Nu finns denna vagn på Bauhaus Göteborg till det facila priset av 3995:-

Tyvärr fanns ingen uppackad vagn att känna och klämma på.

Bilden är från Robert-san01's tidigare inlägg i tråden.
 
Någon som har något att säga om dessa?

Jula har rea på sin "fina" vagn nu för 1499:- istället för 1999:-
660026.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

http://www.jula.se/verktygsvagn-660026
Överskåp 799:- istället för 999:-
660025.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

http://www.jula.se/overskap-till-verktygsvagn-660025

Biltemas lite finare variant kostar 2499:- och överdelen 899:-
http://www.biltema.se/sv/Verktyg/Arbetsbank-och-forvaring/Verktygsvagn/Verktygslada-3-fack-193723/
http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/V...ning/Verkstadsutrustning/Verktygsvagn-193742/

Clas Ohlson har också en variant som jag tycker själva överdelen till är för dyr i förhållande till de jag jämför med. 2499:- underdel och överdel för 1699:-
http://www.clasohlson.com/se/Verktygsskåp-Cocraft/40-7818
http://www.clasohlson.com/se/Verktygsskåp-Cocraft/40-7819

Behöver ingen värstingvagn och kommer inte att släpa runt på den en massa. Vill bara ha en bra förvaring till mina verktyg som gör att de inte blir dammiga när man använder sågar osv i garaget. Den får gärna kännas bra i lådor också såklart. Kort sagt så vill jag ha en så prisvärd vagn som möjligt.
 
Jag kände på den igår. Den är nog prisvärd. Det enda jag reagerade på var att det inte fanns någon "hasp" på respektive låda. När en låda dras ut låses dock övriga, så endast en kan dras ut åt gången. När man skjuter in en öppen låda tyckte jag inte den låste så bra i inskjutet läge. Om man däremot drog ut en annan, då satt den första på plats sedan. Så den senast utrdagna och stängda lådan riskerar öppna sig när man kör omkring med vagnen, upplevde jag. Men det spelar ju mindre roll om du inte ska göra det så mycket.

Av det behov du ger intryck av tror jag du får mycket vagn för pengarna. Nästan två stycken till priset av en jämfört med CO och Biltema ;)
 
Tänk på att CO's topplåda är med fullt djup och sju lådor + toppfack.
 
Jo jag ska väl åka och klämma lite på dem. Har tyvärr inte biltema här än. De ska öppna inom kort enligt fasadskyltarna men vad det betyder vet man ju inte. Det som är lurigt med jula och Clas Ohlson är att de är mer benägna att byta ut sitt sortiment. Tänker ifall man ska börja med endast en underdel från Clas Ohlson. Hur förvarar ni hylsor? Såg att Biltema hade hylshållare till sin vagn.
 
Var på Jula och Bauhaus idag. Måste säga att julas vagn överraskar och att de vagnar som fanns på Bauhaus här i Norrköping var riktigt risiga trots dubbla priset mot Julas.
 
Mikael_L
iSnobben skrev:
Var på Jula och Bauhaus idag. Måste säga att julas vagn överraskar och att de vagnar som fanns på Bauhaus här i Norrköping var riktigt risiga trots dubbla priset mot Julas.
Då tror jag att det inte är så mycket att tveka på.
I närheten av denna prisklass varierar det mellan rent uselt och "det går att leva med", skulle jag vilja påstå.

Det finns sen helt andra vagnar att kika på om du är beredd på +5000 till, men det lät inte som vare sig din budget eller behov.

Själv har jag en sån där som "går att leva med" från Clas ohlson, någon tidigare generation som är utbytt för länge sedan.
Jag gjorde ett race och kikade på alla vagnar som fanns under typ 2.500:-. Det kändes inte riktigt som att priset alltid följde den upplevda kvalitén :). Men den från CO gillade jag ändå lite extra, men den låg bland de dyraste jag klämt och känt på så jag tvekade några månader. Så plötsligt var den på CO's stora rea så då var det ju bara att slå till.


edit:
ps
Jag skippade topplåda, och det har jag inte ångrat än.
 
Redigerat:
En fördel med Clas Ohlsons vagn var att den är något lägre vilket gjorde att den gick in under svetsbänken hemma, på så sett tar den minimalt med plats i garaget, Biltemas, Julas stora samt Bauhaus är för höga, annars hade jag tveklöst valt Biltemas modell som jag har goda erfarenheter av, gillar också de där ledade handtagen med låshasp.....

CO-modellen har stått pall bra men irriterar mig lite att man behöver ta i för att få ut lådorna.....
 
Jag ska kolla på Biltemas och Classes också innan jag bestämmer mig. Priset talar ju dock för Julas just nu.

Nja jag lägger hellre mer pengar på verktyg än på förvaring men förvaringen måste ju fortfarande fungera 😃
 
thomasx skrev:
Tänk på att CO's topplåda är med fullt djup och sju lådor + toppfack.
Precis, det e ju här man vill ha sina hylsor mm...

DSC05421_zps79bfb34d.jpg


Det enda som är lite trist är att det inte finns något handtag på locket till boxen men då får man ju göra ett själv!!

DSC05424_zpsdbb2c3e7.jpg
 
  • Gilla
palbin och 1 till
  • Laddar…
Jag har tre styck Claes Ohlson vagn+överskåp - ngt som irriterar är
alla dekaler de monterat och/eller klistrat på - men de är ju inte svåra
att avlägsna för en mera "clean look" ... .

Låsen är en aning struliga (vilket i sin tur har med lådornas funktion
att göra), men för övrigt tycker jag de levererar vad man betalar för,
typ ... . VB låsen lär man sig "lura dem" lite ... . Hittar jag ingen över-
lägsen konkurrent kommer jag skaffa fler då behov uppstår ... .

Edit: Claes Ohlson finishen är ju inte "maxad" alltså - bultar är inte
A4 utan C2, hjulen är inte elitklass utan "tillfyllest" ... men det kan
man ju lätt åtgärda om man är intresserad därav ... . Ngt jag gillar är
att de passar med mina många Makita maksiner ... .
 
Redigerat:
Mikael_L
smilingcopycat skrev:
Precis, det e ju här man vill ha sina hylsor mm...

[bild]
Precis sådär vill jag ju se att innehållet är organiserat, tätt och utrymmeseffektivt.

Och det tycker jag är den stora nackdelen med de allra flesta färdigbestyckade vagnarna, inredningen är som regel alltid glest bestyckad, förmodligen för att vagnen ska se mer full ut.

Men det betyder att kanske 3 lådor används för de verktyg som skulle rymmas i en låda med effektiv packning. :eek:
 
Mikael_L skrev:
Precis sådär vill jag ju se att innehållet är organiserat, tätt och utrymmeseffektivt.

Och det tycker jag är den stora nackdelen med de allra flesta färdigbestyckade vagnarna, inredningen är som regel alltid glest bestyckad, förmodligen för att vagnen ska se mer full ut.

Men det betyder att kanske 3 lådor används för de verktyg som skulle rymmas i en låda med effektiv packning. :eek:
Kan bara hålla med. Sådär ska det se ut 😃 Ingick hylshållarna eller var har du hittatdem?
 
smilingcopycat skrev:
Precis, det e ju här man vill ha sina hylsor mm...

[bild]


Det enda som är lite trist är att det inte finns något handtag på locket till boxen men då får man ju göra ett själv!!

[bild]
Detta är ju så snyggt att det nästan är konst faktiskt :) ... .

Vad man borde göra är att avlägsna den totalt ofunktionella
"Cocraft"-logga grejen som sitter i en totalt onödig (eller har
jag fel därvid) metallgrej i locket på Claes Ohlson-överskåp

DSC00373.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


- jag förvarar "diverse grejer" där (dvs under locket på
överskåpen), men har inte kommit mig för att ta bort nämnda
"grej" som avsevärt försämrar utrymmet ... .
 
Redigerat:
Mikael_L skrev:
Precis sådär vill jag ju se att innehållet är organiserat, tätt och utrymmeseffektivt.

Och det tycker jag är den stora nackdelen med de allra flesta färdigbestyckade vagnarna, inredningen är som regel alltid glest bestyckad, förmodligen för att vagnen ska se mer full ut.

Men det betyder att kanske 3 lådor används för de verktyg som skulle rymmas i en låda med effektiv packning. :eek:
Japp, man kan få ner lite mer i lådorna, undra om jag ens fått ner hälften av dessa om dom hade legat i gjutna plastmoduler eller liknande?

DSC05428_zps87b6ebcd.jpg

resten av lådorna är lite överfulla kanske, jag har ju inte underdelen till denna vagn än, måste nog köpa den nu...

DSC05430_zps8336444c.jpg

DSC05431_zps3f355a9c.jpg
 
  • Gilla
corre
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.