Den här byggnaden accentuerar både det horisontella och det vertikala, men framför allt handlar det om att bygga rymd och ljus i Villa Björknäs.

Du kan läsa artikeln här: På kanten av stupet i Björknäs
 
E
Skrivet av: OpiMaza

Wow!!
 
E
Skrivet av: elpaco

den här gillar jag! däremot kan jag inte förstå tanken med gunnebostängslet? någon? också lite synd att man inte ser mer inifrån, tex sovrum. Skriv din kommentar här
 
E
Skrivet av: christer andersson

Säkert ett plus i kanten för kortsiktiga designers o desillusionerade jetsetare från Spybar men varthän i detta sitter trivselfaktorn? ,dvs inte det kortsiktigt spektakulära utan ett hus som nån kan bo i under längre tid.
 
E
Skrivet av: falkn

Schysst hus, men det känns ändå lite krystat på något sätt. Synd att samma höga nivå på utförande och arkitektur inte genomsyrar resten av tomten. Gunnebostängsel och stenmurarna vid de olika nivåerna passar inte riktigt till huset. Jordstödet som murarna utgör borde gjorts i cortenstål istället som man ofta gör i offentliga parker och liknande idag.
 
E
Skrivet av: nollråtta

Inomhusbilderna måste vara tagna vid helt olika tillfällen, eller hur förklarar man annars att glasräcket till trappan syns i ena bilden men är helt frånvarande i nästa?
 
E
Skrivet av: b8q

nollråtta, arkitekten har kanske tänkt sig en öppen luftig trappa utan räcke, men sen kom kommunens inspektör och sade aja-baja...
Jag gillar iaf hur man arbetat MED terrängen istället för EMOT den, som så ofta annars i nybyggen.
 
E
Skrivet av: Hans

Bland det häftigaste jag sett. Vilken spektakulär plats att bygga på. Vill ha!
 
E
Skrivet av: Bentesjö

Enda jag kan säga är IMPONERANDE
 
E
Skrivet av: Stefan

Woow.
 
E
Skrivet av: Sven i skogen

Fantastiskt läge och läcker altan med poolen. Huset, däremot, är nog något av det fulaste jag sett. Påminner om de moderna och fyrkantiga lådor som byggs upp överallt. Illa!
 
E
Skrivet av: Hallinuse

Det vore roligt att se en planritning.
 
E
Skrivet av: Televinken

2 tv apparater, den ena utan ordentligt ljus och den andra med sittplats i 90 grader mot bilden.
Båda med förstaplaceringar som stör bilden.
Eller trappa utan räcke....

Japp grymt imponerad av detta "titta på mig" bygge.
 
E
Skrivet av: Micke

Jag skulle utan tvekan kunna bo så.
 
E
Skrivet av: Uffe

Kanske inte det mest hemtrevliga. Men flådigt, jo. Och poolen är fruktansvärt läcker utan att vara vräkig!! Men gunnebostängslet kanske var det enda pengarna räckte till...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.