Antika dörrar, gamla fönster och lecablock skapar tillsammans det 21 kvadratmeter stora växthuset som Inga-Lill Zakariasen alltid drömt om. Så här gick det till att bygga det.

Du kan läsa artikeln här: Platsbyggt växthus
 
E
Skrivet av: Niklas Edelström

Riktigt fint växthus! Och riktigt bra idé att ta vara på gammalt byggmaterial. Det ska jag ta med mig!

Niklas Ehttp://nybyggaranda.se
 
E
Skrivet av: Grodan Boll

Snyggt och inspirerande bygge!

Men snälla vilken rubriksättning, "Växthus av begagnat byggmaterial" jo tjena några fönster & en dörr, eller har jag missat något i artikeln?
 
E
Skrivet av: Pär

Även jag reagerar på denna rubriksättning.. 100.000kr är vääldigt mycket pengar även för ett växthus. Hade man valt att använda andra hands sorterat virke rakt igenom så hade jag förstått det bättre. Det ska då sägas jag är inte emot bygget utan det är fint gjort. Men pris och syftningsfel gör att artikeln rent journalistiskt inte är trovärdig.
 
E
Skrivet av: ad

fel rubrik
 
E
Skrivet av: skutt

Finns ritningen tillgänglig
 
E
Skrivet av: Wille

I rubriken står faktiskt "Växthus MED begagnat byggmaterial" vilket stämmer bättre än AV (som någon citerar ovan). Jag tycker det är väldigt fint!
 
E
Skrivet av: Lena Oredsson

Helt underbart resultat från idé till verklighet! Ger mig känslan "vill ha"! En enda synpunkt; staketet av pinnar borde antingen målas vita eller (hellre) bytas ut mot ett brädstaket - det nuvarande stämmer inte med husets karaktär, tycker jag. Men för övrigt, 10 poäng!
 
K
Jag tycker bygget ser väldigt fint och välordnat ut. Staktet, som förra kommentera, tycker jag bryter av fint. Det har blivit en tjusig, mysig och spännande miljö att må gott i.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.