Kan mycket väl vara så att jag lär mig klippa med sladd. Dock tänker jag inte lägga 1500-2000 för att testa. Risken är stor att jag kommer bli frustrerad och irriterad. Något som jag inte vill utsätta mig för om jag kan undvika. Sen är det många som stör sig mycket på sladdklippare när man läste runt.

Batteri hade varit bäst, men jag är skeptisk till kvalitén då de är gjorda av plast. Känns sådär stabila....
ryobin med två 4 ampere batteri är intressant, den skulle fixa vår nuvarande gräsmatta och även sen. Batterier är inte smordes heller. Dock vet jag lite om kvalitén och hur den håller på sikt. Samt att den är tung..

Rotak som brukar bli bäst i test är för dyr om man köper med 2 batteri. Köpa med ett och testa om de räcker. Visst, men för det inte det så kostar ett nytt batteri typ 3500.... Det är många timmar med en bensindriven klippare


Reaper - den är faktiskt en intressant lösning för en liten liten tomt. Bra pris med. Snackade dock med en som köpt den och han sa att den klippte lite dåligt, snarare slog av gräset än klippte det.
 
smurfen72 skrev:
Ni som gillar klippare med sladd har ni skruvdragare med sladd också ? De få gånger jag provat vår trimmer blir jag riktigt irriterad på att släpa på en sladd och skulle aldrig köpa en sladd driven klippare fast vi har för stor tomt så det är inte aktuellt heller.
Trimmer är en helt annan sak, den används ju per definition ostrukturerat. Men jag håller med om att det är knepigare med sladd på en tomt med mycket träd och buskar. Själv gillar jag att ha det "rent" så vi har bara ett träd, resten står prydligt efter kanterna och behöver inte rundas.

Jag har elvisp med sladd och mixerstav med sladd, och fön med sladd, och plattång med sladd. Funkar hyfsat, men det beror ju bara på att sladden är 1/2 meter för kort. Blir bättre när jag bytt eluttagen i köket och i badrummet löste det sig fint när vi fick eluttag för sådant under tvättstället.

Skruvdragaren är manuell, men annars mycket hellre sladdriven är batteridriven, de batteridrivna är för tunga för mina reumatiska händer.
 
Kanske skall vara överens om att elklippare är för många, dock inte alla (mig inräknat) ;)
 
Har en rotak37 Li och batteriet räcker halva gräsmattan. Ca 1100 kvm tomt. Laddar fort. Väldigt plastig men verkar vara hållbar. Liten uppsamlare tyvärr. Smidig och perfekt för en mindre tomt. Jag kommer dock köpa en bensinare med större uppsamlare. Har småbarn och svårt att hitta tiden till att klippa gräset lite oftare.
 
Hur länge har du haft klipparen li-duce?

Lutar åt en rotak li antingen 37 eller 43 beroende på vilket pris jag får.

Den är uppdaterad tills i pr med 4 amp batteri och lite bättre plast på strategiska ställen enl försäljaren.

Vill gärna ha med två batteri men är ju så dyrt... Får se var vi hamnar helt enkelt!

Har du köret mulcherinsats i din? Min tanke är att enbart köra mulcher då vi inte kommer kunna göra oss av med gräset på ett bra sätt.
 
En liten uppdatering.

Blev en Bosch rotak 43 LI (årets modell) med dubbla 4 ah batteri till det fina priset 4495 kr.

Körde första rundan precis, denna gång med uppsamlade då det hade fått våxa lite. Fungerade klockrent, batteriet räckte gott och väl. 3 överfulla korgar med gräs. Klippte bra, lätt körd och låg ljudnivå.

Kvalitén på uppsamlaren kan kanske diskuteras men så länge den gör sitt jobb.

Håller både klippare och batterier i längden så är det ett givet köp om man inte har för stor tomt.
 
Klipparen håller nog men batterierna håller nog troligtvis inte mer än 5 år gissar jag.
 
Är det inte antal uppladningar som är grejen med lipo, inte ålder?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.