Hej!
Vi funderar på att bygga i Örebrotrakten. Tyvärr finns det ingen som byggt någon jordugglan(lb) här i närheten. Kanske finns det någon inom rimligt avstånd som har byggt ? Skulle vara roligt att se bilder eller rent av få titta in i någons hus. :) Vi har pratat med sälaren här men han påstår att Göteborg är närmaste hus att titta på. Verkar konstigt tycker vi,,,,

Mvh Anna :)
 
Hej!

Jag bor inte i Örebro med omnejd, inte heller har jag byggt ett Jordugglan, men vi håller på och kollar för fullt på lb:s hus. Jordugglan och Kattugglan är två som vi väljer mellan. En ska vi funderar över bara, är hur det blir med köket, när det är lite sneda väggar och så. Vad tror du? Och är det "för litet" med 16.7 m2 kök?

Lycka till med era planer!
Malin
 
Hej !

Har lite bilder på Jordugglan från Kungsbacka utanför Gbg... maila mig om ni är intresserade...ganska stora filer...hoppas ni har bredband...

Mvh,

Peder
 
Jag tror det finns en färdig här i Eskilstuna. Dessutom håller de på att sätta ihop ännu en jorduggla i nu i veckan. Jag har även hört att en jobbarkompis bror bygger en jorduggla, men jag vet inte var han bor...brodern alltså. Men min jobbarkompis bor i Arboga så det kan vara där i trakten. ;)
 
Hejsan...Vi var i september och titta på en Jorduggla i Eskilstuna ( fast vi ska ha en Pärluggla) men kontakta säljaren i Södertälje...han har stora delar av sörmland...kanske vet han ngt.
 
Eskilstuna är ju inte så långt härifrån så det låter intressant.
När vi har pratat med säljaren i Örebro så är han inte särskilt intresserad av att ta kontakt med säljare i andra län för visning av hus. Märkligt tycker vi,,,,,de borde ju vara intresserade av att sälja,,,,? Det känns lite "farligt" att bygga ett hus man inte varit inne i. Allt ser så stort ut på en ritning.
Anna
 
Lori-Li skrev:
Eskilstuna är ju inte så långt härifrån så det låter intressant.
När vi har pratat med säljaren i Örebro så är han inte särskilt intresserad av att ta kontakt med säljare i andra län för visning av hus. Märkligt tycker vi,,,,,de borde ju vara intresserade av att sälja,,,,? Det känns lite "farligt" att bygga ett hus man inte varit inne i. Allt ser så stort ut på en ritning.
Anna
Det är alltid bäst om man kan få se det hus man vill bygga live. Man känner direkt om det är rätt eller fel hus att bygga. Lycka till !!
 
Nu har vi varit och kollat på en jorduggla i Uppsala!
Anna
 
Och vad tyckte ni ? + och - ......
 
Hej!
Vi tyckte att det var jättefint så vi är nog på g snart. Har i stort sett bestämt oss.

Vi tyckte att huset hade en bra planlösning. Ryggåstak tänker vi nog ha som tillval, det gör nog en hel del. De hade de i det huset vi tittade på.Ett plus är att allrummet ligger en bit ifrån vardagsummet när man har barn. badrummet är ju också rejält vilket känns bra.
En nackdel kan ju vara att det inte är så jättemånga skåp i köket, men det beror ju på hur mycket grejer man har. De tipsade också oss om att lägga in lite isolering i vissa väggar. Bl.a. så sa de att när de hade vattenkokaren på så dånade det i sovrummet så det kan ju vara en bra grej att tänka på. Likaså att isloera väggarna mellan badrum och sovrummen lite.
Annars såg vi mest fördelar. Vi gillar huset!
Har ni börjat bygga än?
Anna
 
Planlösningen var suverän tycker jag....det var därför vi fastnade för huset...det är klart att det finns andra hus jag hellre skulle byggt om pengarna fanns..... ;D

Att isolera vissa inneväggar har jag också hört från flera håll...fast köksväggen har jag hört skall vara extra tjock eller isolerad liksom badrummet..hmm... ?

Absolut ryggåstak...det blir ju ett helt annat rum/hus !

Några andra tillval vi skall ha :

Spröjspaket
Kamin
Andra innedörrar
Taklucka med stege till vind
Annat kök...Basic ek...mm

Jag hoppas vi kan börja bygga till våren...kommunen slöar med tomtmarken...
 
Hej igen!

Vi verkar ha samma smak :) för vi tänker oss samma tillval som ni,,,spröjs, kamin, ev. taklucka till vinden och basic ek-kök. Kan bli intressant att kolla priserna och jämföra.
Vet du vilka kaminer man kan välja?

Mvh Anna
 
Dessutom går det att få inbyggnad + rostfritt till ugglorna nu...härligt !
 
LB har färdiga lösningar och priser med Nibe kaminer kolla deras Contura 650 den är läcker. Kostar ca 46 tkr till ett tvåplans hus så ca 40-42 tkr borde räcka till jordugglan.
 
Vi skall oxå bygga Jordugglan. Utanför Örebro i N.bro. Mkt nyfiken på uppdateringarna kring 11 mars. Vi skall nog bl.a. förlänga vardagsrummet så matmöbel får plats...Dock skulle vi gärna vilja se en jorduggla...försäljaren skall återkomma..
Lycka till!

mvh ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.