Kunde inte hitta på något fyndigare när jag registrerade mig, så jag översatte fastighetens namn till engelska(Vidablick). Heter Margareta på riktigt :)
 
Inte Vidablick i Norrköping alltså....?!
 
Betina
Ratade detta namn som liten bratt,
ingen annan hette ju samma.
Men nu använder jag det glatt,
detta exotiska namn jag fått av min mamma!
 
Ha ha ha....roligt med rim!

Här får du en limerick som tack för ett roligt inlägg:

En brun liten tax ifrån Flen
Hade så kort-korta ben
Att när den kissa
Han stolpen jämt missa
Men svansen den blev ganska ren

 
Betina
Hahaha...Tack, detsamma! ;D
 
Immobil skrev:
::) För att gå mot vinden, kommer jag inte att avslöja min bakrund ännu på ett tag. :-/ Allt för spänningen. ;) ;D

Jo, snälla....

är du orörlig??

 
m1nn13 skrev:
är du orörlig??
8) Nope, snarare tvärt om. :-/
Avlöjandets timme närmar sig. Kire är den som hitills har kommit närmast. ;)
 
http://www.immobil.at/

Kan det ha något med namnet att göra? Det handlar om fast egendom (immobil) kontra mobil som kanske anses som lös egendom på tyska?! Icke flyttbart....dvs Immobil är en kille som kommer från Tyskland och sysslar med fast egendom i Sverige men vill inte flytta tillbaka pga att han gillar det svenska ölet bättre.....vad vet jag? ;)

Kire har jag inte lyckats lista ut....
 
Kul och höra varför Ni kallar Er som Ni gör!

Men immobil, nu är det dags att avslöja dit namn, vi har väntat länge nog. ;)


Sen finns det andra användar namn som jag såg i listan på användare vars förklaringar jag också gärna skulle vilja veta typ: luderspunk, rumpmasen, fantasylady, Fjattespatt, Snipan, sockerconny (Alla är äkta registrerade namn på forumet.)

mvh plexi
 
Nu vet jag ju inte vem sockeerconny på forumet är men namnet är väl en seriefigur som minnet inte sviker allt för mycket.

//Markus
 
ichigo, ja det betyder jordgubbe på japanska och jag är fascinerad av Japan och speciellt populärkulturen där.

Ibland kallar jag mig Helena rätt och slätt, mitt namn. Men oftast är det förstås upptaget.
 
Immobil....jag hade ju ett förslag till lösning på ditt namn....var det rätt eller fel?!

Det är oliiiiidligt spännande nu! :)
 
Man blir ju lite avundsjuk på alla fiffiga och rara alias när man själv har en extremt torr och nördig bakgrund på sitt eget.

För några år sedan hade jag tröttnat på att ha min bil-site på www.compu..../.../.../.../hakan.johansson och fick i bilen på väg till ett landställe för mig att jag skulle regga en egen com-domän på stubinen. Med en P800-telefon som webb-browser bidde det krångligt att fylla i ett långt domännamn så jag tog kortnamnet jag hade på mitt dåvarande jobbs mail, swehjo. Swe för Sweden och hjo för namnet. Används numera frenetiskt och har än så länge, märkligt nog, inte stött på någon annan med samma användarid ::) Det skulle väl vara fördelen med det...
 
Ska väl också redovisa :)
Minns ni det finska barnprogrammet "Ranso lurvnos-den frågvisa hunden"? Nån gång på det glada 80-talet blev detta namn ett internskämt i gänget. Och eftersom jag numera bär skägg - tja då är jag väl en Lurvnos ;)
 
Reef för att jag gillar dykning vid rev......Djupt.
Måste vara en av dom som varit med längst men skrivit minst....Det tar tid att bygga lösvirke och få tvillingar samtidigt ;)
Firade 3år här på forumet för några dagar sedan....
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.