kontorsråttan
18.jpg
 
  • Gilla
gerva252
  • Laddar…
Polisen Vad är det som har hänt ? Hjälp ni måste komma fort. Jag har en katt i mitt hus. Det var väll inte så farligt. Vem är det som ringer? Johanssons papegoja.
 
Var i klädaffären igår med en 6-åring och en 4-åring som levde rövare deluxe bland klädställen under tiden jag provade några plagg i provrummet. När jag kommer ut frågar jag lite cyniskt om de har rivit hela affären.

6-åringen: Nej, pappa. Vi har lite kvar....
 
  • Gilla
Micro och 2 till
  • Laddar…
Bästa IT Helpdesk,

Förra året uppgraderade jag från Flickvän 7.0 till Hustru 1.0. Så fort jag hade installerat programmet märkte jag att det började kräva att jag skulle installera Barn 1.1, 1.2 och 1.3. Det tog en massa tid och krävde en massa resurser. Det stod det inget om i programspecifikationen. Dessutom installerade sig Hustru 1.0 i alla andra program och dyker upp så fort jag startar datorn - och övervakar alla mina aktiviteter. Gamla program som Pokerafton 10.3 och Söndagsfotboll 5.0 fungerar inte längre!

När jag försöker starta dem får jag felmeddelandet: "Du har utfört en otillåten aktivitet. Stäng genast ner alla program som inte stöds av Hustru 1.0! Det är omöjligt att hålla Hustru 1.0 i bakgrunden medan jag försöker köra mina favoritprogram. Jag har funderat på att återgå till Flickvän 7.0 men jag kan inte ens avinstallera Hustru 1.0.
Kan ni hjälpa mig? Tack på förhand!

Frustrerad och Förvirrad
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
SVAR från IT HELPDESK
Bästa Frustrerad och Förvirrad!

Problemet du beskriver är mycket vanligt och många män klagar över samma sak. Orsaken till problemet är ett grundläggande missförstånd.
Hustru 1.0 är inte, som många män tror, ett nytto- och underhållningsprogram, utan ett operativsystem som är designat för att styra allt!
Att försöka gå tillbaka till Flickvän 7.0 när Hustru 1.0 är installerat är dömt att misslyckas. Några har försökt med att installera Flickvän 8.0 eller Hustru 2.0, men det har slutat med att de fått fler problem än vad de hade med Hustru 1.0.

Vi rekommenderar att du behåller Hustru 1.0 och försöker göra det bästa av situationen, samt att du eventuellt läser hela kapitel 6 i manualen "Vanliga programfel". Datorn kommer att fungera perfekt så länge du tar ansvar för alla systemfel, oavsett vem som har förorsakat dem.
Det räcker med att du skriver "FÖRLÅT" så återvänder styrsystemet till normaltillståndet. Hustru 1.0 är ett storartat program som dock kräver ett visst mått av underhåll. Du kan försöka med att köpa tilläggsprogram för att öka funktionaliteten. Vi rekommenderar Blommor 2.1 och Choklad 5.3 eller i extremfall mjukvarupaketet Päls 2000.

Vi avråder å det bestämdaste från att installera Älskarinna i kortkort 3.3 eftersom detta program inte stöds av Hustru 1.0 och kommer att resultera i att Hustru 1.0 avinstallerar sig själv och därmed avlägsnar 50% av systemresurserna.
Älskarinna i kortkort 3.3 kräver själv stora systemresurser. som inte finns kvar efter det att Hustru 1.0 har avinstallerat sig själv.

Vänligen IT Supporrt
 
  • Gilla
  • Haha
gerva252 och 4 till
  • Laddar…
Lite otippad skylt jag såg i Kroatien. (Beklagar den usla kameran i telefonen. Ska reklameras efter sommaren.)
 
  • 1403970446514.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
D09
  • Laddar…
Johannes Andersson och kompisen Benjamin Jönsson i Lysekil valde att baka midsommartårta med en extra utmaning, de kopplade ström till armarna. Och baket blev en kladdig tillställning. Filmen har nu uppnått nästan 136 000 visningar på Youtube, men framgången har sitt pris:

– Jag skar av en muskelsena i tummen. Så nu går jag med gips. Ett annat filmprojekt, att åka efter båt på enhjuling, har jag fått lägga på is nu på grund av skadan, förklarar Johannes.

Spasmerna kommer från en muskelstimulator som Johannes och Benjamin till armarna. De tappar helt kontrollen över dem. I vanliga fall ska den användas på betydligt lägre styrka och för att träna magen

https://www.youtube.com/watch?v=qgbHYWPaNPY

(Snott från gp.se)
 
  • Gilla
Lostmoose och 2 till
  • Laddar…
mexitegel skrev:
Johannes Andersson och kompisen Benjamin Jönsson i Lysekil valde att baka midsommartårta med en extra utmaning, de kopplade ström till armarna. Och baket blev en kladdig tillställning. Filmen har nu uppnått nästan 136 000 visningar på Youtube, men framgången har sitt pris:

– Jag skar av en muskelsena i tummen. Så nu går jag med gips. Ett annat filmprojekt, att åka efter båt på enhjuling, har jag fått lägga på is nu på grund av skadan, förklarar Johannes.

Spasmerna kommer från en muskelstimulator som Johannes och Benjamin till armarna. De tappar helt kontrollen över dem. I vanliga fall ska den användas på betydligt lägre styrka och för att träna magen

[länk]

(Snott från gp.se)
Såg den två gånger igår skrattade så jag grät båda gångerna. :D
 
Hmm, ser nu att det är samma video som länkats ovan. Nåväl upprepning är lärdomens moder... :)
 
Den var kreativ! Mycket skickliga dykare måste jag säga - normalt vill man inte ha luften i torrdräkten i fötterna... :)
 
D09
Svartbygge

Tvingas till rivning för överskriden byggnadshöjd

ImageUploadedByByggahus.se1404599828.676147.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
D09 skrev:
Svartbygge

Tvingas till rivning för överskriden byggnadshöjd

[bild]
Äh!
En taktvätt löser problemet...
 
Redigerat:
  • Gilla
Dalbotant och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.