Svar: 1 (20m/min)

Min tomt på 1500kvm blir nu aningen mindre då jag precis påbörjat ett altanbygge på +150kvm. Då all ledig tid går åt att bygga så vore det bra om någon sköter gräsmattan åt mig.

Mitt Stora Altanprojekt
 
20 meter per minut.

Jag skulle vilja ha en robotgräsklippare då jag inte hinner klippa gräset då jag bygger ut huset samtidigt som jag tar hand om två små barn och frugan har foglossning som inte ger sig så hon kan inte ens köra barnvagn och absolut inte vår gamla rostiga klippo.
 
Svar 1, 20 m/minut.

Då grannarna oroar sig över mitt långdragna renoverande vore det kul att kontra med bästa mattan.

/ATW
 
20 meter/minut

På vår tomt finns massor av huggorm - inte trevligt för hund och barnbarn - en CayRoBot skulle både hålla ormarna borta och gräsmattan välklippt.
 
Svar: 1, 20 m/min
Ser en framtid med robotgräsklippare bra både för miljön och mina grannar
 
Svar: 1; 20m/min

Äntligen! Ett perfekt sommar-automationsprojekt!

...också kanske sniglarna försvinner också som en bonus.
 
B
Svar 1: 20m/min

Mitt senaste gräsklipparköp har visat sig generera mer tid på lagning än på gräsmattan. En växellåda som inte vill snurra så länge. Jag är inne på att sälja de tre skapligt dåliga klippare och skaffa robot, men min sambo är av uppfattningen att köpt är köpt och det går inte sälja om man kommer på andra tankar. Ska jag komma ur denna knipa inom överskådlig framtid så är en vinst av robotklippare bästa vägen att gå.
 
Svar: 20 meter per minut

Det finns flera goda skäl till att jag vill ha en CayRoBot robotgräsklippare från poolrobot.se
För miljöns skull, eftersom den är mycket mer miljövänlig än en bensingräsklippare.
För min gräsmattas skull, eftersom den både mår och ser bättre ut när den klipps så den alltid är snygg och jämn. För min egen skull då jag får tid över till andra roligare projekt och aktiviteter.

Dessutom är det ganska häftigt med en självgående gräsklippare i trädgården :)
 
Korvgubbe
1) 20 meter per minut

2) Jag har väldigt svår allergi som gör det omöjligt för mig att klippa gräs. Fem minuter bakom en gräsklippare och jag blir bokstavligen sängliggande resten av dagen med kortisonbehandling. Som barn kunde jag inte ens gå barfota på gräs utan fick då stora sprickor under fötterna som blödde och gjorde fruktansvärt ont så jag fick gå på sidorna av fötterna istället för på fotsulorna. De läkare jag har pratat med vill inte ge mig allergisprutor heller efter som jag har så mycket och så kraftig allergi.
 
Svar 20 meter per minut.

Vi har 2 stora gräsmattor att sköta om, och även gamla föräldrar att hjälpa med deras. En robotgräsklippare här hemma skulle göra ge oss bättre möjligheter att hinna med det, samtidigt som vi gör en insats för miljön med ett miljövänligare alternativ till bensingräsklipparna . Grannarna kommer säkert att bli glada att se en ännu bättre skött gräsmatta, med den nya "lille trädgårdsmästaren" som rullar runt på egen hand.

När den första CayRoBoten är på plats kanske det blir en till i present till "gamlingarna", så kan vi åka dit och umgås istället för att arbeta med deras hus och trädgård :)
 
SVAR: 1, 20 meter per minut.

Detta hade varit den perfekta vinsten för mig och min sambo. Då jag jobbar ute i veckorna så blir gräset en sådan sak som blir eftersatt i våran trädgård. Min sambo och jag är nyblivna föräldrar och hon sköter allt annat i veckorna och jag får så dåligt samvete att jag inte kan hjälpa henne mer i just veckorna. När jag är hemma sköter jag matlagning, disk, tvätt, städar, klipper gräset, handlar, är uppe på nätterna och byter blöjor samt försöker hinna renovera vårat gamla hus. Känns som att jag är konstant vaken Torsdag kväll till Söndag natt, sen jobbar. Just en robot hade hjälpt oss så otroligt mycket i våran relation.

/Micke
 
1 20 per minut.
Jag har stor gräsmatta och har inte råd med några utgifter.
 
1 20 meter per minut

För att jag har en liten gräsmatta och behöver en gräsmatteförlängare! ;-)
 
Svar 1: 20 m

Har precis köpt en robot. Jättenöjd förutom att plånboken nu är tom och stugan "behöver" en robot!
 
20 meter/ minut är en skaplig fart.
Livet är som en bergoch dal bana. Att efter nästan 40 år hitta sin ungdomskärlek är få förunnat, att därtill hitta sitt drömhus är ännu svårare, men med ödmjukhet måste jag säga att jag är lyckligt lottad. Men allt är inte en himmel utan moln. Att klippa en stor gräsmatta efter dubbla ryggoperationer det senaste året gör arbetet både långsamt och smärtfyllt. Att släppa hustrun vid gräsklipparen är en fara för både henne själv och omgivningen då hon lider av kristallsjuka och titt som tätt trillar ihop.
Min egen rygg gör att jag knappt kan framföra en robåt. En CayRo Bot vore perfekt för oss då vi fortfarande kan njuta av vår fantastiska trädgård och inte göra oss ovänner med grannarna.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.