E
Skrivet av: Gäst

Hej Vegar.

Snygt Bastu arrangement. Det har virket som inspiration til den bastu vi skal til at bygge den kommende sommer.

I stedet for relax avdeling, behøver vi en tvät avdeling, hvor vi kan opvarme vand, så vi kan vaske os. Vi har ingen rindende vand forstås.

Hvordan undgår I insekter i Bastuen, nu i har sprikker i golvet?

Hvad er fönsteret mellem bastu och relax udført av?

Hoppas på svar.

Hälsen
Jens
 
E
Skrivet av: Gäst

Grannarna blev såklart tillfrågade innan. Ingen har klagat. Oproblematiskt.
 
  • Gilla
Valloxen
  • Laddar…
E
Skrivet av: Gäst

Hej Jens. Fönstret mellan bastu och relax är bara vanligt enkelglas 4mm. Dörren är en bastudörr från Harvia, klar. Var jag dig skulle jag glömma varmt vatten, det ger fel känsla. Vi har slutat med varmt, murarhink med kallt vatten och tvål är renast och bäst. Även i 10 minus. Vegar
 
E
Skrivet av: Gäst

Underbart fint
 
E
Skrivet av: Hockhult

Jättefint! Har ett litet bastuagregat i lager som jag vill göra något med. (Fick det billigt då föregående ägare fick sitt bygglov tillbakadraget pga klagomål från "granne" en halv mil bort)
 
E
Skrivet av: inte kul alls

Min granne har en inte kul alls, stinker som F_ _ !
 
E
Skrivet av: elektricitet finns?

"luften i bastun är frisk o inget drag i golvet"..."det doftar asp inne i bastun",säkert jämfört med de kubikmetrar rök m som kan sugas in i fastigheter runtomkring från skorsten,vindar växlar,eller?
 
Hej,

är golvet endast trall liggande på golvbjälklag så de rinner ut i det fria?

hur har du gjort med bastufolie? Kan du skriva din vägguppbyggnad? Och hur ser du till att isoleringen håller sig torr?
 
Hej Vegar
Har du någon ritning över ditt bastubygge?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.