Håll enkelt koll på huset i sommar med mydlink



Supersnabbt trådlöst internet och en riktigt bra övervakningskamera ligger i potten när vi drar igång denna veckans tävling. Routern stödjer senaste 802.11ac-standard, med andra ord den absolut snabbaste trådlösa standarden du kan få idag. Kameran är trådlösa DCS-2332L, en utomhuskamera som precis som routern tillhör mydlink-konceptet. Enkel övervakning och snabbt internet!

Vinster:
D-Link Wireless AC1750 Dual-Band Gigabit Cloud Router vid namn DIR-868L
D-Link trådlös HD Cloudkamera för utomhusbruk - DCS-2332L

Totalt värde: ca 3.700 kronor

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.

Fråga: Hur mycket snabbare är Wireless 802.11ac (AC1750) jämfört med 802.11n (N300)?
Upp till 2 gånger snabbare
Upp till 4 gånger snabbare
Upp till 8 gånger snabbare

Du hittar svaret i videon ovan.

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 13 juni.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från D-Link. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar D-Link för att de sponsrar den här tävlingen.
 
  • Gilla
Johan 131
  • Laddar…
Svar: Upp till 4 gånger snabbare

Flyttar till hus nu om 2 veckor, första huset för mig.
Husets bottenvåning är i en källare och tror jag kommer ha samma problem som familjen i hemmet här. Utrustningen kommer vara på övervåningen och tror det kommer bli dåliga signaler ner till källaren där tv och så kommer vara.
Skulle verkligen behöva en snabb router för att kunna använda alla prylar i hemmet vart man än är.
 
j.f.s
Svar: Upp till 4 gånger snabbare

Vem behöver INTE detta? Dels har jag svårt att få kontakt med routern från övervåningen trots laborerande med placering och framför allt så har området vi bor i har varit hårt drabbat av inbrott den senaste tiden. Jag börjar bli orolig för vårt hus då vi har stora glaspartier och ett relativt nybyggt hus. Larm har vi men ingen kamera. Detta paket passar oss som hand i handske!
 
Svar: Upp till 4 gånger snabbare.

Motivering: Flest prylar när man dör vinner!
 
Svar: Upp till 4 gånger snabbare
Har varit inbrott i flera garage och uthus i närområdet på senaste tiden, vore perfekt med en utomhuskamera som sitter riktad mot snickarboden.
Och till hösten blir det förhoppningsvis fiber till huset och då måste ju det interna nätet uppgraderas med bättre wi-fi.
 
Svar: Upp till 4 gånger snabbare.

Gubben min är ute i trädgården och påstår att han snickrar och står i, men resultaten uteblir. Kan det vara så han inte snickra vill utan spanar på grannfrun intill. Blink blink jag behöver hjälp av dlink så att gubben får lite press att slita hårt och att natttjuvarna ger sjutton i det som är vårt.

Vårhälsningar 😀
 
Redigerat:
  • Gilla
D09
  • Laddar…
Svar: Upp till 4 gånger snabbare.
Motivering: Med en feg hund och ängslig sambo vore det skönt att kunna se ut att det inte är någon fara, fast tänk om det står någon där det har jag inte tänkt på. .. Vore hur som helst schysst med nya teknikprylar :)
 
Svar. Upp till 4gåner snabbare.
Allt går att ändra utom läget är en gyllende regel när det kommer till att välja borg att bo i.
Vet inte hur jag lyckats sätt bo där jag gjort men då grannbarnen har ett brinnande intresse för eld, granntanten en flexibel hållning till äganderätten och innehavaren av kvarten mitt emot ett gränslöst förhållningssätt till...gränser så vore en kamera från d-link en högt efterlängtad vän.
 
4 X.

Med 500 Mbit ner plus upp behövs en riktigt bra router för att strömma musik till pokern i gillestugan, netflix till barnen och HBO Nordic till frugan när nu uppkopplingen inte sätter stopp. Kameran blir pricken över i gillestugan där jag kan hålla koll på kompisarnas kort... ;) och även på barskåpet när sonen 'glömt' sin tröja där och tar 10 minuter på sig att hämta den...
 
D09
Svar upp till 4 ggr snabbare

Motivering

Var och köpte en inomhus cloud kamera idag från Dlink via kjelloco

Nu när jag ändå håller på och meckar med att få det att funka så är det väl lika bra att komplettera med en utomhus kamera :)

Den skulle göra sig som ett smäck vid garaget och fånga besökare som redan på vägen till huset 👍

Det är skyltat och klart för övervakning vid infarten :)
 
Svar: Upp till 4 gånger snabbare.

Håller på och bygger ett nytt hus. Har en hund som håller mig sällskap, men han är alldeles för snäll tyvärr :(
Jag kommer att behöva ett larm, tyvärr pga förekommen anledning. Att få en kamera också vore guld värt för mig. Så att jag skulle kunna få känna mig mer trygg.
 
Svar: Upp till 4 ggr snabbare.

Motivering: Min fyrbenta vaktkompis börjar bli till åren och är i behov av att spara på krafterna. Med myDlink kan han bekvämt ligga kvar i soffan och via appen bedöma om det är skall eller svansviftning som ska möta besökaren.
 
Svar: Upp till 4 ggr snabbare

Med hus i Skåne, jobb i Stockholm med delvis jobbplacering på andra sidan jorden så skulle jag uppskatta att kunna hålla lite daglig koll på mitt kära hus i mitt kringflackande liv.
 
Svar, upp till 4ggr

Med ny stor tomt skulle det vara kul att hålla koll på vilddjuren som rör sig, och då behövs en kamera för utomhusbruk!
 
Svar: Upp till 4 gånger snabbare.
När jag målade garaget idag såg jag hur blåmesparet flög ut och in med mat till ungarna. Iaktog att de inte tog någon rast eller tänkte på att det var söndag. Insåg att jag inte hade anledning att gnälla när jag stod där och tittade hur mycket som var kvar att måla. Ikväll nu när jag skulle ut och låsa för kvällen tog jag en hackspett på bar gärning. Iofs skall alla få äta, men mina mesiga grannar vill jag ha kvar i livet. Med en övervakningskamera kan jag spana in om det är lugnt runt holken. Plus att det skulle innebära att gästrummet i huset får Wifi/Internet täckning. Då kan gästerna även kunna följa mesarnas framtid.
Jag vet att skruvarna var lite för grova för brädan, svårt att hitta i garaget bland färghinkar och barnvagnar just nu.
2014-06-01 20.08.50.png
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.