eran skrev:
Där kom det, då har "man" insett vilket stöldskydd roboten har...
Om de inte stängde av roboten eller klippte kabeln först för då kan de inte starta upp den igen :p
För övrigt tror jag det är bra att hålla själva transformatorn "inlåst" för då måste tjuvarna klippa kabeln till laddplattan vilket innebär att det blir betydligt svårare att kränga den eller att använda den själv vilket nog inte är fallet.
 
MBygga skrev:
Om de inte stängde av roboten eller klippte kabeln först för då kan de inte starta upp den igen :p
För övrigt tror jag det är bra att hålla själva transformatorn "inlåst" för då måste tjuvarna klippa kabeln till laddplattan vilket innebär att det blir betydligt svårare att kränga den eller att använda den själv vilket nog inte är fallet.
Jo, det är väl det bästa stöldskyddet man kan få till, för som det fungerar just nu är det ju på gränsen till meningslöst.
Det enda pinkoden tillför, är besvär för klipparens rättmätiga ägare.
Det lär väl dyka upp klippare med skarvad laddkabel på blocket kan man tänka 😁
 
Tråkigt för dig att du har blivit av med klipparen.
Men vad fasiken är funktionen för larm till?!
Frågan har ställts av mig och andra i forumet, men ingen har fått larmsignalen att fungera.
Jag menar, den finns ju i menyerna att kunna välja låg eller hög signal.
Fattar ingenting jag :)
 
Min larmar innan den går ur laddstationen samt innan den sätter igång knivarna!
 
Ja, det är de tre pipen vid start, lyft osv som kallas larm.
 
Haft igång den 8 dagar nu, efter 6dagar har den börjat smälla när den vänder :thumbdown:
 
nissenhj skrev:
Haft igång den 8 dagar nu, efter 6dagar har den börjat smälla när den vänder :thumbdown:
Stäng av och starta om den så försvinner det förhoppningsvis för längre tid. Min gjorde också plötsligt detta efter någon månad men efter omstart har det försvunnit igen. Verkar kunna komma under speciella förhållanden, vilka vet jag inte.
 
Rigus skrev:
Godkväll! Är mjukvara och funktioner samma i L och M modellerna?
Eller finns det någon annan fördel med M gentemot L? (Förutom priset)
Mvh
I stort sett samma mjukvara och funktioner om du jämför två nya maskiner. Som Peterniclas skriver beror det på tomtstorlkek och beskaffenhet vilken som fungerar bäst. Över 900 kvm och relativt öppen planlösning, välj L, mindre eller trängre tomt välj M. L är betydligt snabbare och avverkar fortare, M är smidigare och tar sig in i trängre utrymmen lite bättre.
 
  • Gilla
Rigus och 1 till
  • Laddar…
eran skrev:
Där kom det, då har "man" insett vilket stöldskydd roboten har...
Ingen som har den nyaste mjukvaran som kan testa om de har kommit till rätta med pinkods problemet?
 
Hmmm nu när det är torrt i gräset har min maskin funkat ett tag :/ blir det sämre slingsignal när det är blött ute? Fattar inget.. 😳
 
peternicklas
Martin84 skrev:
Hmmm nu när det är torrt i gräset har min maskin funkat ett tag :/ blir det sämre slingsignal när det är blött ute? Fattar inget.. ��
Det jag märkte med min Landroid L. Den blev störd av en HQ och när det var blött så ökades avståndet på störningen från 5 - 7 m. Kan du har ett störproblem??
 
Martin84, är det din eller din utbytesmaskin? Har du grävt ner slingan? Vad har du skarvat med?

Många frågor nu :)
 
Martin84 skrev:
Hmmm nu när det är torrt i gräset har min maskin funkat ett tag :/ blir det sämre slingsignal när det är blött ute? Fattar inget.. ��
Lite kritik:

Det är svårt att greppa exakt dina problem och vad du gör eller inte gör för att lösa dem. Du har många olika fel men verkar inte öppen för att prova de tips som kommer in. Här om dagen hade du lämnat tillbaka din klippare och fått en ny utbytesmaskin som du skulle testa. Medan idag funkar din gamla(?!) när det är torrt ute. :banghead:

Lite förklaring:

Jag vill väldigt gärna försöka lära mig av andra och kunna hjälpa till, men jag får helt enkelt inte grepp på hur/vad/varför/lösningar eller vad du provat/inte provat. :screwy:


Sorry, piece, frid etc... i välmening. :)
 
Dom ska ju inte störas av husqvarna.. Har inte fått den nya än, men den är säkert en nyare årsmodell och då verkar ju inget störa.. Har beställt längre slangar till sandfilterpumpen om det skulle vara den som störde.. När jag ringde service igår sa han att worx och husqvarnas slingor kunde ligga ca 50 cm ifrpn varandra utan störningsproplem.. Det gällde den nya modellen, vad han nu menade med det?
 
Henke2

Haha sorry!! Jag har inte fått min nya än.. Men igår och idag funkar min gamla jättebra!! Varför vet jag inte men det är torrt i gräset nu… Den gamla(som jag har nu) Har strulat med att han beter sig kontigt vid slingan.. Vid vänstersväng, vänder den upp börjar backa för att sedan backa igen och åka ner i diket😳 samma sak när den ska hem för laddning..

Hoppas du blev klokare! 😄

Vilka tips är det jag inte tar åt mig av??

Trevlig dag!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.