Hej alla hemmafixare!

Jag håller på bli tokig på dessa färgrollers...

Min fråga är enkel; Hur fasiken får man bort ändstoppet på en färgroller? Alltså den man ska ta bort för att montera upp själva rollern?
Jag lyckas aldrig utan att förstöra själva rollerskaftet.... Och nu ska jag måla med en nyinköpt roller men jag får som vanligt inte bort stoppet:mad:

// Björn H
 
Du tar inte bort nåt, bara trycka dit.
 
S
det måste du väl inte ha bort. bara trycka på??
 
Oj oj oj nu får man skämmas å det grövsta...

Självklart trycker man bara på roller haha!! Och jag som i alla tider förstört mina rollers genom att slita bort den yttesta ploppen.:banghead:
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
Du var modig som erkände.....:D
 
  • Gilla
Flöjten5
  • Laddar…
S
finns många sorters rollers också. en del är riktigt tröga i fästet
 
Är verkligen en utbytesroller så mycket bättre än de färdiga seten? För de är ju oftast inte så pass mycket billigare att de motiverar krånglet?
 
S
jag tycker det är bättre skaft och rullen släpper mindre
 
Sådära nu har man grundat väggarna =) Tänk vad lätt det gick nu när man vet hur man gör... haha!

Jag tycker utbytesrollern känns stadigare och vet man hur man använder dom räcker dom länge =)
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
Genom att dra av rollern från "handtaget" kan man sätta den i vatten i en gammal konservburk eller något, och sedan återanvända den.

Det går inte när den är monterad på handtaget för då blir hela hylsan fylld med vatten.
 
D09
Jag brukar beroende på vad som är nästa steg

1. Tvätta den ren, lägg i påse och knyt rejält

Om samma färg ska användas

2. Lägg bara i påsen osv
 
S
D09 skrev:
Jag brukar beroende på vad som är nästa steg

1. Tvätta den ren, lägg i påse och knyt rejält

Om samma färg ska användas

2. Lägg bara i påsen osv
måste man lägga den i påse efter tvättning har du inte gjort rent den tillräckligt ;)
men är det som dammskydd så förstår jag(mitt damm skydd för pensal och liknande
http://www.bilka.se/oscommerce/product_info.php?manufacturers_id=39&products_id=1236)
 
D09
SBH skrev:
måste man lägga den i påse efter tvättning har du inte gjort rent den tillräckligt ;)
men är det som dammskydd så förstår jag(mitt damm skydd för pensal och liknande
[länk])
Mest för att ha det som rutin ;)

Alltid påse, tvätt endast vid färgbyte
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
S
frågan är vilket som är bäst ny rulle eller göra rent rullen i vasken i miljö synpunkt
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.