Gardells kopplingar måste väll funka bra?
 
Gardells kopplingar vet jag inget om :p
Gardenas däremot (jag antar att Gardell är ett autocorrect?) funkar bra och är väldigt smidiga, jag har såna själv.

Angående zoner tror jag också att det handlar om släppunkter från tråden. Hur som helst skulle det vara väldigt bra på min U-formade tomt där klipparen favoriserar 20% av tomten. Att ställa in att den ska klippa 80% i zon 2 garanterar ju knappast att det blir så, men jag antar att det iaf innebär att den går iväg dit vid 80% av starttillfällena och det är bra nog för mig.
 
Redigerat:
  • Gilla
hakus
  • Laddar…
Detta med zoner.Gör som Bebbe56 sidan 125 så så har jag gjort,han har gjort det automatiskt.Men jag satte en manuell brytare istället.Kör 2 zoner fram och baksida av mitt hus,det fungerar utmärkt.
 
Haha jävla stavningsprogram 😀
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
Jonas Hedberg skrev:
Men om man istället lägger slingorna över vägen med 1 meters mellanrum, och sedan ställer nått(blomkruka?) i mitten på varje ände av denna korridor så borde inte klipparen kunna ta sig varken in eller ut ur detta område utan att följa slingan? Då kan man ju genom att programmera den lilla gräsmattan som zon2 tvinga in den genom att den då följer slingan in (och då precis klämmer sig förbi krukan) och sedan kommer den inte därifrån förens det är dags och ladda och tar häng på kabeln ... Det måste ju fungera?!
Ja det borde funka bra. Jag har en smal passage på min gräsmatta där klipparen bara går när den följer slingan, i övrigt tar den sig inte förbi där eftersom det är ett hinder (sandlåda) för nära slingan. Så en blomkruka på rätt ställe borde göra susen för dig förutsatt att "zonerna" fungerar som vi tror.
 
Tycker min har blivit mycket sämre på att orka följa slingan hela vägen hem. För nån månad sedan hände det emellanåt att den stannade väldigt nära laddaren. Nu tycker jag det är mer regel än undantag att den stannar längsmed slingan, ofta upp mot 50m innan.

Jag har ganska exakt 200m slingkabel, en provrunda runt slingan visar att det inte är några problem. Svårt att uttala sig om batteritiden har blivit sämre, möjligtvis lite. Dags att ringa supporten igen?
 
Har du kollat så han inte går ifrån slingan och på så sätt får börja om?
 
Har sett att om det lutar lite där slingan ligger kan han få spel när han ska in på laddning...
 
Tjo.
Först stort tack till denna fantastiska tråd med en väldigt trevlig ton.
Köpte min i maj och är grymt nöjd visst att den har stannat då och då men det har alltid haft naturliga orsaker.
Nu har den dock börjat säga att den är utanför klippområdet när den är i laddaren. Vilket resulterar i att den stänger av sig. Så då måste jag dra ur den ur laddaren och starta den och då beter den sig helt normalt. Väldigt tråkigt då den står i sommarstugan och där är vi inte varje dag.
 
snubben99 skrev:
Tjo.
Först stort tack till denna fantastiska tråd med en väldigt trevlig ton.
Köpte min i maj och är grymt nöjd visst att den har stannat då och då men det har alltid haft naturliga orsaker.
Nu har den dock börjat säga att den är utanför klippområdet när den är i laddaren. Vilket resulterar i att den stänger av sig. Så då måste jag dra ur den ur laddaren och starta den och då beter den sig helt normalt. Väldigt tråkigt då den står i sommarstugan och där är vi inte varje dag.
Kolla att begränsningskabelsnutten som går under laddstationen ligger rätt och inte ligger på sniskan.
 
Hur får man fatt och in nya programvaran i maskinen då?
 
peternicklas
rickjung skrev:
Hur får man fatt och in nya programvaran i maskinen då?
Har du den uppdaering som gjordes på alla M 2.0 under vintern så är det den som gäller. Att det kommer nya är ingen garanti för att man kan kräva en uppdatering. All uppdatering görs av supporten, d.v.s. man måste skicka in klipparen. Kommer garabterat fler uppdateringar framöver. Vilka vi kommer att få tillgång till återstår att se.
 
Är det någon som fått 80-90 dB larmet att låta? Jag lyckas inte!
 
Min är ny från leverantör för året men hur ställer man in klippzooner som det pratas om.
 
Jonas77 skrev:
Är det någon som fått 80-90 dB larmet att låta? Jag lyckas inte!
"Larmet" som klipparen har verkar vara pipet som den ger när den startar, lyfter osv eller ändrar åtgärd. Landroid kan i allt väsentligt sägas sakna både larm och stöldskydd.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.