mexitegel skrev:
Får bli imorron (vi har gäster som sover i det rummet just nu...) :)
Blir det några bilder eller? :p

Jag har avbeställt gipset och kommer att köra med Duros easy cover istället. Men jag kom på att några av väggarna i samma rum har gips och andra spån. Kommer det skilja mycket i strukturen på väggen om jag målar två väggar som jag spacklat på gipset mot de jag sätter easy cover på och målar? Blir det märkbart?

Det är ju flera rum som har dessa väggar. Vill ju helst slippa tapetsera alla väggar när det skulle räcka att spackla och måla endast på vissa av dem.
 
Visst fasen, det har jag ju glömt. Den kommer här. Närbild tagen på 5 cm avstånd, strukturen kommer från rollern.

bild.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
mexitegel skrev:
Visst fasen, det har jag ju glömt. Den kommer här. Närbild tagen på 5 cm avstånd, strukturen kommer från rollern.

[bild]
Tack för det!

Ok men då kanske det funkar att måla direkt på gips på en vägg och på tapeten på en annan i samma rum om strukturen inte syns.
 
Ja, det borde gå bra.
 
Det kommer gå mer färg där glasfiberduken sitter.
Om du skall ha släta väggar kommer det att vara en viss skillnad i strukturen efter två strykningar, men inget någon annan än du själv ser.
 
Ett tips ang. färgåtgången är att du köper en billig färg som du gör första strykningen med på glasfiberväven för att mätta den så går det inte så mycket "finfärg"
 
Varför snåla in på väven på gips väggarna? På ett så pass stort å dyrt projekt som ett nytt hus är det ingen kostnad att sätta alla väggar med samma yta i ett rum! Du kommer å ångra dig annars...
 
mångstekta skrev:
Varför snåla in på väven på gips väggarna? På ett så pass stort å dyrt projekt som ett nytt hus är det ingen kostnad att sätta alla väggar med samma yta i ett rum! Du kommer å ångra dig annars...
Det handlar inte om att jag är snål och vill spara in på tapet. Det handlar mest om att det känns lättare att slipa en befintlig gipsvägg än att tapetsera den. Dessutom slipper man tapetskarvarna då också.
 
Du kommer inte å se några skarvar på microliten om du gör det rätt... men du ska göra som du vill!
 
mångstekta skrev:
Du kommer inte å se några skarvar på microliten om du gör det rätt... men du ska göra som du vill!
Om man skulle sätta renoveringsduk på gipsskivorna, hur många gånger bör man spackla skarvarna då innan man sätter duken?

Är i valet och kvalet mellan Duros easy cover och Konkret. Duro har jag satt upp tidigare, så den vet jag hur den funkar. Konkret har inget glasfiber så man slipper det vid uppsättning.
Svårt val....Hjälp mig :)
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.