blackadder skrev:
Jag ser inget annat än inner och ytterhörn.......

Look again :D
look_again.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Han inte ta bild från badrummet så fick bli en illustration istället för att visa problemet med Foliestystem i badrum med komplexare former än enkla inner och ytterhörn
 
Redigerat:
Ser fortfarande inget annat än inner och ytterhörn.....
 
Eh? Hur skulle du få dit ett innerhörn eller ytterdörr? De är gjorda för plana underlag
 
Var är det något annat än inner och ytterhörn?
 
Det gråa längst in är högre än det andra gråa och sen är det en rak kant mellan det gråa och det mörkgråa, vilket iof är felgjort :)

Är första gången jag ser ett badrum som ser ut så här så jag tycker inte det är konstigt att det bara finns inner och ytter hörn
 
Nej, det är inte konstigt, men min poäng är att folie funkar bara för standard kubiska badrum. Du kan inte ens ha en nisch som är poppis utan att det blir problem.

Felgjort kan jag inte hålla med om, det är gjort på det sätt som arkitekturen kräver. Även om vi fasat ned fallet som du reagerat på hade inte ett standard ytterhörn gått dit pga unidrainen
 
Redigerat:
Fast nu kör vi nog med att fasa ner fallet ändå :) Last minute change
 
Har du nått förslag på hur tillverkarna ska lösa det?
 
nino skrev:
Har du nåbtw förslag på hur tillverkarna ska lösa det?

Det går knappt förklara problemet för folk i branschen, unidrain och rundade duschdörrar i kombo med stora klinkers verkar aldrig ha gjorts förrut :)

Nu handjagar vi för att inte sprida för mycket damm i det primade badrummet
IMAG0009.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Detta löser dock fortfarande inte ursprungsproblemet då ett ytterhörn fortfarande inte kommer gå dit

Borde returnerat det och kört på rollat, men, men
 
Redigerat:
Varför kommer du inte att få dit ett ytterhörn ?
 
Den kräver helt slätt underlag. En fasning hjälpa inte då
 
Redigerat:
Aha....jag trodde din fasning var på ett längre avstånd så att det blev ett utjämnat fall så att det nästan blev plant. Om du bara gör en kort typ 45 gr fasning kunde det väl lika bra varit som du tänkt dig från början för detta gör det ju minst lika svårt att få ihop.

Följer intresserat sin lösning....;)
 
Gjorde 5cm fasning, så ganska flackt fall. Men ett fabrikshörn kräver exakt rakt
 
Såhär ser det nu ut. Skulle jag få dit ett fabrikshörn får det nog vara max 1% fall eller så

IMAG0010.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Men nu kan jag inte surfa mer om jag ska få dit skiten innan midnatt :)
 
Är Lip's hörn så "styva"? I det Höganäs system som användes i mitt badrum verkade hörnen ganska följsamma.

Lycka till och glöm inte lägga in en bild i natt :)
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.