra förändringar som vi önskar.
Jag sammanställer de förslag som ni har och skickar sedan ner den till dem.
1. Larm.
2. Pinkod
3. Ljudet från motorerna när den svänger, detta försvinner vid omstart så det måste vara något i mjukvaran
4. Aut. kantklippning varje x gång när den går ut för klippning.
5. Liten fördröjning på motorernas acceleration eftre hinder/slinga eller att den backar x cm innan den vänder.
6.Ställa hastgheten. När det är varmt och gräset inte växer så fort kan man öka farten på klipparen och när det växer snabbare så sänker man farten.
Skrev punkt 6 som ett önskemål från mig.
 
Min slutsats av bemötandet jag fick är att det är på G, men att den supporten jag haft en konversation med gick händelserna lite i förväg och fick "pausa" lite. Ingen rök utan eld 😄
 
ImageUploadedByTapatalk1404926468.117950.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
ImageUploadedByTapatalk1404926483.634502.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Robin's nya hem :)
 
  • Gilla
AfrooDite och 2 till
  • Laddar…
Mcc skrev:
Samma här, perfekt underhållning under pappaledigheten för såväl stora som små :)
Jaså, det är pappaledig man skall vara, så man hinner ta hand om sin klippare ;)
 
Jonas Hedberg skrev:
Dock så är det ingen speciell kabel i denna instruktion som det är i din. Utan enbart ett litet USB minne.
Din instruktion är nog nyare och på de nya maskinerna med flyttat USB uttag behöver man ju inte någon adapterkabel utan skall ju sätt i batteriet igen står det.
 
I avdelningen halvt onödiga finesser så kanske man kan önska en inställning i menyn på hur långt den ska backa innan den åker ifrån laddstationen. För de som vill sätta den en bit under altanen.
 
  • Gilla
FeFFeDoo och 1 till
  • Laddar…
MBygga skrev:
Jaså, det är pappaledig man skall vara, så man hinner ta hand om sin klippare ;)
Handlar nog om intresse snarare än nått man måste ;)

Jag lägger mycket tid på min klippare, oftast i form av beundran med en öl i handen på kvällarna. Trots att det sköter sig felfritt 24 timmar om dygnet :)
 
nissenhj skrev:
Seriöst! När supporten i Hässleholm inte har tillgång till några nyare uppdateringar?
Arg på Worx inte på dig eller någon annan här inne
I inlägg #2543 skrivs det att han fått sin klippare uppdaterad från v0.5 till v0.6 när den varit in på service. Så det låter ju konstigt att supporten inte skulle ha tillgång till den...
 
  • Gilla
Tollarn
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.