Svar: Upp till 4ggr snabbare

Ska skaffa nytt trådlöst nätverk i huset och en kamera vore plus.
Då kan jag kolla på vem som gått förbi bron under natten, både tjuvar och rävar.
 
Svar: upp till 4 gånger snabbare,

Önskar få fart på datatrafiken, har exakt samma problem som familjen i videon.
Tänk att få överraska familjen med ett system som fungerar, äntligen!
 
Svar, Upp till 4 gånger snabbare.

Hade varit perfekt med ny router. Då vår är seg och hackar när man strema film.
Så behöver jag hålla koll på tomten. Nyss fått några saker stula som låg ute.
 
Upp till 4 ggr.
Med 4 inbrott i stugan på lika många år har jag redan letat efter en riktigt bra lösning för kameraövervakning, men ännu ej hittat den. Kanske D-Link har svaret på problemet?! Och löser problemet med surfen samtidigt, så att jag kan hålla bättre koll på Byggahus.se! (Själva uppkoppling finns förstås redan.)
 
Upp till 4 ggr snabbare

Har bredbandsbolagets medföljande router i dagsläget och den gör helt enkelt inte sitt jobb..
 
M
Upp till 4 ggr snabbare

[ROOTER] inte [RAUTER] !!!

(do you know a good raut to the train station?). Nä.
 
Redigerat av moderator:
Svar: Upp till 4 gånger snabbare.
5 personer i familjen varav 3 tonårsbarn, varsin laptop, någon stationär gamingdator stående i ett rum, iPads och internetansluten TV. Mitt i dessa digitala trådlösa signaler försöker jag jobba hemifrån ibland och märker bristerna i mitt gamla nätverk. Jag har väntat på en förbättrad lösning, och med D-links modernaste teknologi är min väntan över. Tack!
 
Svar: 4 ggr snabbare

Motivering:
Jag har en rätt avlång lägenhet, den liknar mer en korridor än en kvadrat, och mycket betong, jordade armeringsjärn och energieffektiv metallisolering - isolerar radiosignaler effektivt. Trots att jag har D-links värsting-AP för företag ( DAP-2695 ), köpt på Dustin Home, så når inte signalen till andra sidan lägenheten. Skulle varit helt utmärkt att sätta en DIR-868L, ställd i AP-läge, i andra änden av lägenheten och låta alla mina trådlösa enheter "roama" mellan mina 2 trådlösa accesspunkter.
Kameran DCS-2332L skulle vara helt utmärkt att sätta i ena änden av lägenheten, på så sätt kan den filma hela lägenheten i ett enda nafs, eftersom lägenheten är avlång.
 
Efter att ha haft flera brevlådesprängningar, trots att vi bor längst på en återvändsgata så att ingen passerar förbi postlådan av slump, är det uppenbart att någon inte tycker om oss. Det hade ökat vår trygghet radikalt att kunna hålla bättre koll på huset och vad som händer kring det när vi sover.
 
Svar: Upp till 4 gånger snabbare

Hoppar på kryckor eftersom jag har fått 5 frakturer i vänster ben och fot.
Lårben ankel häl +2 i foten!
Då jag hoppar på kryckor har jag missat vem det är som knackar på dörren och vem som flyttar på min hjälpmedels ramp, med kameran hade jag vetat vem det var!
Få snabbare och stabilare wifi skulle vara en rejäl bonus!
 
Svar: Upp till 4 ggr snabbare

Motivering: Ska gå Santiago de Compostela(pilgrimstur).
Vore skönt att kunna kontrollera att allt är OK med huset från min Iphone.
Har länge funderat på denna lösning.
 
Svar: Upp till fyra gånger snabbare.

Hej alla barn nu blir det ingen mer skrik och huvudvärk för nu har pappa kontroll på vårt datanätverk. Titta här vad pappa tar fram, En go router från Dlink som trotsar naturens lag och strömmar hd och dataspel genom våra tjocka bjälklag.

Men kära ungar allt är nu inte utom kontroll då pappa har i routern adminstrationens roll.

😉
 
Svar: Upp till 4 gånger snabbare.

Får snart fiber till huset och då behövs det mer fart inne i huset. Dessutom vore det bra att kunna hålla koll på om det är någon i trädgården.
 
Inget är så irriterande i vardagen som smulor i sängen och långsamt internet. Veckans vinnare har nu dragits och Currenthill slipper förhoppningsvis framöver att lägga tid på både nätstrul och inbrott! Stort grattis!

Motivering: Jag driver familjen till vansinne med mina tafatta försök att trimma det trådlösa nätverket, är det inte inställningar jag försöker justera så är det vridande på antenner. Mina försök har dock visat sig ytterst fruktlösa, barn och hustru bannar vårt nätverks dåliga täckning och hastighet. Därutöver så är jag mycket intresserad av att installera kameror i och kring huset, vi hade inbrott för ett år sedan och har därefter tyvärr även råkat ut för vandalism och skadegörelse på vår bil. En bild på förövaren hade suttit som en smäck!
 
  • Gilla
currenthill
  • Laddar…
Stort grattis!! :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.