D09
Svar x

Skulle gärna vilja nyttja min baksida mer men det är ett 5 meters stup där och vågar inte med tanke på barnen etc så vi är alltid på framsidan av huset.

Med ett staket så skulle vi kunna säkra stupet och göra en fin uteplats och njuta av utsikten tillsammans med barnen på tomtens enda "gräs" yta.



ImageUploadedByByggahus.se1399707068.341749.jpg
 
X. Lindö, Karlsö, Möja och Vinga

Till våran kommande frukosthörna i trädgården som jag tydligen fick i uppgift av frun att bygga.
 
Rätt svar: X. Lindö, Karlsö, Möja och Vinga

Motivering: Jag ska bygga om staketet/räcket till altanen jag har bredvid mitt inglasade uterum. Då skulle de sitta perfekt med ett färdigt staket i form av ert som heter Möja.

Sedan gillar jag även ert metallstaket Lidingö som hade varit otroligt snyggt runt tomten. Men det får jag nog köpa istället:)
 
Svar: X

Bara två år efter att vi köpte vår nuvarande villa följdes vi av ständiga avloppsstopp så var vi tvungna att byta ut hela avloppet i källaren och samtidigt dränera runt hela huset och i och med detta så försökte vi "flytta" på altanen som då brast och blev kasserad.
Nu står vi inför att bygga ny altan, 2 år senare, och ett bidrag från Lundbergs skulle verkligen uppskattas i denna stund.
Det finns massor vi skulle kunna använda oss av hos Lundberg men spontant så tror jag att vi skulle vilja använda bidraget till lite utemöbler, förvaring samt räcke och grind till altanen då den blir något hög och vi har en 3 månaders liten flicka som snart kommer vilja utforska världen omkring sig.
 
Rätt svar: X

Här var många uteplassdrömmar.
Som så många andra har vi en ofärdig uteplats vi inte har haft råd med att färdigställa.
Men nu blir det nog en lösning på detta, tack vara tävlingen på bygga hus, som redan är avgjord.
Vinnaren blev mig :D
 
Ett längt vangstycke och ett snyggt staket vore toppen, så att man äntligen kan få tillträde till den inredda skullen på ett smidigare sätt än stege.
 
Rätt svar: X.

Motivering: Utomhuslivet för oss här i villan är inte riktigt komplett, det finns lite jobb att göra! Som att inreda altanen efter dess underbara sydvästläge, och en sån liten detalj att vi måste byta ut taggtråden som omger tomten till något, ja, mer människovänligt. Taggtråd ger en fin osynlig barriär men det är ju så jobbigt när man får plocka loss sig själv och ta en stelkrampsspruta igen!
OBS, skämtar. Har inte behövt ta någon spruta än. :)
 
Svar X.
Vi har en naturtomt, och vår son på 15 månader har ingen bra plats just nu att leka på.
Nu ska jag bygga ett stort trädeck till sommaren som vi alla i familjen kan använda, och som min son kan leka på och bada i hans lilla basäng.
Trädecket kommer bli dyrt och då skulle denna ev. vinst komma mycket lägligt.
 
Svar: X

Vi har precis flyttat in i vårt nybyggda hus och tomten ser ut som ett grustag. Planerna är att börja på med utemiljön i sakta mak, och en sådan vinst hade verkligen hjälpt till.

Mvh
 
Rätt svar: X

Sambon och jag har nu kapat och skruvat på vår nya altan sedan tjälen släppte i april. Vi har en hel del kvar att göra och längtar tills i sommar när allt ska vara klart. Den ultimata belöningen som vi är väl värda vore att få vinna Lundbergs ursnygga altanstaket. Staketet skulle verkligen sätta pricken över i:et!
 
X Lindö, Karlsö, Möja och Vina
 
svar X! stormen tog allt i dec. o nu har vi ingen möjlighet att bygga nytt! tar chansen att svara här och hoppas att vi kommer att få en trevlig plats att vara på igen, att kunna njuta och ta vara på den underbara tid som är
 
Svar:x Motivering: Nybliven husägare med allt vad renovering och inredning heter. Börjar inse att det börjar bli skralt med pengar kvar till uteplats samt barn och hundsäkra med staket så detta pris vore som en dröm.
 
Svar: X

Vi har precis flyttat till ett hus med ett uterum och två uteplatser. Pengarna skulle gå till möbler till båda uteplatserna så att vi kan äta frukost i morgonsolen :)
 
Svar: x

Ingen altan utan räcke...
Lundbergs kan detta fixa, så jag slipper trixa.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.