Gissar hej vilt att konversationen hos grannen går ungefär så här:
"Nu är hon ute och plockar maskrosor igen. Har hon inget bättre för sig klockan halv tio en fredagskväll när ungen sover och mannen är borta?!"

Nu blir det en kopp te och försöka identifiera svamparna jag hittat i trädgården.
 
  • Gilla
PAF
  • Laddar…
Grejat lite allmänt i trädgården. Hittat diverse dumpat glas och skrot 2m utanför tomtgränsen :( bland annat gamla sängfjädrar modell större och avlopp från handfat. ska rota lite mer imorgon och försöka förstå omfattningen på eländet.

Det är kommunens mark, parkmark. Innan området bebyggdes på 70-talet har det varit diverse sommarställen och så här i skogskanten.
 
Farfalle skrev:
...försöka identifiera svamparna jag hittat i trädgården.
Dags att röka på till helgen ;)
 
KnockOnWood skrev:
Dags att röka på till helgen ;)
Nja, de verkade lite för suspekta för även det ändamålet.
 
Entrerabatten färdig. Fattas täckbark. Men inte kul att plantera i f d takets grav. Fyra! Skottkärror fulla med krossat lertegel fick jag gräva upp för att få plats med mina plantor.
Spännande att ta över andras trädgårdar. image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Thuja Smaragd, Krypoxbär, Rhododendron, Skuggröna - alla vingergröna. Dessutom Vårkrage, Lavendel o lite urblommade Påskliljelökar. Odlingslådan ska få jord och Solrosor.

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
Jäderberg skrev:
Entrerabatten färdig. Fattas täckbark. Men inte kul att plantera i f d takets grav. Fyra! Skottkärror fulla med krossat lertegel fick jag gräva upp för att få plats med mina plantor.
Haha, själv tillsätter jag krossat tegel ibland när jag planterar för att få bättre jordstruktur och jämnare fuktighet i jorden.
 
Men kanske inte ett helt tak? :) jag har sparat tegel oxå, med samma tanke som du.
 
Jäderberg skrev:
Men kanske inte ett helt tak? :) jag har sparat tegel oxå, med samma tanke som du.
Nja, ett helt tak är kanske och ta i om man inte har en väldigt, väldigt stor rabatt :)
 
Suttit på en stol och studerat när 8 kubikmeter jord lastats av nere i trädgården.
1400710346827.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Sen spikat de sista brädorna i odlingslådorna som ska härbärgera en del av detta.
Vilken lycka när jag insåg att det gick att beställa jord med sån här skopbil (att få ett lass avstjälpt på garageuppfarten med en kort och en lång trappa ner till trädgården vore sisådär och jord i storsäck är ju kriminellt dyr). Suterrängtomt är klurigt ibland.
Nu skall jag och Diskbråcket bara klura ut vem som ska skyffla jorden till rätt plats... :rolleyes:
 
Carl_Elvis skrev:
Suttit på en stol och studerat när 8 kubikmeter jord lastats av nere i trädgården.
[bild]
Sen spikat de sista brädorna i odlingslådorna som ska härbärgera en del av detta.
Vilken lycka när jag insåg att det gick att beställa jord med sån här skopbil (att få ett lass avstjälpt på garageuppfarten med en kort och en lång trappa ner till trädgården vore sisådär och jord i storsäck är ju kriminellt dyr). Suterrängtomt är klurigt ibland.
Nu skall jag och Diskbråcket bara klura ut vem som ska skyffla jorden till rätt plats... :rolleyes:
Jag bor också i sutteräng men har baksidan uppför en trappa. Hur långa kranar/skopor finns det egentligen, den som slopade åt dig ser ju ut som ett riktigt monster..?!
 
Äppelträd på plats, Astrakan Gyllenkrok o Sävstaholm. Ännu mer växter i "Stenrabatten". Potatis ner i backen o några örter. Planterade en Syrenbåge.
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Drömhus2012
  • Laddar…
Petat ner några potäter i jorden.
 
Inte i dag utan i går.
Och inte i min trädgård utan i grannens.

Efter två dygn återvände tvåan till till brottsplatsen och gick till sina fäder.

Av hänsyn till känsliga läsare lägger jag inte upp några bilder den här gången :cool:
 
  • Gilla
Micro
  • Laddar…
AnneFi
Klippt gräset, samt en av våra häckar.
Rensat massor av ogräs så imorgon åker ett fullt gallersläp till tippen.
Sambon slog sönder en bit av entrétrappen.
Och så har jag tittat på min fina rhododendronpark som blommar

20140525_192339_zpslst172eh.jpg
 
  • Gilla
Drömhus2012
  • Laddar…
KnockOnWood skrev:
Inte i dag utan i går.
Och inte i min trädgård utan i grannens.

Efter två dygn återvände tvåan till till brottsplatsen och gick till sina fäder.

Av hänsyn till känsliga läsare lägger jag inte upp några bilder den här gången :cool:
Nu har du snart päls till ett par små tofflor. :D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.