Jag har inga skarvar och peggat slingan vid installation.. Har även flyttat ut slingan från grannen med ca 5m med samma problem..
 
Martin84 skrev:
Henke2

Haha sorry!! Jag har inte fått min nya än.. Men igår och idag funkar min gamla jättebra!! Varför vet jag inte men det är torrt i gräset nu… Den gamla(som jag har nu) Har strulat med att han beter sig kontigt vid slingan.. Vid vänstersväng, vänder den upp börjar backa för att sedan backa igen och åka ner i diket😳 samma sak när den ska hem för laddning..

Hoppas du blev klokare! 😄

Vilka tips är det jag inte tar åt mig av??

Trevlig dag!
Min maskin betedde sig likadant ett antal gånger, ochså detta var vid vänstersväng, jag förstod att den var känslig när marken lutar utåt, efter att detta åtgärdardades försvann problemet.
 
Hej! Är det nån som vet om man kan ha laddstationen till landroiden i en "ö"? Tänker att när den ska tillbaka för laddning följer den tråden ut på ön eller går den förbi där trådarna ligger dubbelt?? Då kommer den ju inte hitta ut till ön...
 
Gu 300 skrev:
Hej! Är det nån som vet om man kan ha laddstationen till landroiden i en "ö"? Tänker att när den ska tillbaka för laddning följer den tråden ut på ön eller går den förbi där trådarna ligger dubbelt?? Då kommer den ju inte hitta ut till ön...
Det går tyvärr inte.. Ligger trådarna ihop kommer den gå förbi/över trådarna. Och det är ju så det är tänkt, så att man kan göra öar ute i trädgården.. :)
 
nicklasihult skrev:
Det går tyvärr inte.. Ligger trådarna ihop kommer den gå förbi/över trådarna. Och det är ju så det är tänkt, så att man kan göra öar ute i trädgården.. :)
Jaha misstänkte det. Då får jag tänka om :) tack!
 
Gu 300 skrev:
Hej! Är det nån som vet om man kan ha laddstationen till landroiden i en "ö"? Tänker att när den ska tillbaka för laddning följer den tråden ut på ön eller går den förbi där trådarna ligger dubbelt?? Då kommer den ju inte hitta ut till ön...
Det ska gå bra om trådarna ut till ön ligger med minst 10 cm mellanrum. Den kommer att vända vid trådarna (men ändå klippa om du har max 10 cm) så välj ett lämpligt ställe. Ditt område blir som ett U.
Sen kanske det blir lite långt när den ska till laddstationen...
 
Strega skrev:
Det ska gå bra om trådarna ut till ön ligger med minst 10 cm mellanrum.
Då är det ju ingen ö, då är det ju en halvö! 😉
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
Martin84 skrev:
Hmmm nu när det är torrt i gräset har min maskin funkat ett tag :/ blir det sämre slingsignal när det är blött ute? Fattar inget.. 😳
Om jag kommer ihåg rätt hade många med LD M diverse problem förra året vid regn och fukt. De uppträdde ologiskt, vilket berodde på att de var otäta så att vissa sensorer fick sig ett spel. Det fanns åtgärder för det men din kanske inte har fått dessa. Din utbytesmaskin borde dock ha det och med den kanske dina problem försvinner därmed.
 
nissenhj skrev:
Ingen som har den nyaste mjukvaran som kan testa om de har kommit till rätta med pinkods problemet?
Har senaste (?) v0.61 mjukvaran. Tyvärr är det inte "löst". Helt ofattbart.
 
fester skrev:
Har senaste (?) v0.61 mjukvaran. Tyvärr är det inte "löst". Helt ofattbart.
Jag har missat problemet med pinkoden?
 
peternicklas
Martin84 skrev:
Jag har inga skarvar och peggat slingan vid installation.. Har även flyttat ut slingan från grannen med ca 5m med samma problem..
När köpte du din klippare?
Har den varit inne för uppdatering?
Har du en grön prick på lådan vid serienumret?
5m. till HQ, då är det ingen störning som orsakar ditt problem. Kort på där den har problem!
 
peternicklas
Gu 300 skrev:
Hej! Är det nån som vet om man kan ha laddstationen till landroiden i en "ö"? Tänker att när den ska tillbaka för laddning följer den tråden ut på ön eller går den förbi där trådarna ligger dubbelt?? Då kommer den ju inte hitta ut till ön...
Nej, lägg aldrig laddstationen vid en ö. En ö används för att markera ett hinder inget annat.
Finns säker något annat ställe att placera den på.
 
Tollarn skrev:
Jag har missat problemet med pinkoden?
Om jag minns rätt:
När klipparen är ute och kör kan vem som helst stoppa den, gå in i menyn och byta pinkod, utan att behöva ange den gamla.
 
MrMad skrev:
Om jag minns rätt:
När klipparen är ute och kör kan vem som helst stoppa den, gå in i menyn och byta pinkod, utan att behöva ange den gamla.
Stämmer. Vilket gör det totalt meningslöst egentligen. Det enda en tjuv inte kan göra är att aktivera pinkoden igen. Så den kanske inte är så attraktiv att sälja vidare, men men... Kasst i vilket fall.
 
Redigerat:
MrMad skrev:
Om jag minns rätt:
När klipparen är ute och kör kan vem som helst stoppa den, gå in i menyn och byta pinkod, utan att behöva ange den gamla.
På min Landroid var jag tvungen att ange den gamla pinkoden för att byta till en ny! Gjorde det igår när jag installerade den.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.