Att skaffa en lekstuga kan väl ändå inte vara en stor grej, tänker du kanske. Säg inte det. Även här är det en rad saker att ta ställning till innan du kan bestämma dig.


Du kan läsa artikeln här: Så får du en bra lekstuga
 
E
Skrivet av: Erik E

Vad heter lekstugeleverantören och kontaktuppgifter vore kanon!
 
Jag har frågat lekstugebyggaren Pelle och han ska kolla när han är hemma i helgen. Hoppas du får ett svar.
 
E
Skrivet av: Per Eneroth

Vi köpte en byggsats hos Mats Linde 0708-34 12 77 (Möllej.v. 195-7, 235 94 Vellinge) i maj 2003. Stugan var 2,0 x 1,6 m och kostade 5000 kr. Lycka till!
 
E
Skrivet av: Gitte

Tack så hemskt mycket för detta inslaget. Jag letar mig fördärvad snart efter en lekstuga. Men dom flesta är får små, både i höjd och bredd... Jag ska beställa en utav Mats Linde jag med. Tack än en gång!!
 
E
Skrivet av: Gäst

Jag byggde åt min dotter i fjol sommar. Byggde av lösvirke, reglade allting med 90x45. Stugan är på 2x2x2m. Panelen tog jag samma som jag har på huset, sedan golvskivor och plastmatta. Dörren spikade jag ihop av gamla bräder som vi hade hemma, stänger den med hasp från utsidan. Anledningen var att jag ville att hon skulle få lite extra grejor på den, så jag byggde taket med liten lutning och tätade bara med papp, på taket byggde jag sedan en altan och sedan en klättervägg upp på ena sidan och en rutchkana ner på andra sidan. På insidan målade vi vitt (utan innerväggar). Fönster tog jag några gamla och satte dit, efter målning. Jag höll på i kanske 20 timmar inklusive allt. Och jag är rookie på sånt här. Låter kanske som ett lappverk, men det blev billigt och hyfsat snyggt när väl färgen var på plats, sen fick jag ju dit klättergrejorna som bonus.
Petter
 
E
Skrivet av: Gäst

Vi blev otroligt intressredae av din beskrivning, då vi just pratat om en sådan lösning. Finns det bilder som vi kan få titta på? Vore superkul!

Sara och David
 
E
Skrivet av: Gäst

Nedanstående var alltså riktat till Petter som hade lekstuga med altan och rutchkana!
 
E
Skrivet av: Gäst

Hej jag säger som Sara och David, finns det bilder och beskrivning?
Byggdisa
 
E
Skrivet av: Gäst

Jag har varit i kontakt med www.lekplats.se och de har jättefina lekstugor och en hel massa andra roliga uteleksaker.
 
E
Skrivet av: Kalle

Roligt att ni skriver om lekstugor just nu. Vi håller precis på att bygga en egen av lösvirke. Kör 45x70 på allt (45x95 till takstolarna), men CC60 och riktig panel. Taket har 23* lutning och vägghöjden invändigt blir 180, vilket innebär ståhöjd för oss vuxna. Den är 2x2 meter i golvyta så när barnen blir större kan de ha övernattningar där och skulle vi få väldigt många gäster så kan ett par sova i stugan..

Allt för under 5000 kr. Fönster hade vi sedan vi rivit en annan stuga och dörr bygger vi av lite brädor..
 
E
Skrivet av: Kalle

Haha, såg att denna artikeln var några år gammal :)

Kul att ni skriver om lekstugor lite då och då.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.