Jag fegade ur, vågade inte ta steget in i HD världen.. :eek:

Hittade en Quick Connect adapter som såldes ihop med slang och pistolgrepp. Finns både med 7,5 och 12m slang, plast dock, men ändå lite rejälare än originalslangen. 12m kitet va dessutom billigare än 7,5.

Så efter lite karvande i plasten där slangtrumman suttit lever nu min gamla K5.55 igen. ;)

750spänn gick kalaset löst på, på lokal firma.
 
  • Gilla
Remne
  • Laddar…
FredrikR skrev:
Jag fegade ur......Så efter lite karvande i plasten där slangtrumman suttit lever nu min gamla K5.55 igen. ;).
det är skönt att va snål ibland....(y)
Jag håller på o ge en gammal Kärcher 720MXS ett nytt liv, för min gamla K550m plus har fått tillräckligt med konstgjord andning
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Det är kul att hålla på om man har schyssta grejer, men just nu kan jag inte motivera att det är 5-6000:- kul :)
 
Jag är mycket nära ett Kränzle-köp. Har idag en Kärcher 2-serie (hurra vad roligt att ge bort den!). Siktar på Kränzles 1152'a. Jag har dock inte lyckats utröna om "schmutzkiller" är standard eller ej. Någon som kan bringa klarhet i detta?
 
Martin_B
Jag beställde min från tyskland och dirtkiller medföljde också, utöver den vanliga. Tror även den följer med på den svenska varianten, men man bör ju läsa vad det är som medföljer. Står det ej så ring och hör, men det borde ju vara standard även i Sverige tycker jag.
 
Äntligen tog jag steget till köp! Blev som sagt en Kränzle 1152 TST. Bara provsprutat lite, men ojoj vilken kvalitetskänsla! Köpte från Tyskland.
 
ollo skrev:
Jag har också funderat på en 1152 har kollat på [länk] men frakten verkar dyr, vart köpte du?
Köpte på Ebay av werkzeugalarm.de. Kostade €605.94 inklusive frakt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.