Det enda supporten kunde se att dom gjort var att byta hjulen...undrar om det är fram eller bak?? Dom hade jobbat med den i 1,5 timmar så ngt mer bör dom ju ha gjort.
Vad hade du för problem Martinbj?
 
Sw uppgradering och klipp plattan ville jag ha bytt för att passa 26r
 
Jag ville ha alla kända uppdateringar och bad åf att skicka klipparen som garantiärende. Åf skrev att maskinen brölade och kunde en vecka senare kvittera ut en maskin tillverkad 2014 med sw 5.9. Är nöjd med logik och övriga funktioner, dock är framdrivningen fortfarande högljudd
 
Fick du en 1300 eller den vanliga 1000 modellen?
 
1000
 
Håller på att bli tossig just nu (även om det snabbt kan vända när den gröna fungerar).
Efter att klipparen började bete sig konstigt ("fylleköra" som jag tidigare har benämnt det) så gjorde jag klippare och laddstation strömlös. Därefter satte jag tillbaka klipparen i laddaren. Det som händer då är att man hör ett reläljud och displayen startar upp (som det skall vara), därefter står det "Klipparen synkroniseras" och strax efter hörs ett ännu tydligare ljud och displayen slocknar. Försöker väcka liv i klipparen genom att lyfta ur den och sätta i den igen. Samma beteende som nyss. Vid två tillfällen får jag igång klipparen men i båda fallen så slocknar displayen (och klipparen) precis efter att den har backat ut ur stationen och vridit sig ut mot gräsytan.
Någon som känner igen sig alt vill spekulera kring orsak? Har av och till tidigare haft problem med att jag inte har fått igång klipparen på direkten efter återstart men efter några försök har det alltid löst sig, men inte denna gång... Vad tror ni?
 
Batteriet? Vad som än är fel så låter det som ett solklart garantifall
 
Dr Ost skrev:
Håller på att bli tossig just nu (även om det snabbt kan vända när den gröna fungerar).
Efter att klipparen började bete sig konstigt ("fylleköra" som jag tidigare har benämnt det) så gjorde jag klippare och laddstation strömlös. Därefter satte jag tillbaka klipparen i laddaren. Det som händer då är att man hör ett reläljud och displayen startar upp (som det skall vara), därefter står det "Klipparen synkroniseras" och strax efter hörs ett ännu tydligare ljud och displayen slocknar. Försöker väcka liv i klipparen genom att lyfta ur den och sätta i den igen. Samma beteende som nyss. Vid två tillfällen får jag igång klipparen men i båda fallen så slocknar displayen (och klipparen) precis efter att den har backat ut ur stationen och vridit sig ut mot gräsytan.
Någon som känner igen sig alt vill spekulera kring orsak? Har av och till tidigare haft problem med att jag inte har fått igång klipparen på direkten efter återstart men efter några försök har det alltid löst sig, men inte denna gång... Vad tror ni?
Min display la av på min gamla klippare, skickade in den och fick en ny på garantin
 
Det är varken batteriet eller displayen i sig. Något gör att klipparen stängs av direkt efter synkronisering och nu även direkt vid avfärd. Känns som en mjukvarukrasch eller....(?)
 
Dr Ost skrev:
Det är varken batteriet eller displayen i sig. Något gör att klipparen stängs av direkt efter synkronisering och nu även direkt vid avfärd. Känns som en mjukvarukrasch eller....(?)
Ser du om det är fukt eller kondens i displayen?
 
Dr Ost skrev:
... Någon som känner igen sig alt vill spekulera kring orsak? Har av och till tidigare haft problem med att jag inte har fått igång klipparen på direkten efter återstart men efter några försök har det alltid löst sig, men inte denna gång... Vad tror ni?
Det kan vara problem med slingan. (alternativt laddningsaggregatet). Jag vill minnas att jag hade liknande fel förra året då min slinga plötsligt inte godkändes och klipparen stoppade vid utgång. Jag fick då hela paketet utbytt.

P.S. Jag testade den gången att koppla in en liten 10m slinga som klipparen då accepterade.
 
Redigerat:
Dr Ost skrev:
Det är varken batteriet eller displayen i sig. Något gör att klipparen stängs av direkt efter synkronisering och nu även direkt vid avfärd. Känns som en mjukvarukrasch eller....(?)
Jag menade inte att det var fel på min display, den slocknade bara och jag hörde att reläet drog sen vred sig klipparen ut och bara stod där, troligtvis ett hårdvarufel
 
Fundering.
Varför vill indego fortsätta att klippa efter stopptiden? Spelar det någon roll att man har startat den före starttiden manuellt
 
Turbin skrev:
Fundering.
Varför vill indego fortsätta att klippa efter stopptiden? Spelar det någon roll att man har startat den före starttiden manuellt
Starter du den manuellt vil den klippe hela gressmattan, den laddar om nødvendig och returmerar til laddstasjonen nær den er ferdig.

Da tar den inte hensyn til eventuelle start eller stopptider.
 
rcjofo skrev:
Starter du den manuellt vil den klippe hela gressmattan, den laddar om nødvendig och returmerar til laddstasjonen nær den er ferdig.

Da tar den inte hensyn til eventuelle start eller stopptider.
Okej då förstår jag.
Finns det någon service meny så man kan komma åt mer inställningar?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.