X. Lindö, Karlsö, Möja och Vinga

Har just köpt mitt första hus så säg vad jag inte behöver:)
Efter en titt på sidan skulle jag gärna se skjutdörrarna med inredning i sovrummet och enn nytt staket mot grannen som numera är täckt av lavar.
 
Rätt svar: x, Lindö, Karlsö, Möja och Vinga.

Om vi vann skulle vi nog bygga ett nytt staket upp mot vägen så barnen inte springer rakt ut i trafiken när nuvarande staket ramlar ihop under sin egen tyngd.
 
Redigerat:
Svar: X

När jag läste om tävlingen blev jag glad och tänkte att detta passar perfekt, för vi ska snart bygga nytt staket ut mot vägen.

När jag sedan tittade runt på Lundbergs.com blev jag lyrisk över en annan produkt - deras spaljelåda Malva

Dessa är inte bara precis vad jag letat efter, de var dessutom mycket snyggare än vad jag kunnat föreställa mig att jag skulle kunna hitta.

Efter att just ha sått gräs längtar vi efter att iordningsställa en uteplats under sommaren. Det tråkiga är att vi har inte pengar till att bygga den carport som ska skärma av trädgården från vägen.

Med fem spaljelådor och några snabbväxande klätterväxter kan vi skapa en flexibel avskärmning i väntan på vårt carportbygge.

Eftersom lådorna går lätt att flytta med säckakärra så går det enkelt att flytta dem från att skärma av mot vägen till att skärma av mellan vårt boningshus och vårt gästhus (som trots mexitegeln är från 1836). På så sätt kan vi hyra ut gästhuset som weekendboende för grannars släktingar etc. för att få in pengar till carportbygget. Detta har min fru varit emot eftersom hon vill hålla trädgården privat, men med fem snygga spaljelådor som skärmar av kan jag nog förhandla till åtminstone ett par provuthyrningar. Att det fanns lika snygga matchande krukor gör att det hela känns ännu mer inbjudande.
Nysått.jpg
 
SVAR: X. Lindö, Karlsö, Möja och Vinga
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Med ett år bakom oss med alla olika missöden som man kan drabbas av är det äntligen dax för mig och min Sambo att bli föräldrar. De sista korvörena har gått åt till babysaker. Hade varit perfekt att få denna vinsten så vi kan slappna av och njuta tillsammans på altanen (som står tom) på vår första semester ihop på 4år. Och för att toppa det i en solsäng eller liknande med det lilla knytet.

/Micke
 
X. Lindö, Karlsö, Möja och Vinga är svaret!

Vi har renoverat o byggt ut vår altan men saknar inramning, ingetkunde passa bättre än detta. Dessutom behöver vi byta ut staketet på andra sodan då tjälen tagit styggt på detta.

Hoppas, hoppas 👍
 
X. Lindö, Karlsö, Möja och Vinga

Skulle jag vinna skulle jag slänga ut våra fula gamla ikeagarderober från 80-talet och sätta in snygga skjutdörrar och snygg praktiskt inredning.
 
Svar: X

Skulle jag vinna blir det till att renovera farstubron och byta ut stolpar, spjälor, och över/underliggare då alla dessa börjat ruttna upp. Då skulle jag slippa det tråkiga med att behöva skälla på klättrande ungar när allt dom vill göra är att leka:(

Räcker vinsten så skulle jag även införskaffa den fina grinden Gryning till vårt gamla staket som ska få en ommålning i sommar. Finns det utrymme så behöver även bullerplanket få riktiga stolplock så att skiten inte ramlar in på tomten.

Edit: Jag ser att det endast är utomhussortimentet, men eftersom vi har Elementskydd Olivia i ett rum inomhus (och dom är så himla fina) så vore det fint att kunna komplettera övriga rum med samma:)
 
Redigerat:
Svar X

Ja och sambon har precis köpt ett hus på landet, vi kommer behöva bygga om hela altanen från grunden, och med tanke på att hon är student vore denna vinst en stor hjälp för oss att kunna njuta av lantluft och sol ;)
 
Annkina skrev:
X. Lindö, Karlsö, Möja och Vinga

Skulle jag vinna skulle jag slänga ut våra fula gamla ikeagarderober från 80-talet och sätta in snygga skjutdörrar och snygg praktiskt inredning.
Missade av någon anledning att det var utemiljön man vann pengar till. Inga problem, den är nästan värre än inne.

Jag hade fixat trappen upp till altanen, jag hade fixat tak över ingången och hade det funnits pengar över så hade jag köpt spaljelådan Malva för resten. :)
 
Rätt svar är X Lindö, Karlsö, Möja & Vinga

Skulle vi ha turen att vinna skulle uteplatsen hinna bli klar till denna sommar. För snygga grejor så man kan få till insyningsskydd samtLundbergs på den. Finns ju att få tag på från Lundbergs och sen skulle vi kunna ha grillfest med bästa hänget. Tid finns ju då man slipper bygga spaljer samt odlingslådor till frugan.
 
X. Lindö, Karlsö, Möja och Vinga

Vi försöker konstant att förbättra vårt hem från det urusla läge det befann sig i när vi flyttade hit. En stor hjälp på vägen mot att förändra den i minst 7 år ignorerade och misskötta trädgården vi började med vore att få upp t ex ett snyggt staket runt delar av tomten!
 
Rätt svar är X. Lindö, Karlsö, Möja och Vinga
Vi har i snart två år hållit på att dränera och byta ut allt ytskikt i hela källaren efter en fuktskada. Då hantverkarna som gjorde dräneringen åt oss gjorde enormt mycket fel har det tagit ända tills nu innan vi är "klara". Vi har nu bara jord runt huset och skulle behöva lägga sten på framsidan och skulle så gärna vilja bygga en altan med fint räcke på baksidan. Min man har gjort otroligt myket själv för att vi ska ha råd med att återställa huset och trädgården. Både han och pengarna är snart helt slut och det skulle vara helt otroligt att få ett litet bidrag till vår altan så vi kan få landa och njuta av trädgården igen. Om vi skulle vinna skulle jag även köpa er fina planteringslåda Maja som mina flickor och jag skulle odla örter i på altanen.
Håller tummarna så de vitnar :)
 
Svar: X

Flyttar snart till hus och då skulle en uteplats behövas livas upp med fräscha produkter från Lundbergs
 
X. Jag skulle verkligen behöva ett vindskydd med tak och trallgolv samt något att sitta på så jag kan vara ute och bara njuta av tillvaron :) Marie-louise
 
Rätt svar: X

Motivering: Nu håller jag på att bygga en gammaldags naturmur av gigantiska stenar för att få upp en snygg plattå där altanen ska stå. När man nu halvt brutit ryggen skulle det vara grymt fint att få slå sig ner i några riktigt fina utemöbler när man är klar. Tror dessutom att dom skulle göra sig riktigt fina mellan vårt nybyggda hus och vår (snart färdiga) fina naturmur! :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.