Status
Tråden går ej att kommentera.
Anna_H skrev:
Att åka till Sverige och tjäna ihop till en årslön på bara en sommar ser nog inte de själva som slaveri, det är ur vårt perspektiv och framförallt ur fackets perspektiv. Men det är en politisk fråga, det är ju värre att de gör ett dåligt jobb utan några som helst garantier.

Sedan är det naturligtvis också fel om det är svartjobb utan F-skatt och kvitto, men vad gäller priset vet jag ju att de flesta betalade ungefär lika mycket för alltihopa som min bror betalade för bara stenen som han sedan lade själv, dvs det undermåliga arbetet har man fått "på köpet", de har ju säkert köpt det med mängdrabatt.

Säger inte att det är okej att anlita dem, men jag vill gärna påpeka att myntet har två sidor.
Jo men jag anser att jobb i Sverige ska vara förenat med samma rättigheter som svenska arbetare har! Nä Anna det är fan inte värre att de gör ett dåligt det värsta är att folk utnyttjas! Med din inställning angående skatt och avgifter är det alltså så att alla ska se till sig själva och blir det det billigaste ska man ta det. Jag anser att det är beställarens och företagets skyldighet att se till att regler och avtal är mänskliga! Sedan att de gör dåligt jobb men man får det på stenpriset tycker jag är fan nästan brottsligt, efter denna tråd tycker jag du borde förstå att dessa massor hamnar någonstans där de får ras o hand av någon annan ( skattepengar) det sorgliga när jag läser ditt inlägg är att jag får uppfattningen om att dina åsikter stämmer bäst överens med partier som vill sänka skatten. Denna ekvation gick inte få ihop när jag läste matte men visst din bror fick det bra!
 
  • Gilla
platon1980 och 4 till
  • Laddar…
Tillskriv mig inte åsikter, tack!
 
  • Gilla
noone70
  • Laddar…
Anna_H skrev:
Tillskriv mig inte åsikter, tack!
Okej!
 
Att det finns folk som ens tänker tanken på att anlita sånt här pack efter alla år med varningar?!! Bjuda in dom kriminella på sin egen trädgård, hur jä..la dum får man va.
 
  • Gilla
helder och 2 till
  • Laddar…
RoTe skrev:
Jag ber alla försäljare att dra åt helvete, oavsett om det är dörrknackning eller per telefon. Vill jag köpa någonting eller en tjänst tar jag kontakten.
Det ENDA rätta! Det ENDA!

Det är JAG som bestämmer när JAG ska göra av med MINA pengar...
Inte nåt dumhuve i telefon eller nån dörrknackare...
Att någon ens det minsta reflekterar på dessa typer, det är ju samma nivå på dessa personer som på "guldförsäljarna" som stoppar bilar på vägen!
 
eviljava skrev:
Antingen har folk ingen aning (vilket jag har svårt att tro med tanke på att det skrivs om detta varje år). Eller så verkar de tro att just denna gång ska det nog fungera bra att få en stenlagd garageuppfart på 80 m2 för 20 000:-

"Definition av galenskap: Att göra samma sak och förvänta sig ett annat resultat."
- Albert Einstein
Man skäms ju nästan för dem som anlitar dessa skojare. Synd att säga men jag tycker fan inte ens synd om dem fast alla ska få publikation i tidningar osv med sina snyft historier. Hur fan tänker man när man tror som du säger att man kan få guld och betala med bark...

Anlita seriösa firmor som är reggade i Sverige med riktigt yrkesfolk som kan sina saker och betalar SVENSKA AVGIFTER. Förmodligen dubbelt så dyrt men då kommer garage/uteplatsen hålla mer än runt hörnet garanti.

gör om gör rätt!!!!!!!

/Micke
 
  • Gilla
BennyK och 1 till
  • Laddar…
Usch, att det fortfarande finns folk som anlitar sådana här :( Jag tror inte för en sekund att de köper grus från Ballast eller köper plattorna på Byggmax eller annat företag. Förmodligen stjäl de detta material, i möjligaste mån. Du kan glömma 30 cm, paddning och garantier på ett bra jobb.
 
  • Gilla
helder
  • Laddar…
Är det här någon sorts uppföljning på asfaltsligorna som härjade kring 2000? De som köpte färsk asfalt från typ Skanska och bara hällde ut det på uppfarten utan förarbete, och packade med en liten handhållen vält. Jag tror det var med i något Aschbergprogram - folk var sura på att det satte sig och gräs växte igenom asfalten ..
 
Jag håller med er som säger att inte anlita dom. Men fråga vad dom skulle ta för att ta bort asfalten bara om du vill göra resten av projektet själv? Dom kan ju inte sabba för mycket på det sättet tycker jag. Eller påstå att du jobbar som polis ;)
 
elpaco skrev:
Är det här någon sorts uppföljning på asfaltsligorna som härjade kring 2000? De som köpte färsk asfalt från typ Skanska och bara hällde ut det på uppfarten utan förarbete, och packade med en liten handhållen vält. Jag tror det var med i något Aschbergprogram - folk var sura på att det satte sig och gräs växte igenom asfalten ..
Det är samma gäng. Skanska med flera vägrar sälja asfalt till dem numera, så de har fått justera sin affärside något. Anlita inte dessa , då de utnuttjar utslagna människor till att arbeta för dem. De tar deras pass så de inte kan ta sig hem. Sen får de inte den lön som utlovats.
Jag har sett slavdriveriet på nära håll, när grannen anlitade dem.
 
Steerna skrev:
Jag håller med er som säger att inte anlita dom. Men fråga vad dom skulle ta för att ta bort asfalten bara om du vill göra resten av projektet själv?
...som vi vet dumpas i närmaste skogsparti.
Men det gör ju inget, så länge det är billigt!
 
  • Gilla
helder och 3 till
  • Laddar…
bitterheten av ett dåligt utfört arbete sitter i längre än sötman av ett lågt pris sedan länge avtagit

en bekant till mig råkade ut för kringresande arbetare som utan kontrakt började riva stödmurar och en uppfart medans han ej var hemma när han kommer hem ser han att de håller på och viftar med ett papper som han ska skriva på han tillkallade polis efter att han kontaktat sin son och frågat vad han ska göra!! polisen anlände och alla 5 blev medtagna till polisstationen för förhör 4a släpptes medan en 5e anhölls

enl en offert från en seriös kontraktör skulle iordningställandet gå på ca 150000 + ev självrisker... han får nu betala ca 5000 i självrisker eftersom en stödmur vält över i grannens trädgård.. ordningställandet är en sak men även växter och träd har förstörts..

han var inte ansvarig för det inträffade då han sagt nej till deras förfrågan i ett tidigare skede och han har inte skrivit under något.. men han gjorde misstaget att följa med dem ut i trädgården första gången de var i området... något han aldrig gör om igen...
 
Steerna skrev:
Men fråga vad dom skulle ta för att ta bort asfalten bara om du vill göra resten av projektet själv? Dom kan ju inte sabba för mycket på det sättet tycker jag.
Ett problem är att den borttagna asfalten med största sannolikhet landar i något grönområde och inte alls där den borde hamna.
 
Det är åt helvete att anlita dom. Fråga dig under vilka förhållande Rumänerna jobbar under, dom arbetar under närmast slavlika förhållande. Anlitar man såna för att man skall tjäna en krona skall man ha en käftsmäll.
 
  • Gilla
helder och 2 till
  • Laddar…
Stickan56
aheydeck skrev:
Företaget är registrerad som "enskild firma" i Norge. Det är kontant som gäller tydligen. Telefonnumret är ett kontantkort. =)
Nä, det lutar åt att jag gör den här skiten själv i sommar istället.

Kanske kan pröjsa dem ett par tusenlappar att ta bort asfalten och gräva ur... eller ja... gräva ur och gräva ur.. de har ju ingen grävmaskin.
Kommer du att betala för för städningen efter dom? Det dom gräver ut hemma hos dig tippar dom på parkeringar, cykelbanor i naturreservat, ja exemplen är många. Den som anlitar dessa skojare borde stå för de kostnader de åsamkar samhället.

MVH
Stickan
 
  • Gilla
Kromo och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.