j.f.s
Svar: x

Den som har flest prylar när han dör vinner! Och jag ligger efter...
 
D09
Thomas59 skrev:
Haha, ja vet ju inte vad du syftar på med ledtid men spenderar varje tävlingsdeltagare 5 minuter på "sponsorns" hemsida, letandes efter svaret, så är det väl ungefär vad jag var ute efter. I den form tävlingen har idag är det på sin höjd de tre till fyra första tävlande som ens besöker sponsorn hemsida.
Nja, det är nog flera.

Jag litar inte på att första gör rätt, nr2,3,4 osv kan ju ha kopierat nr1 så det kan man inte lita på :)

Sen är det nog enkelheten och öppenheten som gynnar dagens upplägg.

Är nog lite tidskrävande/snurrigt för Elina att ta emot pm av alla deltagarna till alla tävlingar istället för ett start/avslut med en tråd :)
 
  • Gilla
Elina Blom Westergren
  • Laddar…
Thomas59
D09 skrev:
Nja, det är nog flera.

Jag litar inte på att första gör rätt, nr2,3,4 osv kan ju ha kopierat nr1 så det kan man inte lita på :)

Sen är det nog enkelheten och öppenheten som gynnar dagens upplägg.

Är nog lite tidskrävande/snurrigt för Elina att ta emot pm av alla deltagarna till alla tävlingar istället för ett start/avslut med en tråd :)
Det kan jag absolut hålla med om. Behövs kanske 10 svar innan man kan vara "säker".

Vad jag menar är att varken byggahus.se eller annonsörerna/sponsorerna får ut särskilt mycket av denna tävlingsform och att man missar en väldigt stor spridnings genom att inte använda FB.

Byggahus.se verkar ju ha hyfsat duktiga webbutvecklare så det skulle nog vara rätt snabbt gjort att utveckla en "tävlingsmodul" med ett admingränssnitt så att det blir lite lättare att hantera tävlingarna.
 
  • Gilla
Elina Blom Westergren
  • Laddar…
Svar: X upp till 700 kvadratmeter

Motivering:
Med 2300kvm skogs/trädgårdstomt blir det många rundor runt kåken, med både motorsåg och trimmer (båda arvegods). Lägg därtill in en grusväg som ska hållas trafiksäker så blir det mycket arbete.
Det vore fantastiskt om "vi" vann, då det säkert skulle gå lite snabbare (mindre mek med utrustningen) och därmed ge mig mer tid med familjen.
 
J
Svar: X (700 kvm)

Jag vill verkligen ha den där till landstället.
Alltså V-E-R-K-L-I-G-E-N ha den!
 
Svaret är : x 700 kvadratmeter
Jag och min sambo är nyblivna föräldrar och AL-KO BC 330 MT hade varit till stor hjälp, då jag snabbt och lätt kan fixa i trädgården (detta tar annars annars väldigt lång tid) för att sedan få mer tid till min underbara dotter!!! / Johan
 
Svaret är X - 700 kvadratmeter. Tyvärr kan jag inte köpa en sådan eftersom den bara klarar 35 graders lutning, och min värsta slänt är betydligt värre. Däremot skulle en BC 330 MT sitta fint eftersom jag har en massa kirskål som behöver trimmas ned regelbundet, och min gamla trimmer är kass och desstom farlig. Den tappar hela tiden locket till trådspolen, och strömbrytaren är ersatt med en sladdströmbrytare för max 60W (trimmern är på 300W) och saknar givetvis helt dödmansgrepp.
 
Svar: X. Upp till 700 kvadratmeter

Multi-tool från AL-KO verkar vara det redskap jag behöver för att vinna ställningskriget mot envisa växtkraftiga nyponbuskar. Ge mig förutsättningen att ta tillbaka förlorad tomtmark kvadratmeter för kvadratmeter!
 
Svar: X (700)


Den jag har orkar inte med 5000kvadrat. Skulle vara kul att prova ngt nytt.
 
X upp till 700 kvadratmeter.

Vår trädgård var en veritabel djungel av kirskål när vi flyttade hit, och ingen hade skött om trädgården på minst 5-7 år, kanske t o m 10 år. Någonstans har vi faktiskt kommit med den, om än inte så långt. Men jag har lärt mig en sak: En så här ojämn trädgård och gräsmatta har bara en riktigt bra sak som tar bort kirskål, och det är en bra trimmer där man trimmar ner dem regelbundet. Idag har vi en skitbillig liten ineffektiv eltrimmer, men den här hade underlättat radikalt!
 
Svaret är X- Upp till 700 kvadratmeter.

En multitool är precis vad vi behöver då vi nyligen köpt ett gammalt missionshus med tillhörande 4000 kvm tomt. Under tidigare år när det användes som kyrka så lät man trädgården växa fritt med följden att det mest är snår, sly och buskage i trädgården. Dessutom har den fina slänten ner mot vattnet helt vuxit igen och det kommer krävas många somrar med sekatör, hacka och handjagare att få ordning på trädgården. Då vi prioriterar huset (nytt falsat plåttak då det gamla läcker, rivning av eternitplattor och återställande av sekelskiftespanelen och återställande av gamla spröjsade fönster) så har vi inte råd än på många år att köpa några bättre trädgårdsmaskiner. Därför skulle det vara roligt om vi vann tävlingen. I vintras småskrattade grannarna åt min man som sprang med handskotten över vår uppfart och parkering, medan de körde sina stora fina snöskottningsskotrar på sina uppfarter. Vi förmodar att de kommer fortsätta småskratta åt våra försök att klippa gräsmattan i sommar med handjagare...
 
Redigerat:
Med ca 2140 kvm vildvuxen stogstomt vid vårt fritidshus kan jag knappt tänka mig ett bättre hjälpmedel för att få lite ordning på trädgården. Det ska fortfarande vara en skogstomt men det behöver röjas och trimmas m.m. både här och där. Som småbarnsförälder med begränsad budget finns inte en möjlighet att skaffa alla dessa maskiner separat.
Den skulle helt klart komma oss till stor nytta.
 
Redigerat:
Svar X Min gamla röjare har tackat för sig så nu behövs en ny. Mastig multi-tool med delbart skaft skulle passa mig som handsken då jag har tre ställen jag röjer på och en liten bil.
 
X 700 m2.
Självklart behöver jag vinna en sån här så att trädgårdsarbetet går snabbt och effektivt vilket ger mer tid att göra betydligt roligare saker med resten av familjen...
 
Nu när jag köpte nytt hus följde det med lite tomt, 15 000 kvadrat tomt, som ingen gjort något med på 20år. Med äng skog å vildvuxen å snårig häck, orkar denna maskin med det? Jag provar gärna och lämnar omdöme.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.