Letar efter jord i köket.
 
Skulle du inte hitta någon så har jag ett par kubik fylle över om du behöver.
 
  • Gilla
MagicFingers
  • Laddar…
Spenderat helgen med att flytta kubbar från 5 träd. Och tagit ner, kvistat, kapat och flyttat ytterligare 3 träd.
Puh, känns i kroppen idag!
Fick utstakat i helgen också, grävning påbörjas i veckan! :)

20140511_161947.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Gårdagens fullträff:

ImageUploadedByByggahus.se1399894615.877766.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


3mm åt sidan och vp-röret hade skjutit åt sidan.
 
  • Gilla
Nyfniken
  • Laddar…
tellebelle skrev:
Spenderat helgen med att flytta kubbar från 5 träd. Och tagit ner, kvistat, kapat och flyttat ytterligare 3 träd.
Puh, känns i kroppen idag!
Fick utstakat i helgen också, grävning påbörjas i veckan! :)

[bild]
Inte störd av "överuppsyningsmannen" :confused:

Vilken landsdel är det?
 
KnockOnWood skrev:
Inte störd av "överuppsyningsmannen" :confused:

Vilken landsdel är det?
Du menar huset ovanför?
Nädå, det grönskar en del uppe på berget sommartid, och det blir inte så mycket fönster däråt :)

Det är 08-området.
 
mexitegel skrev:
Skulle du inte hitta någon så har jag ett par kubik fylle över om du behöver.
Ahh, nu gällde det jord till ett eluttag för att kunna byta till jordat, men tack iaf för erbjudandet!
Hursomhelst, efter lite stök så hittade jag vägen fram till rätt dosa och efter ytterligare lite joxande så kunde jag konstatera att den röda som fanns där verkligen var jord.
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Babe har satt klart panelen på min "beordrade" halvvägg uthuset.. så har vi börjat plocka upp böcker i bokhyllorna där :) passade på att sätta ihop hörnsoffan också.. (blev mycket mer plats att röra sig där när man kunde sätta ihop soffan)

Nu ska det grundmålas och målas vitt..och bestämmas hur vi vill göra överliggaren.. över "väggkanten" bara.. eller låta den sträcka sig över bokhyllorna (låga vita billybokhyllor på ena sidan) och bli en bänk..
 
Fotografen skrev:
Letar efter jord i köket.

Kolla med Brallan84 (#5539)...han hittade jord............. ;)
 
  • Gilla
ekblom och 1 till
  • Laddar…
Konstaterat att vi har två fasader på torpet. De har antagligen bara plockat bort locklisterna och sen spikat över en ny modernare överlappande träfasad. Jag antar att det finns en luftspalt iallafall, och det är ju bra?:screwy:
 
Fixat en kärvande ytterdörr.
Just de två karmskruvar som jag som mest behövde justera gick runt i lecan de sitter i.
Tänkte plocka bort karm och sätta nya plugg som håller. När jag tagit bort plåt och karmskruvar inser jag att karmen är inbyggd mellan innervägg och yttervägg:eek:
Fick lösa det med lättbetongskruv:)
 
Screen Shot 2014-05-12 at 19.14.11.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


4 m3 trekammarbrunn på plats.
Stefan och Stefan jobbar, jag fotograferar. :)
 
  • Gilla
Fotografen
  • Laddar…
ullberg
Det ser snarast ut att vara fem kammare (eller fyra och en fördelningsbrunn på slutet), något special eller brukar btg 3-kammare se ut så där? ( vår är glasfiber, men ser inte ut så där)
 
gjort åt lite drygt tre liter färg...min arm/hand är öm men ändå känns det jäkligt bra :)
 
Sådärja, då var dagens elmickleri avklarat.
Hittade ytterligare ett ojordat uttag i köket, ovanför överskåpen, jord framdragen men jag hade inget mer uttag så det ska inhandlas.
Ett antal tomteluvor utbytta, den iskarvade snutten lampsladd i takdosan ersatt med FK och ett lamputtag samt att jag kommit ytterligare en liten bit på väg mot att veta hur elen är dragen, och omdragen, under åren.
Kollat jord i alla uttag, inkl kylen och fläkten.
Nu tänker jag fuska med en pizza eller hamburgare, är utsvulten.
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.