Kan någon här rekommendera en riktigt bra elektriker i Stockholm?
 
Och vad är det som i dina ögon gör en bra elektriker? Är det hur han "löser" installationen på ett finurligt sätt, att han kommer 7:00 och åker 16:00 och håller sina mattider, att han är billig, att han använder yppersta kvalitet på sitt matr, att han tillåter att du handlar på Biltema, att det går fort, att det blir snyggt ner på minsta detalj, orkar med att ha beställaren hängandes över ryggen mm.
Du kommer knappast att hitta någon som har alla/bara goda egenskaper
 
  • Gilla
Saltis
  • Laddar…
Ja vad är en bra elektriker. Problemet är att det är så svårt att veta och det finns så många att välja på. Vad säger ni andra?
 
En bra elektriker är elinstallatör själv och låter inte sina icke svensktalande underhuggare (utan behörighet) göra jobbet. En bra elektriker levererar enligt svensk lag. En bra elektriker erbjuder kunden att testa installationen med en sk eurotester (går ej att manipulera). En bra elektriker tar rimligt betalt och arbetar enligt ök. Vad som är rimligt beror ju på vad kunden beställer, men enligt mig är ca 500-600kr/h rimligt, 2000kr/h är för mycket om det är ett större jobb, dvs mer än 2-3 dagar. Allt detta enligt mig! :)
 
  • Gilla
hempularen och 1 till
  • Laddar…
Elmont och byggis1976, ni verkar ju ha koll. Så har ni tips på en elektriker ni själva skulle tänka er anlita så får ni gärna dela med er här eller direkt!.
 
Redigerat:
Solhöjdens el höll måttet för mig! Mycket bra, seriösa, och kunniga. Och jag är en krävande medveten kund ;-)
 
  • Gilla
Saltis
  • Laddar…
Mikael_L
Saltis skrev:
Kan någon här rekommendera en riktigt bra elektriker i Stockholm?
Stockholm är stort, det är väl inte vettigt att föreslå en elektriker från Järfälla om du ska ha jobbet gjort i Huddinge ...
Du kan inte ge en fingervisning om ungefär vart jobbet ska utföras.


elmont skrev:
Och vad är det som i dina ögon gör en bra elektriker? Är det hur han "löser" installationen på ett finurligt sätt, att han kommer 7:00 och åker 16:00 och håller sina mattider, att han är billig, att han använder yppersta kvalitet på sitt matr, att han tillåter att du handlar på Biltema, att det går fort, att det blir snyggt ner på minsta detalj, orkar med att ha beställaren hängandes över ryggen mm.
Du kommer knappast att hitta någon som har alla/bara goda egenskaper
Ja du ringar in många bra egenskaper, jag har knappt något att tillägga ... :p
 
  • Gilla
Saltis
  • Laddar…
Vad ska du göra...finns inte många firmor som klarar hela spannet....
 
Gäller total genomgång av elen i ett gammalt hus, och såklart fixa det som behövs.

Bor i söderort förresten.
 
Mikael_L
Saltis skrev:
Bor i söderort förresten.
OK, då har jag inget förslag.
 
  • Gilla
Saltis
  • Laddar…
Vill tillägga att en bra elektriker i mina ögon också säger vad han/hon tycker, om det kanske går att göra bättre, snyggare eller andra åsikter i övrigt gällande jobbet, förresten gäller det nog alla hantverkare när jag tänker efter. :)
 
  • Gilla
Saltis
  • Laddar…
O
Några av de viktigaste egenskaperna är yrkesskicklighet, yrkeskunnande. seriös. "Tänker utanför ramarna" Kommer med förslag som är bra för kunden oavsett om han tjänar på det eller inte. Passar tiderna, kommer inom utlovad tid.
Där efter kommer kommer kostnaden.
Men förresten, låter inte det som hela hantverksspannet? :)
 
  • Gilla
Saltis
  • Laddar…
M Myckling skrev:
Är det där en sån där portal för elektriker? Dvs du vet inte vilket företag du egentligen har att göra med och inte kan ringa direkt till elektrikern utan allt måste gå via en bokningscentral?
Japp.
Men dom (elförmedling/eldirekt) lovar att komma och fixa om något inte gick bra...😆
Registrerat 2023, inget bokslut ännu.

Adress
c/o FISCHERSTRÖM
VATTUGATAN 1
111 52 Stockholm
En lista över sex företag där Jacob Fischerström har roller som verkställande direktör, styrelseledamot och styrelsesuppleant.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
Synd att inget av bolagen verkar ha tecknat kollektivavtal trots att den välvilliga annonsör… förlåt - tipsaren skyltar med det i sin profilbild.
https://www.sef.se/medlem/kollektivavtal/kollektivavtalskollen/
Det låter som att man ska hålla sig jävligt långt borta från elenkelt, helt enkelt. Renommésnyltare har sällan rent mjöl i påsen.
(Videosamtalssupport verkar elenkelt inte heller erbjuda 🤣)
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.