E
Skrivet av: Gäst

Jag passerar det där huset då och då. I mina ögon är det nog vare sig det vackraste eller fulaste huset i området, men områdets charm kommer från att husen är så olika, och det här bidrar ju verkligen till variationen.
 
E
Skrivet av: Gäst

Tycker att det är ett väldigt fint hus! Roligt med någon som följer sitt hjärta och skapar sig ett boende som tilltalar det egna estetiska sinnet snarare än eftersträvar att tillfredställa alla andras åsikter kring vad god estetik är (mainstream).. Bra jobbat hoppas ni njuter av ert hus. Det är ett smakfullt och smart hus! Full pott! Och nu till alla er bakåtsträvande, jantelagssinnade belackare ovan, kryp tillbaks in i era röda vitknut målad torp och nöj er med vad ni har istället för att racka ner på någon som vågar och kan ta ut svängarna!

/ Peter
 
E
Skrivet av: Gäst

Anonym !!!!
Vad är det som gör att avundsjukan lyser igenom. Det är ni Svensson som bor i det billigaste. Trä rött med vita knutar eller gult. Brist på fantasi. SEDAN 2 BARN .
Oj vad tråkigt,sedan själv sätta dit spotlight i trädäcker med möbler från Jem & Fix och möbler från IKEA. Gratis något teråkigare än Svensson hus finns inte och brist på fantasi. Åk ut i världen och se Er omkring
så kom hem och se era friggebodar. Ha Ha.
 
E
Skrivet av: Gäst

Fantastiskt hus! Grattis. Otroligt väl avvägt, nyskapande - tradition. Lite avundsjuk faktiskt :)
/Jesper
 
E
Skrivet av: Gäst

Helt OK. Bra jobbat.

Jantelagen härjar här för fullt ser jag.Jag hälsar väl på åsiktsmaffian då. Hejhej.
 
E
Skrivet av: Gäst

Intressanta matrialval...skiffer är ju inte lokalproducerat eller gratis .

Sitter taket uppe med samma teknik som väggbeklädnaden elelr är det ett traditionellt skiffertak ?

Rostfria geschimslådor...är nog bra om man kompleterar med el för att inte få stående is mot skiffret..

Det som brukar vara knepigt är inte fasaderna på sådana här hus utan vägg fönstermöten..som lätt blir lite ödsliga och konstiga med för tjocka väggar.

Ett hus är ju mötet mellan fasadens ute och genytets inne!!!
 
E
Skrivet av: Gäst

blir väldigt överraskad av att hitta den här artikeln om detta hus. bor i området och har många gånger funderat på hur det kunde gå till att man fick bygglov för något så hemskt som inte passar in alls i området?
tycker synd om grannarna som måste se detta varje dag. usch
 
E
Skrivet av: Gäst

Coolt. Gillar att det sticker ut. Härligt
 
E
Skrivet av: Gäst

Fint hus. Inget snack om saken. De gamla träden och denna skapelse som är fin i modellen. Skulle vara kul att se hela byggprocessen och nu skumläste jag bara texten men jag undrar vad det kostade att bygga. I Karlskoga där jag bor finns dessa hus: www.booli.se/bostad/villa/karlskoga/klokhetsvagen+14b/933757/maklare
Tänk er dessa som fristående hus och inte grannen i "knät".
Vore, som jag skrev tidigare, trevligt med mera innefoton på Thielevillan men jag förstår att man vill ha lite integritet. Hur fungerar det när det regnar, ser inga rör eller rännor?
Fint är det detta skifferhus. All lycka till er som bor där.
 
E
Skrivet av: Gäst

Skiffer är ett extremt vackert naturmaterial med väldigt bra egenskaper, och jag gillar de stora fönstrena. Dock är jag tveksam till de framkrystade formerna med 10 graders vinklar och olikformade fönster. Symmetri brukar i allmänhet uppfattas som vackrare, och gör alltid praktisk nytta.
 
E
Skrivet av: olga

Grattis till ett fantastiskt hus. Smart och smakfullt. Man kan inte förvänta sig att alla skulle gilla det, speciellt inte de som väljer att bo i trähus med vita knutar. Men det ger er bara extra poäng :).
 
E
G
Ej verifierad skrev:
Skrivet av: Gäst

Oj, det var fult. Harmonin med det röd/vita i bakgrunden är ju intressant.
Ja, det röd/vita i bakgrunden ser ju ut att vara ett flerfamiljshus, byggt för 20-30 år sen. Verkligen ett stilideal...
Jag tycker att där mycket trevligare med hus som ser moderna ut istället för alla dessa dåliga kopior av tidiga 1900-talshus.
Och som nån påpekade tidigare, den ursprungliga bebyggelsen i Saltsjö-Duvnäs var verkligen inga röda stugor med vita knutar.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.