håller på o spackar o målar lägenheten just nu och köpte beckers målarfärg från bahause för 500kr / 10L vilket många klassar som bra målarfärg och att det ska räcka med att måla väggen 2 gånger.

har målat väggen nu 2 gånger och tycker att jag MINST måste måla 3 gånger till för att allt ska bli vitt. Man ser ju fortfarande exakt vart jag har spacklat osv. Ska det vara såhär?

Ps jag har INTE snålat med färgen när jag målat :)
 
  • bild 1.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • bild 2.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • bild 3.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Då har du köpt en kass färg.
Jag brukar måla med,
ImageUploadedByByggahus.se1403978475.542717.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Och en strykning ger betydligt bättre resultat än dina två, kostar ungefär 560:- för tio liter.
Jag målar med rosa anza roller.
 
Exakt samma bekymmer hade vi med Beckers färg från Bauhaus, fick måla 4 ggr för att de skulle täcka, aldrig mer Beckers,

Målade resten av lägenheten med rustas färg, 2 strykningar räckte och resultatet var bättre än 4 strykningar med Beckers, oerhört skeptisk mot rustas grejer men överträffade Beckers med hästlängder
 
man kan ju tänka sig att målarfärg för 500kr borde räcka med o måla en vägg 2 gånger liksom
 
jag brukar måla med Jotun Lady - kostar nästan 3 ggr så mycket på lokala dyra färgaffären men jävligt bra färg och täcker fint. Räknar man på sin egen timkostnad om man skulle vara på jobbet istället så lönar det sig med bra färg och bra rollers och penslar och det finns roligare grejer att göra än att stå och rolla en extra gång för att det inte täckte

Jag var med en gång och målade med en polare som köpt färg på Cheapy tror jag det var, inte ens fyra lager räckte - den var som mjölk ungefär. Jävla skitfärg
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
phattrance skrev:
man kan ju tänka sig att målarfärg för 500kr borde räcka med o måla en vägg 2 gånger liksom
Skulle vilja veta hur du rollar av rullen i tråget och när du tar mer färg, alltså slutar rolla så att säga. Man kan nästan se hur rollern "tar färg" från väggen mer än ger färg. Det blir ingen mjuk brytning i färgen utan mer taggigt.
 
kan någon tips mig om bra målarfärg (vit, gärna 7 glans) som inte suger lika mycket som beckers 500kr / 10L , som går att köpa på antingen bahause, hornbach, k-rauta eller byggmax? behöver köpa färgen imorrn så det är rätt bråttom!

Tack
 
Ta inte Beckers-färgen för en femhundring, den är inte bra.

Om det måste vara en Bauhausbutik; köp Beckers Plus. Den är dyrare, men betydligt bättre! Jag brukade använda den ganska ofta förut, och jag har aldrig målat mer än två gånger med den färgen, och jag är petig när det gäller resultatet. Men de senaste tre-fyra åren använder jag bara Alcro som jag tycker är superbra. Så om du kan ta dig till en Happy Homes eller Colorama-butik så satsa på Alcrofärgen.
 
Vanbeasten skrev:
Ta inte Beckers-färgen för en femhundring, den är inte bra.

Om det måste vara en Bauhausbutik; köp Beckers Plus. Den är dyrare, men betydligt bättre! Jag brukade använda den ganska ofta förut, och jag har aldrig målat mer än två gånger med den färgen, och jag är petig när det gäller resultatet. Men de senaste tre-fyra åren använder jag bara Alcro som jag tycker är superbra. Så om du kan ta dig till en Happy Homes eller Colorama-butik så satsa på Alcrofärgen.
behöver köpa färgen imorrn bitti, så det är antingen bahause, hornbach, k-rauta som gäller (som har öppet imorrn vid 09).

Hur är det med hornbach då? vilka märken säljer dom där som är bra?
 
phattrance skrev:
behöver köpa färgen imorrn bitti, så det är antingen bahause, hornbach, k-rauta som gäller (som har öppet imorrn vid 09).

Hur är det med hornbach då? vilka märken säljer dom där som är bra?
Ingen aning. Har inte varit i en Hornbachbutik på ett par år. Men åk och kolla. Principen när det gäller färg; man får vad man betalar för, så ta den dyraste. Om det bara är en burk 10L du behöver så snåla inte.
 
Jotun eller Alcro säger jag med. Vänta tills på måndag eller köp meer skitfärg imorgon...
 
Vanbeasten skrev:
Ingen aning. Har inte varit i en Hornbachbutik på ett par år. Men åk och kolla. Principen när det gäller färg; man får vad man betalar för, så ta den dyraste. Om det bara är en burk 10L du behöver så snåla inte.
behöver vara ca 30L färg :)
 
davveno1 skrev:
Jotun eller Alcro säger jag med. Vänta tills på måndag eller köp meer skitfärg imorgon...
kan inte vänta tills på måndag :/
 
Hornbach verkar sälja sadolin färg, är dessa bra eller? jämfört med beckers 500kr / 10l
 
Hornbach säljer Sadolinfärgen som jag tipsade om i inlägg #2.
Jag målar alltid med 3 glans både i tak och vägg, inte särskilt känslig och går bra att torka av med våt trasa.
Den finns givetvis även i 7 glans om man måste ha det.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.