Fotografen skrev:
Ahh, nu gällde det jord till ett eluttag för att kunna byta till jordat, men tack iaf för erbjudandet!
Hursomhelst, efter lite stök så hittade jag vägen fram till rätt dosa och efter ytterligare lite joxande så kunde jag konstatera att den röda som fanns där verkligen var jord.
Jag blev också lite konfunderad.

Skall han grava lax eller vad skall han ha jord till i köket :eek:
 
Jordar för att inte råka bli gravad själv.:cool:
 
ullberg skrev:
Det ser snarast ut att vara fem kammare (eller fyra och en fördelningsbrunn på slutet), något special eller brukar btg 3-kammare se ut så där? ( vår är glasfiber, men ser inte ut så där)
Den i mitten är en vanlig 3-kammare, och så är den utbyggd med ytterligare en brunn för större kapacitet (två hushåll). Pumpbrunnen längst bort. Sedan ska det bli nästan 100 meter slang till en infiltration på 40 m2 fyll med bla 28 ton singel.

Screen Shot 2014-05-12 at 19.44.45.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
När jag ser den senaste bilden så undrar jag lite över var man hittar singel eller makadam på Gotland. Är inte allt kalksten där? Importerar ni gruslasterna?
 
Vet inte var singeln kom ifrån, men visst finns det vanlig grus och sten här.

Brunnarna kom däremot konstigt nog från fastlandet, hela ön är ju i princip cement.
 
Akahigi
Lagt 40m2 parkett, kört sopor. Kul att det rör sig...
 
Grundmålat knutbrädor till redskapsboden. Och inspekterat elskåpet som elektriker köpt, blir inkopplat på onsdag dock. Mycket som skall till för att få igång bandsågen som jag köpte på auktion för en trehundring.
 
Börjat kapa till våtrumsfolien. Vi har snedtak och kupa i badrummet så det är mycket mätande.
 
Jag undrar om det inte är en hel del granit uppåt Fårö och på ostsidan Gotland. Ute i sjön alltså.

//Gammal Gotland Runt-seglare

Som svar till Mycke_nu #5555 förstås
 
Remne skrev:
Kolla med Brallan84 (#5539)...han hittade jord............. ;)
Nej nej, jorden hittade mig, för vi och nollan var menade att connecta ;)
 
Blev inte mycket idag, en kladd färg på en bit plyfa :)
 
Brallan84 skrev:
Nej nej, jorden hittade mig, för vi och nollan var menade att connecta ;)
Nollan?

Träffar du Knasen och fröken Fröjd också så hälsa från mig!

//Amos Svammelman
 
Målat ytterpanel, på marken.

Ställning och nypensionerad far är inbokade till panelbytet (och tilläggsisolering) som startar 2 jun.

900 löpmeter grundat och ca 75 kvar. Sen är det en omgång färdigfärg som ska på också.

Fy vad det är tråkigt att måla!
 
KnockOnWood skrev:
Jag undrar om det inte är en hel del granit uppåt Fårö och på ostsidan Gotland. Ute i sjön alltså.

//Gammal Gotland Runt-seglare

Som svar till Mycke_nu #5555 förstås
Grundkänning? :D
 
KnockOnWood skrev:
Nollan?

Träffar du Knasen och fröken Fröjd också så hälsa från mig!

//Amos Svammelman
Hehe den blå kabeln i röret. Motsatsen till fasen ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.