Jag "byggde" en namnskylt och "virkade" en fläta :)
 
ullberg
15 hk, för det var max tillåtet i den tävlingsklass den ingår i (jag hade aldrig ambitionen att tävla så det var aldrig tanken, men det det kändes som ett bra val), 30-40 skulle nog inte skada dock...

ImageUploadedByTapatalk1400333711.036411.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Syns det hur mycket den används?
 
MathiasS skrev:
Tyvärr slår det väl sig och blir krokigt om man inte gör på "det krångliga sättet"...antar jag.

Snyggt jobb med trappan Vextrec. Klarar jag att bygga min trappa själv kanske?

EDIT: Nej det gör jag inte, det saknas både kunskap och maskiner för det.
Det klarar du säkert. Men har du höga krav på finish och om den ska vara garanterat knarrfri minst 50 år så är det ju naturligtvis betydligt svårare.

Nu har jag ju inte byggt hela trappan. Bara klätt in stegen i ek, målat och gjort räcket från scratch.
 
IMG_2616_140517.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Har satt ut för huset idag... nästa vecka skall grunden monteras.
 
ullberg skrev:
15 hk, för det var max tillåtet i den tävlingsklass den ingår i (jag hade aldrig ambitionen att tävla så det var aldrig tanken, men det det kändes som ett bra val), 30-40 skulle nog inte skada dock...

[bild]

Syns det hur mycket den används?
Jo, den ser ju sliten ut :)

Men det var ju ett kul slöjdprojekt, jag förstår att du inte vantrivdes på slöjdtimmarna.
(Har ungarna slöjd i skolan numera, eller är det bara appar för hela slanten?)

Jag har en 2,3 hk Honda 4-takt utombordare liggande.
Vill du köpa ;)
 
D09
Varit ute o planerat lite =)

Tydligen skulle jag ha en semestervecka nästa vecka :x

Hade glömt av att jag bokat in det..... och veckorna går så fort så det var en slump att en kollega undrade lite över mina ideer kring måndag på jobbet ha ha men jag klagar inte, ska bli riktigt gött!

Planen är att lägga en grundmur på 2 stenar i höjd ca 30lp så man bara kan gå o stapla sen när man får tid =)
sen så ska jag köra hem massor av "ved" och lasta av sambon med lämningarna av barnen =) Blir ändå som lite sovmorgon =)

sen hoppas jag på hinna med massa annat krafs som fixa vägen och miljoner småsaker =)

Ser fram emot detta då jag inte hinner med något längre...

ps. För upplysnings skull ; ) Motorsågen har farsan tagit över mekandet med. Status: startar men dör omgående
 
D09 skrev:
...
ps. För upplysnings skull ; ) Motorsågen har farsan tagit över mekandet med. Status: startar men dör omgående
Attans också!
När jag började läsa detta tänkte jag skriva "men förstör inte denna gudasända vecka på motorsågen bara" ungefär.
Men du han före :)

Ha en bra semester och sköt om barnen (och pannan)!
 
Jag har fogat mitt nyuppsatta kakel i tvättstugan. Första ggn och blev rätt nöjd faktiskt. Nu saknas bara överskåpen ovanför kaklet och lite spottar, så ska det nog bli kalas!

Fogningen var lite knepig tills man insåg att halva jobbet görs när man tvättar av plattorna :D

IMG_2625.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
Morgonmontering av markiser på bv. Öster och söder i kökshörnan ska bli lite svalare sommartid. ImageUploadedByByggahus.se1400408750.278456.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Kjell_G skrev:
Morgonmontering av markiser på bv. Öster och söder i kökshörnan ska bli lite svalare sommartid. [bild]
En stilla undran: Blir det inte fruktansvärt hett bakom de svarta markiserna?
Om det är för att få det svalare hade väl en vit/ljus markis varit vettigare?
Du får rapportera i sommar, med grafer och sånt :)


OT
Förr, innan kylskåpen blev vanliga, la man alltid köken åt norr.

PS
Snygg stenläggning! Inga irländare som varit i farten antar jag :)
 
Redigerat:
D09
ImageUploadedByByggahus.se1400413553.214130.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Lyfte locket på komposten...

Var som en jäkla skräckfilm ha ha
 
  • Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
Kjell_G skrev:
Morgonmontering av markiser på bv. Öster och söder i kökshörnan ska bli lite svalare sommartid. [bild]
Det där kommer göra underverk.
 
Brutit formen till min lilla källartrappa. Det mesta verkar ha härdat ordentligt men en liten del av kanten mellan sätt- och plansteg var liksom smulig och verkade nästan torr. Vad kan vara fel? Torr klump i betongen (känns ganska osannolikt)? Torkade den innan det härdade?
 
KnockOnWood skrev:
En stilla undran: Blir det inte fruktansvärt hett bakom de svarta markiserna?
Om det är för att få det svalare hade väl en vit/ljus markis varit vettigare?
Du får rapportera i sommar, med grafer och sånt :)


OT
Förr, innan kylskåpen blev vanliga, la man alltid köken åt norr.

PS
Snygg stenläggning! Inga irländare som varit i farten antar jag :)
De är grå ;) men det kanske inte gör så stor skillnad. Några grafer blir det inte, men vet redan att waf är hög :)

Inga irländare här, en expert har designat och satt höjder och jag la ut stenen. Jättenöjd. En kul grej dock med irändare, de var här nåt år efter och berömde och frågade om de fick fota! Gissa vad de skulle ha det till :D
 
  • Gilla
D09 och 1 till
  • Laddar…
D09
ImageUploadedByByggahus.se1400429144.100994.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
ImageUploadedByByggahus.se1400429154.833579.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Drog igång gamle skrållan och skrapade "vägen"

Fanns iofs inget kvar o skrapa och nu när jag putsat till det som kommer det att komma ett skyfall inom 2 - 3 dar.

Funkar bättre än regndans 👍
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.