Ahh, hittade två klipp ett på uppackning av Dakotan http://youtu.be/lxjK0sSEedg, som var ett av de segaste jag sett..., men man ser maskinen väl och ett på den maskin som troligen Dakota har kopierat in action: http://youtu.be/jl9DTO-9Y08.

Slutsats: spindeln är fast och man byter gummitrissa när man ändra diameter...

Någon som vet om man kan köpa gummitrissor som reservdelar eller med andra diametrar? Verkar inte helt enkelt att hitta sliphylsor med olika korn, förutom de två som Rutlands har, å andra sidan kanske man inte behöver så många fler, finlir kör man kanske för hand i alla fall...

Ni som har denna eller motsvarande maskin: vilken förslitning av sliphylsor verkar det vara? Måste man köpa på sig ett berg för att man måste byta ofta, eller är de typ outslitliga...
 
Vi har ingen sådan maskin men vi har slipstift till borrmaskin liknande den modellen alltså en axel och sen gummi innanför som håller den och visst fasen är det effektivt men vi sliter upp gummit fort.
Men sen är den en stor skillnad, vi slipar metall med detta inte trä så då borde dem hålla mycket längre. Dock är ju våra hylsor avsedda för metall.
Vi köper sliphylsor från ahlsell tror jag så kolla där om du inte hittar någonstans.
 
ImageUploadedByByggahus.se1399888620.356545.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Hittade denna kampanj hos den lokala bygghandeln
 
1alexander skrev:
Såg idag på tools/järnia en kampanj angående bosch skruvdragare GSR 14,4v. Är det bra pris, ni som har har lite mer koll?
[länk]
1695:- med dubbla batterier, om än 1,5Ah, i L-boxx borde vara ett bra pris!
Ica tar 1499:- för en liknande med ett? batteri och utan L-boxx.
 
FredrikR: Var det som jag med tänkte, låter bra som sagt. Får ta och klämma på maskinen igen någon dag i veckan :)

Edit. Då det inte ser ut att kunna komplettera maskinen blir man lite tveksam, hade man kunnat få tag på en slagskruvdragare 14,4v så vore det bra för känns som att gsr 14,4 är lite i klenaste lagret (tänker framöver om man ska dra lite större grejer)
 
Redigerat:
Är ni säkra på att det bara är ett batteri i ICAs paket? Jag köpte 18-2-Li för något år sedan på ICA och den levererades med två batterier och L-boxxinlägg. Tror det är samma med 14,4-2-Li.
 
XL-Bygg kör Hitachi igen..en DS18DSAL med 2st 3.0Ah och ficklampa för 1995...gäller till 8/6
 
1alexander skrev:
Beijer har även GSR 14,4-2 på kampanj :)
Och Beijers verkar vara med L-Boxx, om man nu får tro bilden. Någon som vet säkert?
 
Alfredo skrev:
Och Beijers verkar vara med L-Boxx, om man nu får tro bilden. Någon som vet säkert?
Det står att det är med kartong... Även om de har bild på L-boxx frågan är vad som gäller, bild eller text? ImageUploadedByTapatalk1400787605.076738.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.