Kakel i badrummet är inte bara snyggt utan också väldigt hållbart. Men det gäller att hålla tungan rätt i mun när du väljer plattor. Det finns en hel del att tänka på och för- och nackdelar med olika varianter.


Du kan läsa artikeln här: Välj rätt kakel
 
E
Skrivet av: Anonym

Jag fattar inte hur någon kan tycka kaklet på bilden är snyggt. I mina ögon ser det väldigt 70-tal ut, var är discokulan?
 
E
Skrivet av: Anonym

Kaklet på bilden har inget med 70-talet att göra jag vet för jag var med på den tiden
Själv tycker jag att det är lite udda/spejsat
 
E
Skrivet av: bosse

Plast matta för mig. Inget tjafs med fuktspärrar och sånt.
 
E
Skrivet av: Anonym

japp. på 70talet fanns bara vitt kakel, som man fick dekorera med klistermärken av fiskar eller blommor
 
E
Skrivet av: nymfonym

En 10 liters hink potpurri, en vattenpipa, näbbtofflor och ett duschdraperi av paljetter och det blir en flummig harem-mugg.
Jag gillar det.
 
E
Skrivet av: Holger ästlund

Nu tar badrummet över som hemmets skrytrum. Nu ska det vara jättekakel ihop med specialdesignade kranar och märkeshanddukar. ? Det ska se dyrt ut på ytan och vara avvikande, säger trendexperterna. Glöm standardkaklet. De små kvadraterna är inget som platsar i ett lyxigt badrum. Italiensk mosaik, däremot, och jättekakel som nästan täcker en hel vägg är helt rätt när man renoverar badrummet. Liksom marmor. ? Badrummet har för många blivit ett skrytrum. Nya polerade kranar, det ska blänka i badrummet, inga kalkavlagringar där inte! ? Men när jättekakelplattorna finns i alla butiker, då är trenden slut anser trendexperterna.
 
E
Skrivet av: Magnus

Det är tragiskt med människor som har ett behov av att skryta och visa upp en "lyxig" fasad. Det ska se dyrt ut... Det ska vara "rätt"... Det hela får mig att tänka på den vidriga trenden med Canada Goose-jackor.

Inred helt och hållet efter DIN stil och strunta i vad andra tycker! Ni som lever för att imponera på andra är bara pinsamma!
 
  • Gilla
Allman
  • Laddar…
E
Skrivet av: Holger Wästlund

Jag håller helt med dig Magnus! Jag konstaterar bara att dessa trender just nu är starka - vad man än tycker själv om detta. Här några fler tydliga trender som plattsättarna berättar om. De pekar åt samma håll: * Det blir alltmer större plattor * Fotokakel kommer mer och mer * Man kan komma med ett fotografi som blir motiv på kaklet * När det gäller färgsättningen är det kontraster som gäller, från mörkt till ljust i kombination * Det är också inne med guld och metall och mosaik
 
E
Skrivet av: Martin

Funderar på att lägga marmor i badrummet. Något man bör tänka på. Känner ni till någon bra leverantör med bra priser?

Tack för svar,
Martin
 
E
Skrivet av: Anna

Hej Martin, Vi har handlat marmor vid två tillfällen från Marmorfabriken. Den första gången la vi en fondvägg med stora bruna emperador plattor på duschväggen, sedan la vi även en beige marmormosaik när vi renoverade tvättstuga. Blev supersnyggt. Klockrent! De har bra priser, var till och med billigare än det kakel vi hade tänkt att ha först.gå in på marmorfabriken och kika, det finns även en till, stenbolaget och något mer, så leta på Lycka till med renoveringen, Anna
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.