E
Skrivet av: Lasse T

Jag är med. Bodde själv i ett likadant Myresjöhus några år. Där rev M nästan alla fasader på gatan 2005 eftersom det var kraftiga fuktskador för att sedan bygga upp dem igen på samma sätt med några minimala förbättringar. Nu river flera ägare fasederna själva eftersom förbättringarna ej var tillräckliga.
 
E
Skrivet av: Ja ha??

Frågan är la varför tex inte Garbo försäkringen tar det?? Dom är bra på att ta betalt men ersätta?? Va är det för något??
 
E
Skrivet av: Glado

Egnahemsbolaget i Gbg har byggt om nästan alla hus i Skogaberg/St.Jörgens park. Vet dock inte om det är goodwill eller påtvingat.
 
E
Skrivet av: Kennet

Göran, att de verkligen handlade i god tro är uteslutet. SP testade enstegstätade fasader åt flera byggbolag i början av 2000-talet. Dessa undersökningar är sekretessbelagda och kunde därför inte anföras som bevis i hovrätten. Bara denna sekretess gör ju att man blir sunt misstänksam. Vidare offentliggjordes problemen i Hammarby Sjöstad långt innan 2007/2008. Så det är klart att byggbranschen var fullt medvetna om riskerna. Men det var en billig metod och det var det som prioriterades. Jag råder alla att läsa domen och sätta sig in i ärendet ordentligt. Hovrättsdomen kan inte ses som något annat än en rättsskandal. Domarna drar flera mycket märkliga slutsatser och risken att jäv föreligger är påtaglig. Det luktar riktigt illa om alltihop.
 
E
Skrivet av: Kladde

Reklamen till höger med Myresjöhus borde raderas omdelebart :)
 
E
Skrivet av: Jörgen

BRA INITIATIV! Jag har inte något hus med problem MEN är vansinnig över domen att vi vanliga "knegare" ska betala storbolagens ansvar! Jag sätter in en slant!
 
E
Skrivet av: Dawda

100:- är mer än inget :)
lycka till!
 
E
Skrivet av: Markus

Hade gärna bidragit, men eftersom ni lika gärna kan komma fram till en förlikning får det vara. Många är beroende av er överklagan, men vid en förlikning kommer alla som bidragit står där med lång näsa. Detta göra att et känns som tiggeri och inget annat.
 
E
Skrivet av: J:son

Det står tydligt att de pengar som inte används oavkortat kommer att gå till Barncancerfonden.
 
E
Skrivet av: Ingela

Bra initiativ, nu håller vi tummarna för rättvisa:)
 
E
Skrivet av: Kvibille Ädel

Detta var konstigt, är det inte alldeles uppenbart att om man bygger ett hus som möglar att man då gjort något galet????
 
E
Skrivet av: Håkan

Tråkig historia att man får använda en teknik som inte är beprövad och gå fri sedan. Hoppas att det mesta täcks av fastighetsägarnas rättskydd i hemförsäkringen.
 
E
Skrivet av: Behjärtansvärt

Självklart ska jag lägga det jag kan undvara.
Varför skänka pengar till sjuka, svältande barn i krigshärjade områden när man kan ge dom till villaägare i Sverige istället?
 
E
Skrivet av: John

För du har väl aldrig t.ex. skämt bort dig själv på något vis som kan föranleda exakt samma fundering? Kan du inte sänka dina livskostnader och skänka merparten av dina inkomster till barnen i Afrika istället? Nej du, att man står sina grannar närmast är inget konstigt eller fel, det är bara du som hycklar om det...
 
E
Skrivet av: Ola

På något sätt förstår jag Myresjöhus att dom kämpar emot även om jag anser att villaägarna har rätten på sin sida. Problemet är ju inte specifikt till Myresjöhus och dom har som sina kolleger i branchen gått ifrån metoden.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.