E
Skrivet av: Tobias

Vad menar ni med "Men eftersom du vill kunna skanna av och njuta av köket när det är klart och den biten av verktyget inte håller måttet"
 
E
Skrivet av: Ante

Jag gissar att hon menar att man borde ha kunnat "gå omkring" i sitt 3D-kök på datorn och njuta?

Personligen har jag svårt att njuta av något sådant. Det är först när det RIKTIGA köket står på plats som jag kan njuta. Men vi är alla olika...
 
E
Skrivet av: Tobias

Jag har själv just använt IKEAs planeringsverktyg för att designa mitt kök och saknade inte denna feature. Efter några timmar i verktyget saknar jag däremot att kunna få ett större fönster att jobba i, det lilla fönstret gör det onödigt ansträngande att pilla i. Att dra av poäng för det tycker jag däremot är lite väl strängt. Däremot är det vissa varor som finns i verktyget som inte finns att betrakta i större detalj på IKEA.se, det lilla fönstret, måttbeställda utbudet av bänkskivor finns inte som tillval i verktyget, ger 9/10 i min egenhändigt skapade skala. Sketchup är mer mångsidigt, men planeringsverktyget är överlägset i detta syfte. Använd med fördel IKEAs verktyg för att planera andra tillverkares kök då måtten är desamma för större delen, även om andra kanske har fler alternativ får du en bra bild över vad man behöver prata med den andra tillverkaren om för att det ska passa bäst.
 
E
Skrivet av: Tove

Jag har försökt planera vårt kök i IKEAS planeringsverktyg och det har inte fungerat överhuvudtaget. Jag har en Mac och gissar att detta är problemet. Jag har provat på min mammas dator som också är en Mac och samma problem uppstår. Det går bra att starta programmet och få fram sin sparade skiss (jag har varit på IKEA och gjort en..) men sen så fort man ska göra något i sin ritning stängs hela programmet ner inklusive Safari (har även testat med Firefox men samma problem där). Tråkigt att de inte kan göra att program som fungerar i både PC och Mac, det är ju ändå ett vanligt system idag...
 
E
Skrivet av: Niko

Jag planerade vårt kök i programmet på en mac för ett par år sen och det funkade utmärkt, men kan ju såklart hända att ikea har missat att fixa ngt i samband med osx-uppdateringar.
 
E
Skrivet av: Anders gustafsson

Vi planerade hela vårt kök med det programmet för snart tio år sedan och även om den versionen var ganska buggig så var det till ovärderlig hjälp. Vi köpte sedan ett annat kök, eftersom ikea inte hade bla de skåphöjder vi ville ha, men kunde då använda skissen rakt av.
 
E
Skrivet av: GFWÅ

Tove

Jag gissar på att det är din dator som inte pallar med, själv sitter jag på en Mac och har gjort åtskilliga ritningar åt både mig själv och vänner! Både före och efter OSx uppdateringar! Så testa att göra om!
 
E
Skrivet av: Mats

Har man en långsam standard-dator (windows 7 och Core i3 processor) är inte ikeas program något kul. det går extremt segt allting.
 
E
Skrivet av: Margareta

Var köper man en heltäckande diskbänk med Ikea Metod:s nya djup 635 mm utan att bli helt skinnad? Det billigaste jag sett är 14 000 kr.
 
E
Skrivet av: BeerFace

Jag måste säga att jag tycker ikeas homplanner är helt lysande. Inte det bästa verktyget kanske men väldigt enkelt och gratis att använda.
När man är klar så får man en inköpslista och totalpris. Bara att skriva ut och traska till ikea och plocka ihop.
 
E
Skrivet av: Kerstin À

Funkar tydligen inte i Ipad, synd.......
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.