ImageUploadedByByggahus.se1404568704.478058.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Varit borta i ca 1 dygn. Kommer hem och ser detta!

Någon som ha en ide???
 
Ringsvamp tror jag det kallas :)

Om den växer på ett dygn låter jag vara osagt dock...
Kanske är något utomjordiskt inblandat ändå ;)
 
Att gräset i kanten på den "yttre ringen" har växt så mycket på ett dygn,tror jag inte på.

Är du helt säker på att det var lika kort gräs där, som på omgivande gräsmatta, just när du åkte hemifrån?

Jag gissar på att en kruka med tillhörande fat har stått där, dock inte särskilt länge för då skulle gräset i mitten vara gult. ;)
 
roland53 skrev:
Att gräset i kanten på den "yttre ringen" har växt så mycket på ett dygn,tror jag inte på.

Är du helt säker på att det var lika kort gräs där, som på omgivande gräsmatta, just när du åkte hemifrån?

Jag gissar på att en kruka med tillhörande fat har stått där, dock inte särskilt länge för då skulle gräset i mitten vara gult. ;)
Klippte gräset förra helgen.
Ingenting har stått/legat där.

Är ca 2 meter i diameter
 
Säker på att ingen ställt en badbassäng där, och skvimpat vatten över kanten, som vattnat gräset?
 
Helt säker kan man ej vara men känns orimligt.
Varför skulle någon gå in på min tomt och ställa upp en bassäng och bada?
 
  • Gilla
Goteborg och 1 till
  • Laddar…
Vet du vad som orsakat märket och låter oss gissa eller är du seriöst ovetande om vad som orsakat det? :wow:
 
roland53 skrev:
Vet du vad som orsakat märket och låter oss gissa eller är du seriöst ovetande om vad som orsakat det? :wow:
Jag har inte en aning!
 
Är nog en häxring. Kommer svampar i kanten så småningom. Googla så ser du liknande bilder...
 
Hade diametern varit mindre kunde man misstänka att det var ett brunnslock som var övertäckt med ett mindre (grundare) lager jord .
 
Larsa skrev:
Är nog en häxring. Kommer svampar i kanten så småningom. Googla så ser du liknande bilder...
Ja, det kan det mycket väl vara, jag tycker bara att den är misstänkt symetriskt rund....

Jag brukar gödsla med NPK på ställe där jag misstänker en häxring. Min erfarenhet är att gödsling hjälper, men andra här har kanske andra tips?
 
Jag undrar verkligen om du är helt uppriktig eller bara vill skapa sensation :cool:
Har det verkligen uppstått på bara ett dygn?

Vad som kan ha hänt:
En studsmatta har blåst över från någon granne och landat upp-och-ner på er tomt.
Metallstommen har lämnat avtryck i gräset, och den svarta duken har samlat värme och gjort att gräset bränts och gulnat i mittcirkeln.
Mät diametern och se dig om på granntomterna så kanske du hittar något liknande :)

OBS: Bara lösa spekulationer ;)
 
P
har oxå sånt där på min gård.. fast den är bara runt 30 cm och i mitten är gräset typ dött!?!
 
Häxring verkar det vara. Men kan det bli så på ett dygn?
Har inte sett något innan på den platsen.

Kanske har Knock on wood rätt, verkar kanske rimligast och han brukar vara en vis man.
Grannarna har ej någon studsmatta men en liten barnpool som verkar vara i rimlig storlek.
Ska knalla över imorgon och fråga...
 
  • Gilla
KnockOnWood
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.