Joojje skrev:
När ska de rösta? SDAlliansen röstar väl igenom detta?
kl 16 00 är det någon som tipsat om tidigare
 
KnockOnWood skrev:
Om man har en obebyggd tomt, vad gäller då?

Är det som med friggeboden, att det först måste byggas en huvudbyggnad,
eller kan man smälla upp en "attefallare" först utan bygglov?

Annars, varför inte?
Det heter ju komplementsbyggnad, lite svårt att bygga en komplettera något som inte finns ;). Det måste alltså finnas ett befintligthus på fastigheten.

Men även om man slipper bygglovet, så måste ändå all annan papperexcercis till. Och den är inte obetydlig, tyvärr.
 
Kom in när MP killen pratade och han sa ioförsig en del vettigt om hur processen kommer bli för de som jobbar på kommunen. Kanske inte så genomtänkt förslag.
 
Joojje skrev:
Kom in när MP killen pratade och han sa ioförsig en del vettigt om hur processen kommer bli för de som jobbar på kommunen. Kanske inte så genomtänkt förslag.
Det beror ju på hur man ser på tillvaron. För vem är det här till för? För medborgarna eller förvaltningen? ;)
Jag kan dock till viss del hålla med om att det säkerligen kommer skapa oklarheter, men förändringen är viktigare än att låta byråkrater utreda intill tidens ände.

Hursom, nu är det 5 minuter tills voteringen börjar. Dax att poppa popcorn :p

Här kan man se det live: http://www.riksdagen.se/
 
Mikael_L
Exakt nu sker det på SVT2
 
Vad sjutton blev resultatet? Jag blev förvirrad av alla reservationer och omröstningar...
 
Nu är de färdiga och jag såg allt. Fattade jag något? Nej, inte ett komma!

Edit: Vilken kulspruta!!
 
Mikael_L
Öhhh, jag fattade knappt vad som hände (har ingen koll på riksdagens arbete!) men jag tror atterfalls förslag precis blev godkänt och bestämt.
 
Ja det var fan vad rörigt det var... :x men tron också att det verkat ha gått igenom.
 
Kan snälla aftonbladet eller dn eller nån annan tidning snabbt komma med en artikel som förklarar beslutet...
 
Haha, underbart att några av de mest intresserade personerna i Sverige sitter och följer ett riksdagsbeslut och ingen fattar vad som händer!
Härligt med transparent demokrati...
 
  • Gilla
PAF och 4 till
  • Laddar…
får erkänna att jag var lite disträ när jag lyssnade, men precis som andra, har inte en jävla aning om vad som hände....
 
Min fru var inne och irrade precis när detta klubbades så även jag missade. Hittar inte att man kan se voteringen inspelad heller...

Hur som, man blir lite oroad för den församlade skarans intelligenskvot när instruktionen för voteringen lyder: "Ja för Ja och Nej för Nej"....
 
mexitegel skrev:
Min fru var inne och irrade precis när detta klubbades så även jag missade. Hittar inte att man kan se voteringen inspelad heller...

Hur som, man blir lite oroad för den församlade skarans intelligenskvot när instruktionen för voteringen lyder: "Ja för Ja och Nej för Nej"....

följt av en högljydd skrattsalva. Tyckte det var underhållande ;)
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.