Micro skrev:
Nu har du snart päls till ett par små tofflor. :D
Nej, de räcker tyvärr inte särskilt långt. en cape till en barbiedocka kanske.
Men pälsen är väldigt fin, tät, mjuk och kortluggig.
Och det märks inte det minsta att de lever nästan hela livet under jorden.

Suck, jag tror att jag får gå och bikta mig snart :(
 
Tömt regnmätaren...
 
  • Gilla
KnockOnWood
  • Laddar…
magda136 skrev:
Jag bor också i sutteräng men har baksidan uppför en trappa. Hur långa kranar/skopor finns det egentligen, den som slopade åt dig ser ju ut som ett riktigt monster..?!
Det ligger en väg utanför, som inte syns på bilden. Den är väl nån meter högre upp än gräsmattan. Jordleverantören angav att de kunde skopa 8 meter från bilen. Det är sex meter från asfaltskant till mitt plank, men den här bilen hade kunnat lägga jorden ännu längre in så jag gissar på 9-10 meter iallafall.
 
tagit sticklingar på min gamla syren och stoppat ner i jorden...vissa säger det är omöjligt andra att det är hur lätt som helst så det blir spännande att se vad som händer :)
har kört lite med trimmern också
 
Klippt det där j@dra gräset. Igen. Det är väl egentligen inte något fel på gräset, men gräs/mossmattan är så ojämn så man får dra handjagaren åt alla håll för att det inte ska bli tofsar kvar... Pust. Måste börja dressa eländet tror jag.
 
Vattnat i odlingslådorna.
 
Just idag, faktiskt ingenting, men igår, då hände det grejer, planterade 2 krusbärsbuskar, 3st hosta, 1st näva och 2st jag inte kommer ihåg sorten på. Sedan var det sådden av sockerärtor, sallad, spenat, mangold, morötter, rödbetor, rädisor och frilandsgurkor. Och så spikade jag ihop ramar för täckväv. Och pajade bladet på bandsågen.
 
Hemmakatten
I natt/tidig morgon har rådjur vågat sig fram till vår altan och en uteplats och knaprat i sig ett antal nysatta sommarblommor och nu, just nu när jag gått o lagt mig kom jag på att jag måste gå ut flytta bort de blommor som är kvar.
 
tittat på hur det växer!
 
Trean har nu gått till sina fäder.

Definitivt en hanne, 13,5 cm lång + 1,5 cm svans, 90 gram.
Undrar vad de gör där nere :confused:
 
KnockOnWood skrev:
Trean har nu gått till sina fäder.

Definitivt en hanne, 13,5 cm lång + 1,5 cm svans, 90 gram.
Undrar vad de gör där nere :confused:
Fler hannar kanske. ;)
 
Micro skrev:
Fler hannar kanske. ;)
Ja, men jag vill inte spekulera i HBTQS eller vad de gör där nere i "the underground".
Lite integritet skall de stackarna väl få ha. Ser ju aldrig solen. Usch vilket liv :thumbdown:

Hade det bara gått hade jag gärna fångat dem, satt dem i en stor bur, och låtit dem leka gruvarbetare på sitt eget utstuderade sätt.
 
planterat 8 st tujor och rivit ett plank
 
Vattnat alla små frön, tittat på allt grönt som växer, plockat liljekonvaljer på tomten :) men mest byggt på uterummet (som kanske hör till ...gjort med huset) men men
 
Satt lite plantor i några bastanta betongkrukor som följde med huset, vattnat samt konstaterat att jag har en praktfull rhododendron som blommar något kopiöst.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.