Är ute efter en ny trimmer då min eldrivna har gett upp med matning av tråd. Känner även att det är dags att kliva upp till bensindrivet då tomten är såpass stor, blir galen att dra runt med sladd och batteri räcker ej.

Några tips på vad jag ska köpa? Vill inte lägga ut mer än 2000kr. Helst mindre naturligtvis. Vettiga förslag och gärna argument varför.
 
Är först och främst en trimmer jag är ute efter. Men om någon har en vettig röjsåg/grästrimmer under 2000kr så är det kanske intressant också.

Och 2000kr är absolut maxpris just nu. Skulle helst inte lägga mer än 1000kr egentligen, men antar att dom modellerna i den prisklassen är ganska kassa gällande bensin?
 
Jag köpte en sådan här till svärfar

http://www.liljekvists.com/sv/produkter/husqvarna-122-cd-trimmer.aspx

Han hade först köpt en mecc på Jula för 799:- som jag hoppas va ett riktigt måndagsex.
Den var riktigt jobbig att starta och när vi väl fick igång den så fick man snabbt ett sug att hämta hörselskydd!
Vi körde slut på 4dl bensin på 20 min
och då hade vi inte lyckats döda mycket gräs, det gjorde inte ens ont att köra tråden på skorna. Så den lämnades tillbaka, köp ingen mecc vårt ex var inte ens värd 50:-.
Husqvarnan som jag köpte istället
känns som en helt annan nivå av byggkvalitet, startade på tredje rycket, behaglig ljudnivå och jag körde ca 1 timme på 3dl.
Nackdelen med Hq som är deras minsta modell med 0.6 kW är lite klen i högt och segt gräs, min Stihl Fse 81 eltrimmer med 1.0kW är betydligt starkare.
Om man inte ska röja stora ytor ofta
så kan jag absolut rekommendera HQ
för 1295:- tror jag inte man kan hitta en bättre maskin.
 
Jag bytte upp mig från eltrimmer till ovan nämnda HQ och är väldigt nöjd. Bor i villaområde så ljudnivå var ett av kriterierna och jag tycker denna är mycket bra på detta område. Mycket tystare än grannens gräsklippare t ex.
 
Leta på blocket efter begagnade kvalitetsmaskiner. Du får bra kvalitet för lite pengar..
 
Hej. Har själv en stiga sb 28jd trimmer fungerar också med klinga. Funkar jättebra. Har stor tomt. Den kostar under 2000. Den är också delbar så den är lätt att ta med i bilen, när jag ska trimma vass vid bryggan. Alltid lättstartad.
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.