Hur lång tid har det tagit för er att få tillbaka maskinerna från service den senaste tiden? Min lämnades in 7e maj och har inte kommit tillbaka än. I höstas tog det en vecka.
 
peternicklas
southpark skrev:
Hur lång tid har det tagit för er att få tillbaka maskinerna från service den senaste tiden? Min lämnades in 7e maj och har inte kommit tillbaka än. I höstas tog det en vecka.
Jag läste någonstans att de har VÄLDIGT mycket att göra på supporten. Vet inte vad det beror på då alla är nöjda och utan problem med sina Indego=))
 
  • Gilla
Waxinator och 1 till
  • Laddar…
peternicklas skrev:
Jag läste någonstans att de har VÄLDIGT mycket att göra på supporten. Vet inte vad det beror på då alla är nöjda och utan problem med sina Indego=))
Dom snackade på Bauhaus om 3-4 veckor....det är inte ok å det ska supporten få höra på måndag.
 
För mig tog det knappt 2 veckor.
 
  • Gilla
Granfot och 1 till
  • Laddar…
Jag ändrade klippschemat till manuell körning och startade den. Jag förväntade mig att den då skulle göra en klippning och sen återgå till hemmaläget. Med det visade sig att den rullade fortfarande på nästa dag.
Fungerar era klippare likadant ? V5.8 Build 5233.
Jag tror att frågan varit uppe på forumet innan, men det har ju varit några mjukvaruuppdateringar sen dess.

Jag har även noterat en annan sak. Om man trycker in den röda stoppknappen så stannar den, men när det är dags för nästa klippning enligt schemat, så dra den igång ändå.
Normalt måste man ju slå in pin-kod när man tryckt på stoppknappen.
Jag har provat det här vid två tillfällen, när klipparen stod i laddstationen.

Som väl var upptäckte jag att den dragit igång så jag kunde rädda trädgårdsslangen.
 
Procentaren skrev:
Jag ändrade klippschemat till manuell körning och startade den. Jag förväntade mig att den då skulle göra en klippning och sen återgå till hemmaläget. Med det visade sig att den rullade fortfarande på nästa dag. ...
Men då var den väl inte helt klar ?!? På vandringen till basen skrivs på displayen om den är klar. Med alla träd på min tomt tar ett pass två dagar.
... Om man trycker in den röda stoppknappen så stannar den, men när det är dags för nästa klippning enligt schemat, så dra den igång ändå. Normalt måste man ju slå in pin-kod när man tryckt på stoppknappen.
Det krävs bara PIN-kod vid lyft då framhjulen åkt ner. När den står inkopplad på sin basplatta så är det enligt schemat igen oavsett man trycker på stop-knappen där....
 
Redigerat:
Har nu haft min Indy i några veckor och kan inte vara annat än nöjd. Han klipper som han ska och gräsmattan ser mer välskött ut än någonsin tidigare.

Min minst sagt instruktionsboksvidriga placering av laddstationen (med returtråden ansluten i drygt 90 graders vinkel) fungerar fortfarande riktigt bra. Hittills har Indy bara hamnat utanför tråden två gånger vid stationen, men då var det lite blött å halkigt samtidigt. Har byggt en liten mur av knott som nu förhindrar framtida rymningsförsök.

Ett tips vid installation av begränsningstråden:
När tråden läggs ut vid installation så lägg till några extra decimeter tråd i en "ut till ö slinga" då och då, vid t.ex hörn och svängar. Märkt nu när jag vill göra små justeringar av slingans läge att jag själv har dragit tråden lite tajt här å var. Någon extra halvmeter här och där att ta av hade inte skadat. Har troligen nämnts tidigare, men tål att upprepas. =)
 
Jag har en indego som legat i garaget sen förra sommaren, frågan är om det är lönt att dra igång den, eller om jag borde skicka den på uppdatering med en gång? Tar de emot en oanvänd, fast gammal tro?

så här ser lappen på den ut:
 
  • IMG_0619_2.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Viktor o Karin skrev:
Jag har en indego som legat i garaget sen förra sommaren, frågan är om det är lönt att dra igång den, eller om jag borde skicka den på uppdatering med en gång? Tar de emot en oanvänd, fast gammal tro?

så här ser lappen på den ut:
Om du ändå inte använder den & kan klara dig utan ett tag till, så skulle jag skickat in den för uppgradering innan driftsättning. Men ta ut märlor & gränskabel samt manual innan du skickar iväg den. Jag hade nog också först laddat upp den först.
 
Jag har satt den på laddning nu och ska snacka med supporten på måndag så får vi se.

Version 5.8 build 05167 är det iden nu.


Över och ut.
 
Kan man verkligen skicka in på service utan något fel på klipparen? Det låter ju lustigt om Bosch betalar för det på en oanvänd klippare?
 
  • Gilla
rcjofo
  • Laddar…
Mjukvaruuppgraderingarna var ju från början utlovade att man skulle kunna sköta själv genom nedladdning från internet. Sålänge det är garanti på maskinen så anser ivf jag att man kan skicka in den, när man så anser sig vilja, för att få mjukvaran uppgraderad till senaste version. Nu har det ju till mig tidigare i år informerats att SD-kort med uppgradering skulle gå att få från supporten eller hos åf. Eriksgatan har ju även fått sin uppgraderad hos åf. Så om "Viktor o Karin" har tur så skulle de kanske kunna få maskinen uppdaterad utan att skicka iväg den.
 
Tydligen inte bara Bosch ägare som haft problem :D
http://www.blocket.se/alvsborg/Helt_Vardelos_Robotklippare_53915474.htm?ca=15&w=3

Såg det kommit en ny modell Indego 1300 nu, är den något bättre än Indego 10?
På önskelistan
*Mycket bättre logik, så den inte tappar bort sig och kör slinga hela tiden.
*Tystare, avskärmat chassi som inte kommer i självsvänging och vibbrerar (=bröl)
*nya tysta hjulmotorer
 
Snackade med supporten idag, min maskin är klar och skickas till Bauhaus idag. Det blir då 2 veckor som dom haft den. Nu hoppas jag att brölet är åtgärdat och att jag fått senaste SW.
 
Väntar med på min imorgon har de n varit borta två veckor
 
  • Gilla
southpark
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.