Har sett taket Viking säljer, men tycker att 2500:- är lite väl häftigt. Gillar att komma på egna lösningar men ibland så får man kanske vika sig :). Får åka bort och förhandla med min återförsäljare ;).
 
Här har vi en som har fixat ett eget tak till sin Imow :)

[video=youtube;vfpT05Ik10A]https://www.youtube.com/watch?v=vfpT05Ik10A[/video]
 
  • Gilla
Zonen
  • Laddar…
En tråd med enbart nyregistrerade användare som alla hyllar samma maskin och gillar varandras inlägg?
 
Har faktiskt inte tänkt på det, men det var ju observant av dig...
 
Det är ju en ganska ny maskin...
I alla fall kan jag avslöja att min nyinköpta MI 632 återställer datum varje natt till 2010-01-01... därmed ser jag inte hur klippautomatiken skall kunna fungera - eller snarare gör den alltid det den är programmerad för på fredagar.... fast även klockan ställs om så det blir på fel tider....
Om man inte rättar den varje morgon ;-)
 
Så man skall se upp för maskiner på blocket för det står "använd endast en dag". :-D
Det låter som att vi snart får en recension av support organisationen.
 
Ser fram emot fler erfarenheter av denna maskin.
 
Z
Nu har min iMOW klippt mitt gräs ett par veckor och jag måste säga att den lever upp till alla mina förväntningar. Den har varit problemfri från första dagen. Det jag har behövt göra är att dressa gräset på några ställen där jag hade ojämnheter. Klippresultatet är riktigt bra.
 
  • Gilla
eleson
  • Laddar…
Tja, bortsett från datum och klockproblemet, så har den börjat klaga på att batteriet är för varmt kl 7 på morgonen när det är 2 grader varmt ute.... dessutom lyckades den inte docka tätt igår kväll, så i morse så var den inte laddad... inte så imponerande.
 
tlicht skrev:
Tja, bortsett från datum och klockproblemet, så har den börjat klaga på att batteriet är för varmt kl 7 på morgonen när det är 2 grader varmt ute.... dessutom lyckades den inte docka tätt igår kväll, så i morse så var den inte laddad... inte så imponerande.
Finns en programuppdatering som ska lösa det du skriver om. Har du pratat med din återförsäljare än?
 
japp, han hävdar att jag har senaste versionen: v.1.22cool.gif
 
Har just idag köpt mig en Viking MI 632. Nu när jag sitter och läser manualen ser jag att kniven har en avsedd livslängd på endast 200 timmar!? Tycker det verkar väldigt lite eller?
Ni som har haft eran klippare ett tag, hur mkt lämnar den kvar emot kanter, väggar och rabatter osv?
 
Herrsby skrev:
Har just idag köpt mig en Viking MI 632. Nu när jag sitter och läser manualen ser jag att kniven har en avsedd livslängd på endast 200 timmar!? Tycker det verkar väldigt lite eller?
Ni som har haft eran klippare ett tag, hur mkt lämnar den kvar emot kanter, väggar och rabatter osv?

Har använt samma kniv sedan förra sommaren och den går minst två timmar 5 dagar i veckan. Har inte bytt min och har bra klippresultat fortfarande.
 
Vickar68 skrev:
Har använt samma kniv sedan förra sommaren och den går minst två timmar 5 dagar i veckan. Har inte bytt min och har bra klippresultat fortfarande.
Men ... ? Det är ju alldeles nya modeller för året, som tydligen är helt egen design?
 
eleson skrev:
Men ... ? Det är ju alldeles nya modeller för året, som tydligen är helt egen design?
Det kom några förhandsex förra sommaren. Typ 2-3 st per återförsäljare, så något hundratal.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.