E
Skrivet av: Ante

Att linoleum inte skulle vara lämpligt i en entré/hall vill jag dementera.

Det fungerar väldigt bra. Är man orolig för att vatten skall tränga ner i springorna mellan plattorna finns det en form av lim (eller vad nu den rätta benämningen är?) som man kan stryka på innan man klickar ihop.

En hall är inget våtrum, och det lilla vatten som bildas när snö smälter från skor, etc klarar den av utan problem. Iaf. enligt min erfarenhet.
 
E
Skrivet av: Ove

Billigt? 600 kr/kvm för plattorna man limmar skulle inte jag kalla billigt, Men allt är ju som bekant relativt
 
E
Skrivet av: Pelle

Och jag som skulle vilja ha ett linoleumrutigt golv i källaren där vi också har vår tvättstuga, det det verkar ju inte funka så bra. Får tänka om. Finns det några andra rutiga golv/mattor som släpper igenom fukt?
 
E
Skrivet av: Emma

Pelle - varför inte köpa golvklinker i två färger och lägga rutmönster?
 
E
Skrivet av: B

Pelle, titta på byggfabrikens victorian tiles. Svindyrt och svinsnyggt!
 
M
Hej. Jag ska köpa 50-talslenolium till mitt kök. Vad hade man för mönster då? Några idé-sidor? Tack
 
G
Jag håller med. Vi har också modern linoleum i hallen och det går alldeles utmärkt. Vi har småbarn men har inte märkt några problem med vatten efter snö m.m. Kommer det in större mängder torkar jag förstås upp. Men det skulle jag ju ha gjort på vilket golv som helst.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.