Har en stor, fin, grön och lurvig gräsmatta. Med en sån här robot skulle jag kunna bygga ut altanen och grilla goda grönsaker istället för att bara klippa hela tiden.
Och den skrämmer nog bort sniglarna också, vilket skulle va ett stort plus!

"Tuffa runt bland strå och blad, det gör varje robot glad!"
Själv ledsnar jag dock rätt snabbt...
 
Redigerat:
20m/min

Behöver verkligen en ny gräsklippare. Min gamla började läcka olja, och efter mycket felsökande var det oljeutkastaren som havererat. Väl bytt så insåg jag att den även skadad lagringsytan mellan hus och vevaxel, så svänghjulet sitter löst i sidled. Detta får som konsekvens att den kastar ut massa olja där samt går som en potta skit, nu får jag åka och låna en klippare varje gång det skall klippas...Dessutom med familjetillskott på gång i augusti, så lär inte gräsklippning bli högsta prio. Så vi behöver vekligen en, om inte annat för miljöns skull!
 
20 meter
för att gräsklippning är en tråkig syssla,
som en robbot klarar med glans,
 
20 meter/minut
För att spara på husfriden när gräset växer fortare än önskat
 
20 meter/minut

Är så fruktansvärt lat så allt som kan automatiseras ska automatiseras så jag kan ligga kvar i hängmattan och njuta. :p
 
1 20 meter per minut

Jag ska vinna för att jag dränerat om och har en ny fin gräsmatta på gång som vill klippas oftare än vad jag vill klippa den. Dessutom gillar jag att se andra arbeta! ;)
 
Svar: 1 - 20 m/m

Flyttade in i ett fint lantligt hus från '58 i september, där trädgården pga skilsmässa (inte min..) blivit bortglömd.
Därför hade jag en hel del att röja, nu har jag fått bort de flesta buskar och växter och tänkte ta tag i mossmattan, men gödningsmedelmedel, gräsfrö, 2-årig dotter och väldigt mycket oplanerad övertid (30+ timmar per vecka) har visat sig vara en dum kombination.
Så för att behålla grannsämjan och slippa komma hem till en djungel varje helg behövs något som sköter gräsklippandet åt dig.
Sambon vägrar med hänvisning till att hon sköter tvätt, disk, städning inomhus och dottern när jag är iväg hela veckorna :(
 
1 20 meter per minut
Har precis rullat ut en ny gräsmatta som jag vill ta hand om på bästa sätt redan från början.
 
1 20 meter per minut.
Den är ju så snygg att titta på.
Alla vänner och bekanta kommer att vilja ha minst en.
 
Svar: 1 (20 m/min)

Har nyligen blivit pappa vilket ändrar prioriteringarna hemma ganska markant. Bland annat så får gräsmattan lida av att spontan-snabbklippas från fullängd (med gräsblomma och allt) till 5 cm bara för att jag ska slippa spontan-snabbklippa så länge som möjligt till nästa gräsblomning. När man har en liten som inte vill sova på nätterna så är det inget alternativ att klämma in klippningen under förmiddagstuppluren, då vill man själv vila och absolut inte väcka lillen med gräsklippardånet! Att få en robot att sköta gräset hade underlättat vardagen och dessutom förhoppningsvis gjort gräsmattan snyggare! Med lite tur kanske man även kan få en stund över till något annat i trädgården som behöver pysslas om.
 
Trädgårdsmästaren CayRoBot 1500!

Varför jag vill vinna en CayRoBot 1500 är att jag och frugan båda skadat ryggen i varsin olycka och det skulle underlätta vardagen enormt med en egen "trädgårdsmästare".
 
Tycker att det ska bli intressant att se hur hönsen reagerar med en gräsklipparkompis. De har ingen tupp så jag vill testa med en robotgräsklippare. Dessutom kan det kanske locka grannarna som kör åkgräsklippare att skaffa robotar istället. Tänk en hel by full med små robotar som klipper gräsmattorna! :D
 
Svar: 1 - 20 m/min

Motivering: Allergisk mot gräs och skulle därför gärna sitta på altanen och titta på istället för att springa runt och klippa själv!
 
gräsigt.jpg

Som synes är jag ganska höggravid
så till gräset finns inte mycket ork och tid
Tvätta, städa, klippa, byta blöja, bädda spjälsäng...
- det är svårt att hinna med i varje sväng!
Så denna vinst är precis vad jag behöver
skulle då få bukt med gräs och irriterande klöver
För ett bistick i liten fot eller tass känns nära
så en robotklippare skulle för mig innebära
att resten av sommaren blir trygg och ännu mer ljus
- tack vare CayRoBot 1500 och Bygga hus!


Svar: 1, 20 meter per minut
 
20m

Vi känner pressen från grannarna. Vi är numera en av få som inte har en automatisk snigelutrotare utan får fortsatt hantera de slemmiga (o)djuren med häcksaxen. Jag hoppas och tror att en vunnen klippare är också en vunnen kamp mot de bruna.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.