Inga skarpa svängar. Däremot en smal passage. Kan det vara så att den känner av att guiden ligger för nära gränsen i passagen? Finns det sådana sensorer?
 
guiden måste ligga minst 30 cm ifrån begränsningsslingan annars funkar det inte. Har du närmare än så?
 
Ja den är närmre än så. Känner den av det alltså?!
 
Ja där har du problemet. .
 
Nä. Nu har jag breddat passagen men samma symptom. Jag får ringa åf. Usch o fy så trist.
 
Minst 75 cm om du kör guidebredd "mellan"
 
Hur långt i från boet ligger passagen? Har du aktiverat eco mode på slingan?
 
Jag har guidebredd Smal. Passagen är rätt nära boet. Har testat både med och utan Eco.
 
Som du ser på laddstationen så kommer ju guide kabeln ut lite till höger, testa att dra den direkt efter lite åt vänster så den passerar centrum på klipparen enligt den gröna linjen. uploadfromtaptalk1402166568928.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Testade det faktiskt. Den kör över guiden på väg ut men ignorerar den ändå.
Jag har mailat både bygghemma och Huskvarna.
 
A
Om man väljer korridor bred, hur långt avstånd måste det då vara mellan guide och begränsningsslinga?
 
@SimonZ
Hur gick det med ditt problem? Löste det sig?
 
@kodrod
Testa sätt den på bred och testa ut. Då går den det bredaste.
 
A
Är det normalt att man ska kunna lyfta roboten i ena sidan så den bara kör på ett hjul men fortsätter att klippa? Provade att lyfta upp en hjulet och kan lyfta det nästan 10 cm från marken, och den fortsätter att klippa.

Upptäckte det då kliparen kört upp på en lekställning och fortsatta klippa hängandes på en bräda så brädan nästan gått helt av.

Känns inte något vidare säkert, ska den inte stanna om den blir lyft?
 
Redigerat:
Du bör lämna in den på service. Jag tror att givaren i ena sidan är kass. Självklart ska man inte kunna lyfta den 10 cm i ena sidan.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.